Educação a distância no Brasil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Camargo, Tatiana de
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28486
Resumo: In general, distance education can be defined as a model in which teacher and student are separated by spaces and sometimes temporally, and the interaction between them occurs indirectly, mediated by the use of some technology. It is an education that develops in cyberculture, constituted as "set of techniques (material and intellectual), practices, coding, ie, attitudes, modes of thought and values," that goes beyond the use of internet and explores its possibilities multidirectional communication, and culture of the new generations. In each generation is marked by a kind of technology and media, we have: 1st generation (correspondence), 2nd generation (transmission by radio and TV), 3rd generation (Open University), 4th generation (teleconference) and 5th generation (internet / web). Importantly, these generations coexist today and the choice of media depends on the objectives established in the pedagogical project, as well as the characteristics of the target audience that the course is intended
id PUC_SP-1_64556d9ee118ec65c11809873e0fbbf1
oai_identifier_str oai:repositorio.pucsp.br:handle/28486
network_acronym_str PUC_SP-1
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
repository_id_str
spelling Carlini, Alda LuizaCamargo, Tatiana de2022-10-05T22:07:52Z2022-10-05T22:07:52Z2012-12-03Camargo, Tatiana de. Educação a distância no Brasil. 2012. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28486In general, distance education can be defined as a model in which teacher and student are separated by spaces and sometimes temporally, and the interaction between them occurs indirectly, mediated by the use of some technology. It is an education that develops in cyberculture, constituted as "set of techniques (material and intellectual), practices, coding, ie, attitudes, modes of thought and values," that goes beyond the use of internet and explores its possibilities multidirectional communication, and culture of the new generations. In each generation is marked by a kind of technology and media, we have: 1st generation (correspondence), 2nd generation (transmission by radio and TV), 3rd generation (Open University), 4th generation (teleconference) and 5th generation (internet / web). Importantly, these generations coexist today and the choice of media depends on the objectives established in the pedagogical project, as well as the characteristics of the target audience that the course is intendedDe modo geral, a educação a distância pode ser definida como um modelo no qual professor e aluno estão separados por espaços e, algumas vezes, temporalmente, sendo que a interação entre eles ocorre de modo indireto, mediada pelo uso de alguma tecnologia. Trata-se de uma educação que se desenvolve na cibercultura, constituída como “conjunto de técnicas (materiais e intelectuais), de práticas, codificação, isto é, de atitudes, de modos de pensamento e de valores”, que vai além do uso da internet e explora suas possibilidades de comunicação multidirecional, e na cultura das novas gerações. A cada uma das gerações é marcada por um tipo de tecnologia e mídia, temos: 1ª geração (correspondência); 2ª geração (transmissão por rádio e TV); 3ª geração (universidades abertas); 4ª geração (teleconferência); e 5ª geração (internet/web). É importante ressaltar que hoje essas gerações coexistem e a escolha da mídia depende dos objetivos estabelecidos no projeto pedagógico, assim como das características do público-alvo a que o curso se destinaporPontifícia Universidade Católica de São PauloGraduação em PedagogiaPUC-SPBrasilFaculdade de EducaçãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOEducação a distânciaCiberculturaTecnologiasHabilidadesDistance educationCybercultureTechnologySkillsEducação a distância no Brasilinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALTATIANA DE CAMARGO - TCC.pdfapplication/pdf510563https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28486/1/TATIANA%20DE%20CAMARGO%20-%20TCC.pdf0771ad3b83ff413824d1fa6477396396MD51TEXTTATIANA DE CAMARGO - TCC.pdf.txtTATIANA DE CAMARGO - TCC.pdf.txtExtracted texttext/plain54106https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28486/2/TATIANA%20DE%20CAMARGO%20-%20TCC.pdf.txtf8fcb52f3ec3ad2b6f664e01c07bf86aMD52THUMBNAILTATIANA DE CAMARGO - TCC.pdf.jpgTATIANA DE CAMARGO - TCC.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1177https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28486/3/TATIANA%20DE%20CAMARGO%20-%20TCC.pdf.jpg9707e5e1d5b4f6090205fba44b6ce973MD53handle/284862022-10-06 01:03:07.206oai:repositorio.pucsp.br:handle/28486Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-10-06T04:03:07Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv Educação a distância no Brasil
title Educação a distância no Brasil
spellingShingle Educação a distância no Brasil
Camargo, Tatiana de
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
Educação a distância
Cibercultura
Tecnologias
Habilidades
Distance education
Cyberculture
Technology
Skills
title_short Educação a distância no Brasil
title_full Educação a distância no Brasil
title_fullStr Educação a distância no Brasil
title_full_unstemmed Educação a distância no Brasil
title_sort Educação a distância no Brasil
author Camargo, Tatiana de
author_facet Camargo, Tatiana de
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Carlini, Alda Luiza
dc.contributor.author.fl_str_mv Camargo, Tatiana de
contributor_str_mv Carlini, Alda Luiza
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
topic CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
Educação a distância
Cibercultura
Tecnologias
Habilidades
Distance education
Cyberculture
Technology
Skills
dc.subject.por.fl_str_mv Educação a distância
Cibercultura
Tecnologias
Habilidades
dc.subject.eng.fl_str_mv Distance education
Cyberculture
Technology
Skills
description In general, distance education can be defined as a model in which teacher and student are separated by spaces and sometimes temporally, and the interaction between them occurs indirectly, mediated by the use of some technology. It is an education that develops in cyberculture, constituted as "set of techniques (material and intellectual), practices, coding, ie, attitudes, modes of thought and values," that goes beyond the use of internet and explores its possibilities multidirectional communication, and culture of the new generations. In each generation is marked by a kind of technology and media, we have: 1st generation (correspondence), 2nd generation (transmission by radio and TV), 3rd generation (Open University), 4th generation (teleconference) and 5th generation (internet / web). Importantly, these generations coexist today and the choice of media depends on the objectives established in the pedagogical project, as well as the characteristics of the target audience that the course is intended
publishDate 2012
dc.date.issued.fl_str_mv 2012-12-03
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2022-10-05T22:07:52Z
dc.date.available.fl_str_mv 2022-10-05T22:07:52Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv Camargo, Tatiana de. Educação a distância no Brasil. 2012. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28486
identifier_str_mv Camargo, Tatiana de. Educação a distância no Brasil. 2012. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.
url https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28486
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv Graduação em Pedagogia
dc.publisher.initials.fl_str_mv PUC-SP
dc.publisher.country.fl_str_mv Brasil
dc.publisher.department.fl_str_mv Faculdade de Educação
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28486/1/TATIANA%20DE%20CAMARGO%20-%20TCC.pdf
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28486/2/TATIANA%20DE%20CAMARGO%20-%20TCC.pdf.txt
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28486/3/TATIANA%20DE%20CAMARGO%20-%20TCC.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 0771ad3b83ff413824d1fa6477396396
f8fcb52f3ec3ad2b6f664e01c07bf86a
9707e5e1d5b4f6090205fba44b6ce973
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br
_version_ 1791080686536359936