Local involvement – the necessary condition for regional branding success

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Correia, Ricardo
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Brito, Carlos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.8949
Resumo: Many of branding policies are still ignoring the local, their beliefs, hopes and expectations. Doing this is ignoring one the main source of regional differentiation. In fact, in an era where the immaterial and relational capital assumes relevance, the locals are not only one of the most essential element for the destination offer but also the key for its differentiation. In these article we theoretical argue about the importance of the locals in regional branding. Based on that statement we developed a theoretical model were they emerge as the key element to be considered. The model considers the locals as source of communication, consumption and production of the regional offer. Based in the model insights we propose some practical implications for management.  
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spelling Local involvement – the necessary condition for regional branding successEnvolvimento da comunidade – a condição necessária para o sucesso da marca regionalMany of branding policies are still ignoring the local, their beliefs, hopes and expectations. Doing this is ignoring one the main source of regional differentiation. In fact, in an era where the immaterial and relational capital assumes relevance, the locals are not only one of the most essential element for the destination offer but also the key for its differentiation. In these article we theoretical argue about the importance of the locals in regional branding. Based on that statement we developed a theoretical model were they emerge as the key element to be considered. The model considers the locals as source of communication, consumption and production of the regional offer. Based in the model insights we propose some practical implications for management.  Muitas das politicas de branding regional continuam a ignorar a comunidade local, as suas crenças, desejos e expectativas. Esta atitude faz com que não se tome partido de uma das principais fontes de diferenciação regional. De facto, numa era em que o imaterial e o capital relacional assumem relevância, a comunidade local é não apenas o elemento mais essencial da oferta do território como a sua principal fonte de diferenciação. Neste artigo é feita uma discussão teórica acerca relevância da comunidade local no branding regional. Tendo como base a revisão de literatura efetuada foi desenvolvido um modelo teórico com caráter operacional onde os locais emergem como elemento central para a política de branding regional. O modelo considera os locais como fonte de comunicação, consumo e produção da oferta regional. São apresentadas recomendações tendo em vista a inclusão da comunidade local como elemento central em qualquer política de branding regional.  Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2017-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.8949oai:proa.ua.pt:article/8949Journal of Tourism & Development; Vol 1 No 27/28 (2017); 815-824Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 1 n.º 27/28 (2017); 815-8242182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/8949https://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.8949https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/8949/6205https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessCorreia, RicardoBrito, Carlos2022-09-26T10:56:37Zoai:proa.ua.pt:article/8949Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:24.408839Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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