Employer branding and gender equity: a necessary relationship

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Freitas, Isadora Ronchi Gonçalves de
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Silveira, Ricardo de Oliveira, Ramos, Simone Cristina, Reis, Germano Glufke
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Carreiras e Pessoas
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/56772
Resumo: Changes associated with the COVID-19 pandemic have deepened differences in gender relations (Estrela, 2020), making it even more necessary to reflect on the topic. This article seeks to understand the perception of HR professionals about the relationship between employer brand and gender equity. Basic qualitative research was carried out. The results show that the employer brand can be related to the promotion of gender equality, based on attributes that help or facilitate the management of female roles, such as flexible hours and the creation of career opportunities. Based on the findings, practical and research recommendations are developed.
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spelling Employer branding and gender equity: a necessary relationship Marca empleadora y equidad de género: una relación necesariaMarca empregadora e equidade de gênero: uma relação necessáriaEmployer brandingGender equityEmployer attractivenessMarca empregadoraEquidade de gêneroAtratividade do empregadorMarca empleadoraEquidad de géneroAtractivo del empleadorChanges associated with the COVID-19 pandemic have deepened differences in gender relations (Estrela, 2020), making it even more necessary to reflect on the topic. This article seeks to understand the perception of HR professionals about the relationship between employer brand and gender equity. Basic qualitative research was carried out. The results show that the employer brand can be related to the promotion of gender equality, based on attributes that help or facilitate the management of female roles, such as flexible hours and the creation of career opportunities. Based on the findings, practical and research recommendations are developed.Los cambios asociados a la pandemia COVID-19 han profundizado las diferencias en las relaciones de género (Estrela, 2020), por lo que es aún más necesario reflexionar sobre el tema. Este artículo busca comprender la percepción de los profesionales de RR.HH. sobre la relación entre la marca empleadora y la equidad de género. Se llevó a cabo una investigación cualitativa básica. Los resultados muestran que la marca empleadora puede relacionarse con la promoción de la igualdad de género, a partir de atributos que ayuden o faciliten la gestión de los roles femeninos, como el horario flexible y la creación de oportunidades profesionales. Sobre la base de los hallazgos, se desarrollan recomendaciones prácticas y de investigación.As mudanças associados a pandemia de COVID-19 aprofundaram diferenças nas relações de gênero (Estrela, 2020), tornando ainda mais necessário refletir sobre o tema. Neste artigo busca-se compreender a percepção de profissionais de RH sobre a relação entre marca empregadora e equidade de gênero. Foi realizada uma pesquisa qualitativa básica. Os resultados apontam que a marca empregadora pode se relacionar com a promoção da equidade de gênero, a partir de atributos que auxiliem ou facilitem a gestão dos papéis femininos, como a flexibilidade de horários e criação de oportunidades de carreira. Frente aos achados, são desenvolvidas recomendações práticas e de pesquisa.Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)2024-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziptext/xmlhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/5677210.23925/recape.v14i2.56772Revista de Carreiras e Pessoas; v. 14 n. 2 (2024): maio/agosto; 247-2642237-1427reponame:Revista de Carreiras e Pessoasinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/56772/44764https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/56772/44765https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/56772/44766Copyright (c) 2024 Revista de Carreiras e Pessoashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFreitas, Isadora Ronchi Gonçalves deSilveira, Ricardo de Oliveira Ramos, Simone Cristina Reis, Germano Glufke2024-05-01T18:59:14Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/56772Revistahttps://revistas.pucsp.br/ReCaPehttps://revistas.pucsp.br//index.php/ReCaPe/oairecape@pucsp.br2237-14272237-1427opendoar:2024-05-01T18:59:14Revista de Carreiras e Pessoas - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
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