Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/28255 |
Resumo: | The mind outgrew man: language survives us, allows the transmission of acquisitions, conveys the culture from generation to generation. The language thinks us. The artifacts that we produce do act on us by strange powers: and the human is devalued by things. People want to look like images, delightful bitmaps. This is the place for a special attention in Arts Education: one can think being on the other side of the code? The 18 articles collected here allow us to put this question, as a cross pedagogy: art asks us questions, art education can help us to like to be asked questions, and to like to make new questions. This is as simple as good works of art |
id |
RCAP_aa8644e3efbc8877560480134795b7d0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/28255 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código?Art education : can we think while being on the outer side of the code?Ensino artísticoEnsino básico e secundárioPedagogiaLinguagemTeoria da arteThe mind outgrew man: language survives us, allows the transmission of acquisitions, conveys the culture from generation to generation. The language thinks us. The artifacts that we produce do act on us by strange powers: and the human is devalued by things. People want to look like images, delightful bitmaps. This is the place for a special attention in Arts Education: one can think being on the other side of the code? The 18 articles collected here allow us to put this question, as a cross pedagogy: art asks us questions, art education can help us to like to be asked questions, and to like to make new questions. This is as simple as good works of artUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaQueiroz, João Paulo, 1966-2017-07-07T15:59:26Z2017-012017-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/28255porIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 5, nº1 (Jan./Abr. 2017), p. 12-16info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:19:51Zoai:repositorio.ul.pt:10451/28255Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:44:30.429607Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código? Art education : can we think while being on the outer side of the code? |
title |
Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código? |
spellingShingle |
Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código? Queiroz, João Paulo, 1966- Ensino artístico Ensino básico e secundário Pedagogia Linguagem Teoria da arte |
title_short |
Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código? |
title_full |
Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código? |
title_fullStr |
Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código? |
title_full_unstemmed |
Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código? |
title_sort |
Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código? |
author |
Queiroz, João Paulo, 1966- |
author_facet |
Queiroz, João Paulo, 1966- |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Queiroz, João Paulo, 1966- |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino artístico Ensino básico e secundário Pedagogia Linguagem Teoria da arte |
topic |
Ensino artístico Ensino básico e secundário Pedagogia Linguagem Teoria da arte |
description |
The mind outgrew man: language survives us, allows the transmission of acquisitions, conveys the culture from generation to generation. The language thinks us. The artifacts that we produce do act on us by strange powers: and the human is devalued by things. People want to look like images, delightful bitmaps. This is the place for a special attention in Arts Education: one can think being on the other side of the code? The 18 articles collected here allow us to put this question, as a cross pedagogy: art asks us questions, art education can help us to like to be asked questions, and to like to make new questions. This is as simple as good works of art |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-07T15:59:26Z 2017-01 2017-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/28255 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/28255 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 5, nº1 (Jan./Abr. 2017), p. 12-16 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134366441406464 |