Affirmative action in Higher Education:what Brazilian academics can learn from the American experience

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Somers, Patrícia
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Jones, Catherine
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5770
Resumo: This article discusses the history of affirmative action in the U.S. in education, the philosophy of affirmative action, the discourse of merit in education, and ends with a reflection on the American experience. Access to Higher Education in Brazil and USA, for minority youth is important because of the connection education and quality of life. It calls attention also with American experience and Brazilian realities.
id PUC_RS-18_7355bdd4b815c187a54e5eef246c74b1
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5770
network_acronym_str PUC_RS-18
network_name_str Educação
repository_id_str
spelling Affirmative action in Higher Education:what Brazilian academics can learn from the American experienceAções afirmativas na Educação Superior: o que acadêmicos brasileiros podem aprender da experiência americanaAções afirmativaseducação superior.This article discusses the history of affirmative action in the U.S. in education, the philosophy of affirmative action, the discourse of merit in education, and ends with a reflection on the American experience. Access to Higher Education in Brazil and USA, for minority youth is important because of the connection education and quality of life. It calls attention also with American experience and Brazilian realities.Este artigo discute a história das ações afirmativas na educação dos Estados Unidos, da filosofia das ações afirmativas e do mérito do discurso para a educação, bem como reflete sobre a experiência americana. Refere-se, também, ao acesso à Educação Superior de jovens provenientes de classes minoritárias, brasileira e americana, examinado a importância da conexão da educação e da qualidade de vida. Chama atenção, ainda, para as relações que podem ser feitas pela educação brasileira, considerando a experiência americana.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5770Educação; Vol. 32 No. 3 (2009)Educação; Vol. 32 Núm. 3 (2009)Educação; v. 32 n. 3 (2009)1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5770/4207Somers, PatríciaJones, Catherineinfo:eu-repo/semantics/openAccess2011-06-02T14:22:19Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5770Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2011-06-02T14:22:19Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Affirmative action in Higher Education:what Brazilian academics can learn from the American experience
Ações afirmativas na Educação Superior: o que acadêmicos brasileiros podem aprender da experiência americana
title Affirmative action in Higher Education:what Brazilian academics can learn from the American experience
spellingShingle Affirmative action in Higher Education:what Brazilian academics can learn from the American experience
Somers, Patrícia
Ações afirmativas
educação superior.
title_short Affirmative action in Higher Education:what Brazilian academics can learn from the American experience
title_full Affirmative action in Higher Education:what Brazilian academics can learn from the American experience
title_fullStr Affirmative action in Higher Education:what Brazilian academics can learn from the American experience
title_full_unstemmed Affirmative action in Higher Education:what Brazilian academics can learn from the American experience
title_sort Affirmative action in Higher Education:what Brazilian academics can learn from the American experience
author Somers, Patrícia
author_facet Somers, Patrícia
Jones, Catherine
author_role author
author2 Jones, Catherine
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Somers, Patrícia
Jones, Catherine
dc.subject.por.fl_str_mv Ações afirmativas
educação superior.
topic Ações afirmativas
educação superior.
description This article discusses the history of affirmative action in the U.S. in education, the philosophy of affirmative action, the discourse of merit in education, and ends with a reflection on the American experience. Access to Higher Education in Brazil and USA, for minority youth is important because of the connection education and quality of life. It calls attention also with American experience and Brazilian realities.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-09-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5770
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5770
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5770/4207
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Educação; Vol. 32 No. 3 (2009)
Educação; Vol. 32 Núm. 3 (2009)
Educação; v. 32 n. 3 (2009)
1981-2582
0101-465X
reponame:Educação
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Educação
collection Educação
repository.name.fl_str_mv Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br
_version_ 1752127830507913216