Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Queiroz, João Paulo, 1966-
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/28255
Resumo: The mind outgrew man: language survives us, allows the transmission of acquisitions, conveys the culture from generation to generation. The language thinks us. The artifacts that we produce do act on us by strange powers: and the human is devalued by things. People want to look like images, delightful bitmaps. This is the place for a special attention in Arts Education: one can think being on the other side of the code? The 18 articles collected here allow us to put this question, as a cross pedagogy: art asks us questions, art education can help us to like to be asked questions, and to like to make new questions. This is as simple as good works of art
id RCAP_aa8644e3efbc8877560480134795b7d0
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/28255
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código?Art education : can we think while being on the outer side of the code?Ensino artísticoEnsino básico e secundárioPedagogiaLinguagemTeoria da arteThe mind outgrew man: language survives us, allows the transmission of acquisitions, conveys the culture from generation to generation. The language thinks us. The artifacts that we produce do act on us by strange powers: and the human is devalued by things. People want to look like images, delightful bitmaps. This is the place for a special attention in Arts Education: one can think being on the other side of the code? The 18 articles collected here allow us to put this question, as a cross pedagogy: art asks us questions, art education can help us to like to be asked questions, and to like to make new questions. This is as simple as good works of artUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaQueiroz, João Paulo, 1966-2017-07-07T15:59:26Z2017-012017-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/28255porIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 5, nº1 (Jan./Abr. 2017), p. 12-16info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:19:51Zoai:repositorio.ul.pt:10451/28255Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:44:30.429607Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código?
Art education : can we think while being on the outer side of the code?
title Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código?
spellingShingle Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código?
Queiroz, João Paulo, 1966-
Ensino artístico
Ensino básico e secundário
Pedagogia
Linguagem
Teoria da arte
title_short Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código?
title_full Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código?
title_fullStr Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código?
title_full_unstemmed Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código?
title_sort Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código?
author Queiroz, João Paulo, 1966-
author_facet Queiroz, João Paulo, 1966-
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Queiroz, João Paulo, 1966-
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino artístico
Ensino básico e secundário
Pedagogia
Linguagem
Teoria da arte
topic Ensino artístico
Ensino básico e secundário
Pedagogia
Linguagem
Teoria da arte
description The mind outgrew man: language survives us, allows the transmission of acquisitions, conveys the culture from generation to generation. The language thinks us. The artifacts that we produce do act on us by strange powers: and the human is devalued by things. People want to look like images, delightful bitmaps. This is the place for a special attention in Arts Education: one can think being on the other side of the code? The 18 articles collected here allow us to put this question, as a cross pedagogy: art asks us questions, art education can help us to like to be asked questions, and to like to make new questions. This is as simple as good works of art
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-07-07T15:59:26Z
2017-01
2017-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/28255
url http://hdl.handle.net/10451/28255
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 5, nº1 (Jan./Abr. 2017), p. 12-16
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134366441406464