Perceção e atitude da comunidade local do Norte de Portugal face ao mercado e turismo LGBT
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.9535 |
Resumo: | LGBT tourism has stimulated growing interest from companies and touristic destinations.Destinations wishing to attract the LGBT market must be aware that modern legislation on equal rights, acceptance, respect, non-discrimination and acceptance by the local community are vital factors for success (WTO, 2017).In this context, the present study focuses on the analysis of attitudes and perceptions of the local community of Northern Portugal towards tourism / LGBT market. In general, the local community is perceived as quite hospitable people. However, there is still some reluctance and discrimination regarding sexual orientation and gender identity. |
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Perceção e atitude da comunidade local do Norte de Portugal face ao mercado e turismo LGBTLGBT tourism has stimulated growing interest from companies and touristic destinations.Destinations wishing to attract the LGBT market must be aware that modern legislation on equal rights, acceptance, respect, non-discrimination and acceptance by the local community are vital factors for success (WTO, 2017).In this context, the present study focuses on the analysis of attitudes and perceptions of the local community of Northern Portugal towards tourism / LGBT market. In general, the local community is perceived as quite hospitable people. However, there is still some reluctance and discrimination regarding sexual orientation and gender identity.O turismo LGBT tem suscitado um crescente interesse de empresas e destinos turísticos. Os destinos que pretendam atrair o mercado LGBT têm de estar cientes que uma legislação moderna em igualdade de direitos, a aceitação, respeito, não discriminação e o acolhimento por parte da comunidade local são fatores vitais para serem bem-sucedidos (WTO, 2017). Nesse contexto, o presente estudo tem como foco central a análise das atitudes e perceção da comunidade local da região Norte de Portugal para com o turismo/mercado LGBT. Em geral, a comunidade local do Norte de Portugal é percecionada como bastante hospitaleira. Porém, nota-se ainda alguma relutância e discriminação em relação à orientação sexual e identidade de género.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2021-09-20T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.9535oai:proa.ua.pt:article/9535Journal of Tourism & Development; Vol 36 No 2 (2021); 303-318Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 36 n.º 2 (2021); 303-3182182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/9535https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.9535https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/9535/18837Direitos de Autor (c) 2021 Revista Turismo & Desenvolvimentoinfo:eu-repo/semantics/openAccessVareiro, Laurentina Maria da CruzSilva, Sónia Patrícia de Sousa2022-09-26T10:56:38ZPortal AgregadorONG |
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