Educação a distância no Brasil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28486 |
Resumo: | In general, distance education can be defined as a model in which teacher and student are separated by spaces and sometimes temporally, and the interaction between them occurs indirectly, mediated by the use of some technology. It is an education that develops in cyberculture, constituted as "set of techniques (material and intellectual), practices, coding, ie, attitudes, modes of thought and values," that goes beyond the use of internet and explores its possibilities multidirectional communication, and culture of the new generations. In each generation is marked by a kind of technology and media, we have: 1st generation (correspondence), 2nd generation (transmission by radio and TV), 3rd generation (Open University), 4th generation (teleconference) and 5th generation (internet / web). Importantly, these generations coexist today and the choice of media depends on the objectives established in the pedagogical project, as well as the characteristics of the target audience that the course is intended |
id |
PUC_SP-1_64556d9ee118ec65c11809873e0fbbf1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/28486 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Carlini, Alda LuizaCamargo, Tatiana de2022-10-05T22:07:52Z2022-10-05T22:07:52Z2012-12-03Camargo, Tatiana de. Educação a distância no Brasil. 2012. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28486In general, distance education can be defined as a model in which teacher and student are separated by spaces and sometimes temporally, and the interaction between them occurs indirectly, mediated by the use of some technology. It is an education that develops in cyberculture, constituted as "set of techniques (material and intellectual), practices, coding, ie, attitudes, modes of thought and values," that goes beyond the use of internet and explores its possibilities multidirectional communication, and culture of the new generations. In each generation is marked by a kind of technology and media, we have: 1st generation (correspondence), 2nd generation (transmission by radio and TV), 3rd generation (Open University), 4th generation (teleconference) and 5th generation (internet / web). Importantly, these generations coexist today and the choice of media depends on the objectives established in the pedagogical project, as well as the characteristics of the target audience that the course is intendedDe modo geral, a educação a distância pode ser definida como um modelo no qual professor e aluno estão separados por espaços e, algumas vezes, temporalmente, sendo que a interação entre eles ocorre de modo indireto, mediada pelo uso de alguma tecnologia. Trata-se de uma educação que se desenvolve na cibercultura, constituída como “conjunto de técnicas (materiais e intelectuais), de práticas, codificação, isto é, de atitudes, de modos de pensamento e de valores”, que vai além do uso da internet e explora suas possibilidades de comunicação multidirecional, e na cultura das novas gerações. A cada uma das gerações é marcada por um tipo de tecnologia e mídia, temos: 1ª geração (correspondência); 2ª geração (transmissão por rádio e TV); 3ª geração (universidades abertas); 4ª geração (teleconferência); e 5ª geração (internet/web). É importante ressaltar que hoje essas gerações coexistem e a escolha da mídia depende dos objetivos estabelecidos no projeto pedagógico, assim como das características do público-alvo a que o curso se destinaporPontifícia Universidade Católica de São PauloGraduação em PedagogiaPUC-SPBrasilFaculdade de EducaçãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOEducação a distânciaCiberculturaTecnologiasHabilidadesDistance educationCybercultureTechnologySkillsEducação a distância no Brasilinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALTATIANA DE CAMARGO - TCC.pdfapplication/pdf510563https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28486/1/TATIANA%20DE%20CAMARGO%20-%20TCC.pdf0771ad3b83ff413824d1fa6477396396MD51TEXTTATIANA DE CAMARGO - TCC.pdf.txtTATIANA DE CAMARGO - TCC.pdf.txtExtracted texttext/plain54106https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28486/2/TATIANA%20DE%20CAMARGO%20-%20TCC.pdf.txtf8fcb52f3ec3ad2b6f664e01c07bf86aMD52THUMBNAILTATIANA DE CAMARGO - TCC.pdf.jpgTATIANA DE CAMARGO - TCC.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1177https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28486/3/TATIANA%20DE%20CAMARGO%20-%20TCC.pdf.jpg9707e5e1d5b4f6090205fba44b6ce973MD53handle/284862022-10-06 01:03:07.206oai:repositorio.pucsp.br:handle/28486Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-10-06T04:03:07Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
Educação a distância no Brasil |
title |
Educação a distância no Brasil |
spellingShingle |
Educação a distância no Brasil Camargo, Tatiana de CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Educação a distância Cibercultura Tecnologias Habilidades Distance education Cyberculture Technology Skills |
title_short |
Educação a distância no Brasil |
title_full |
Educação a distância no Brasil |
title_fullStr |
Educação a distância no Brasil |
title_full_unstemmed |
Educação a distância no Brasil |
title_sort |
Educação a distância no Brasil |
author |
Camargo, Tatiana de |
author_facet |
Camargo, Tatiana de |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Carlini, Alda Luiza |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Camargo, Tatiana de |
contributor_str_mv |
Carlini, Alda Luiza |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
topic |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Educação a distância Cibercultura Tecnologias Habilidades Distance education Cyberculture Technology Skills |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação a distância Cibercultura Tecnologias Habilidades |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Distance education Cyberculture Technology Skills |
description |
In general, distance education can be defined as a model in which teacher and student are separated by spaces and sometimes temporally, and the interaction between them occurs indirectly, mediated by the use of some technology. It is an education that develops in cyberculture, constituted as "set of techniques (material and intellectual), practices, coding, ie, attitudes, modes of thought and values," that goes beyond the use of internet and explores its possibilities multidirectional communication, and culture of the new generations. In each generation is marked by a kind of technology and media, we have: 1st generation (correspondence), 2nd generation (transmission by radio and TV), 3rd generation (Open University), 4th generation (teleconference) and 5th generation (internet / web). Importantly, these generations coexist today and the choice of media depends on the objectives established in the pedagogical project, as well as the characteristics of the target audience that the course is intended |
publishDate |
2012 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2012-12-03 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2022-10-05T22:07:52Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2022-10-05T22:07:52Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Camargo, Tatiana de. Educação a distância no Brasil. 2012. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28486 |
identifier_str_mv |
Camargo, Tatiana de. Educação a distância no Brasil. 2012. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012. |
url |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28486 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Graduação em Pedagogia |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28486/1/TATIANA%20DE%20CAMARGO%20-%20TCC.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28486/2/TATIANA%20DE%20CAMARGO%20-%20TCC.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28486/3/TATIANA%20DE%20CAMARGO%20-%20TCC.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
0771ad3b83ff413824d1fa6477396396 f8fcb52f3ec3ad2b6f664e01c07bf86a 9707e5e1d5b4f6090205fba44b6ce973 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1791080686536359936 |