THE ROLE OF ACADEMIC INTERNATIONALIZATION IN THE BRAZILIAN POST-GRADUATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/592 |
Resumo: | The article intends to analyze the creation, institutionalization and expansion of the Brazilian post-graduate course after the promulgation of the Law of Guidelines and Bases of National Education (LDB) and the reform of higher education. It will also discuss the efforts that the Higher Education Institutions (IES) have been making in the pursuit of their academic internationalization. During the research, publications related to LDB, University Reform and internationalization of the Brazilian post-graduate program were collected with the following selection phases: 1- Randomized work on the Internet to identify scientific information in the area of education; 2 - Crossing of keywords, for example: university reform; internationalization of higher education; internationalization and globalization; 3- Identification of scientific journals whose content enunciated the internationalization of the stricto sensu Brazilian post-graduation. The research proposal, after the selection of the publications, was to compile and give them cohesion in the effort to qualify the graduate before the current era. |
id |
IFMT_66c81135ed33154ba53d2855ca6938c4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/592 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
THE ROLE OF ACADEMIC INTERNATIONALIZATION IN THE BRAZILIAN POST-GRADUATIONO PAPEL DA INTERNACIONALIZAÇÃO ACADÊMICA NA PÓS-GRADUAÇÃO BRASILEIRAEducaçãoInternacionalizaçãoPósgraduação brasileiraEducationInternationalizationBrazilian PostgraduationThe article intends to analyze the creation, institutionalization and expansion of the Brazilian post-graduate course after the promulgation of the Law of Guidelines and Bases of National Education (LDB) and the reform of higher education. It will also discuss the efforts that the Higher Education Institutions (IES) have been making in the pursuit of their academic internationalization. During the research, publications related to LDB, University Reform and internationalization of the Brazilian post-graduate program were collected with the following selection phases: 1- Randomized work on the Internet to identify scientific information in the area of education; 2 - Crossing of keywords, for example: university reform; internationalization of higher education; internationalization and globalization; 3- Identification of scientific journals whose content enunciated the internationalization of the stricto sensu Brazilian post-graduation. The research proposal, after the selection of the publications, was to compile and give them cohesion in the effort to qualify the graduate before the current era.O artigo pretende analisar a criação, institucionalização e expansão da pós-graduação brasileira a partir da promulgação da Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional (LDB) e da reforma do ensino superior. Igualmente, discorrerá a respeito dos esforços que as Instituições de Ensino Superior (IES) têm envidado na busca de sua internacionalização acadêmica. Durante a pesquisa, foram levantadas publicações referentes à LDB, Reforma Universitária, e internacionalização da pós-graduação brasileira com as seguintes fases de seleção: 1- Trabalho aleatório na internet para a identificação de informações científicas da área da educação; 2- Cruzamento de palavras-chave, por exemplo, reforma universitária; internacionalização da educação superior; internacionalização e globalização; 3- Identificação de periódicos científicos cujo conteúdo enunciasse a internacionalização da pós-graduação stricto sensu brasileira. A proposta da pesquisa, após a seleção das publicações, foi a de compilar e dar-lhes coesão no empenho de qualificar a pós-graduação diante da era atual.Revista Prática Docente2018-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionHuman SciencesCiências HumanasCiências Humanasapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/59210.23926/RPD.2526-2149.2018.v3.n2.p781-797.id279Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 3 No. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 781-797Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 3 Núm. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 781-797Revista Prática Docente; v. 3 n. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 781-7972526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/592/580Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMaris Wolff da Silva, StellaRosa Chitolina, MariaRocha Neto, Ivan2023-06-08T00:55:45Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/592Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-06-08T00:55:45Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE ROLE OF ACADEMIC INTERNATIONALIZATION IN THE BRAZILIAN POST-GRADUATION O PAPEL DA INTERNACIONALIZAÇÃO ACADÊMICA NA PÓS-GRADUAÇÃO BRASILEIRA |
title |
THE ROLE OF ACADEMIC INTERNATIONALIZATION IN THE BRAZILIAN POST-GRADUATION |
spellingShingle |
THE ROLE OF ACADEMIC INTERNATIONALIZATION IN THE BRAZILIAN POST-GRADUATION Maris Wolff da Silva, Stella Educação Internacionalização Pósgraduação brasileira Education Internationalization Brazilian Postgraduation |
title_short |
THE ROLE OF ACADEMIC INTERNATIONALIZATION IN THE BRAZILIAN POST-GRADUATION |
title_full |
THE ROLE OF ACADEMIC INTERNATIONALIZATION IN THE BRAZILIAN POST-GRADUATION |
title_fullStr |
THE ROLE OF ACADEMIC INTERNATIONALIZATION IN THE BRAZILIAN POST-GRADUATION |
title_full_unstemmed |
THE ROLE OF ACADEMIC INTERNATIONALIZATION IN THE BRAZILIAN POST-GRADUATION |
title_sort |
THE ROLE OF ACADEMIC INTERNATIONALIZATION IN THE BRAZILIAN POST-GRADUATION |
author |
Maris Wolff da Silva, Stella |
author_facet |
Maris Wolff da Silva, Stella Rosa Chitolina, Maria Rocha Neto, Ivan |
author_role |
author |
author2 |
Rosa Chitolina, Maria Rocha Neto, Ivan |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Maris Wolff da Silva, Stella Rosa Chitolina, Maria Rocha Neto, Ivan |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Internacionalização Pósgraduação brasileira Education Internationalization Brazilian Postgraduation |
topic |
Educação Internacionalização Pósgraduação brasileira Education Internationalization Brazilian Postgraduation |
description |
The article intends to analyze the creation, institutionalization and expansion of the Brazilian post-graduate course after the promulgation of the Law of Guidelines and Bases of National Education (LDB) and the reform of higher education. It will also discuss the efforts that the Higher Education Institutions (IES) have been making in the pursuit of their academic internationalization. During the research, publications related to LDB, University Reform and internationalization of the Brazilian post-graduate program were collected with the following selection phases: 1- Randomized work on the Internet to identify scientific information in the area of education; 2 - Crossing of keywords, for example: university reform; internationalization of higher education; internationalization and globalization; 3- Identification of scientific journals whose content enunciated the internationalization of the stricto sensu Brazilian post-graduation. The research proposal, after the selection of the publications, was to compile and give them cohesion in the effort to qualify the graduate before the current era. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Human Sciences Ciências Humanas Ciências Humanas |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/592 10.23926/RPD.2526-2149.2018.v3.n2.p781-797.id279 |
url |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/592 |
identifier_str_mv |
10.23926/RPD.2526-2149.2018.v3.n2.p781-797.id279 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/592/580 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 3 No. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 781-797 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 3 Núm. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 781-797 Revista Prática Docente; v. 3 n. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 781-797 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1797068944593387520 |