Higher education quality policies in Germany and United Kingdom: quo vadis?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Cleber Augusto
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Araújo, Joaquim Filipe, Machado-Taylor, Maria de Lourdes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/1822/83409
Resumo: The objective of this study is to discuss the accreditation systems in Higher Education (HE) currently in Europe. The specific goals include describing the context of HE in Germany and the UK, identifying the main policies implemented. The studies are systematically mapped and contextualized and they will analyse quality assurance and evaluation. This research describes the assessment of the social phenomenon and the accreditation of HE based on the performance of European rating agencies. This paper will also present the main points of action of the quality policy and the quality of HE agencies and their development. It was created a concept mapping of HE in these countries and it was also discussed the characteristics, restrictions and evolution of the processes of accreditation, evaluation and peer review. The main points of action of quality policies and quality agencies in HE, and their current situation of development were demonstrated.
id RCAP_d7756b0dc078d434bbda1ca143bea47a
oai_identifier_str oai:repositorium.sdum.uminho.pt:1822/83409
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str
spelling Higher education quality policies in Germany and United Kingdom: quo vadis?Políticas de qualidade do ensino superior na Alemanha e no Reino Unido: quo vadis?Políticas de calidad de la educación superior en Alemania y Reino Unido: quo vadis?Higher educationQualityAccreditationAssessmentEnsino superiorQualidadeAcreditaçãoAvaliaçãoEnseñanza superiorCalidadAcreditaciónEvaluaciónCiências Sociais::Ciências da EducaçãoThe objective of this study is to discuss the accreditation systems in Higher Education (HE) currently in Europe. The specific goals include describing the context of HE in Germany and the UK, identifying the main policies implemented. The studies are systematically mapped and contextualized and they will analyse quality assurance and evaluation. This research describes the assessment of the social phenomenon and the accreditation of HE based on the performance of European rating agencies. This paper will also present the main points of action of the quality policy and the quality of HE agencies and their development. It was created a concept mapping of HE in these countries and it was also discussed the characteristics, restrictions and evolution of the processes of accreditation, evaluation and peer review. The main points of action of quality policies and quality agencies in HE, and their current situation of development were demonstrated.O objetivo deste estudo é discutir os sistemas de acreditação na Educação Superior (ES) atualmente na Europa. Os objetivos específicos incluem a descrição do contexto da ES na Alemanha e no Reino Unido identificando as principais políticas implementadas. Os estudos foram sistematicamente mapeados e contextualizados e analisam a garantia e a avaliação da qualidade. Esta pesquisa descreve a avaliação do fenômeno social e a acreditação da ES com base no desempenho das agências de avaliação da ES europeia. Este artigo também apresentará os principais pontos de ação das políticas de qualidade, as iniciativas das agências de qualidade do ES e seu desenvolvimento. Foi criado um mapeamento conceitual da ES nesses países e também foram discutidas as características, restrições e evolução dos processos de acreditação, avaliação e revisão por pares. Os principais pontos de ação das políticas de qualidade e agências de qualidade em ES e sua situação atual de desenvolvimento foram demonstrados.El objetivo de este estudio es discutir los sistemas de acreditación en la Educación Superior (ES) actualmente en Europa. Los objetivos específicos incluyen la descripción del contexto de la ES en Alemania y el Reino Unido identificando las principales políticas implementadas. Los estudios fueron sistemáticamente mapeados y contextualizados, y analizan la garantía y la evaluación de la calidad. Esta investigación describe la evaluación del fenómeno social y la acreditación de la ES en base al desempeño de las agencias de evaluación de la ES europeas. Este artículo también presentará los principales puntos de acción de las políticas de calidad y la calidad de las agencias de ES y su desarrollo. Se creó un mapeo conceptual de la ES en esos países y también se discutieron las características, restricciones y evolución de los procesos de acreditación, evaluación y revisión por pares. Los principales puntos de acción de las políticas de calidad y agencias de calidad en ES y su situación actual de desarrollo han sido demostrados.Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN)Universidade do MinhoPereira, Cleber AugustoAraújo, Joaquim FilipeMachado-Taylor, Maria de Lourdes20192019-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/1822/83409engPereira, C. A., Araújo, J. F. F. E. de ., & Machado-Taylor, M. de L. (2019, May 24). Higher education quality policies in Germany and United Kingdom:. Revista Educação em Questão. Universidade Federal do Rio Grande do Norte - UFRN. http://doi.org/10.21680/1981-1802.2019v57n53id170970102-77351981-180210.21680/1981-1802.2019v57n53ID17097http://educa.fcc.org.br/scielo.php?pid=S0102-77352019000300003&script=sci_abstract&tlng=eninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-21T12:44:05ZPortal AgregadorONG
dc.title.none.fl_str_mv Higher education quality policies in Germany and United Kingdom: quo vadis?
Políticas de qualidade do ensino superior na Alemanha e no Reino Unido: quo vadis?
Políticas de calidad de la educación superior en Alemania y Reino Unido: quo vadis?
title Higher education quality policies in Germany and United Kingdom: quo vadis?
spellingShingle Higher education quality policies in Germany and United Kingdom: quo vadis?
Pereira, Cleber Augusto
Higher education
Quality
Accreditation
Assessment
Ensino superior
Qualidade
Acreditação
Avaliação
Enseñanza superior
Calidad
Acreditación
Evaluación
Ciências Sociais::Ciências da Educação
title_short Higher education quality policies in Germany and United Kingdom: quo vadis?
title_full Higher education quality policies in Germany and United Kingdom: quo vadis?
title_fullStr Higher education quality policies in Germany and United Kingdom: quo vadis?
title_full_unstemmed Higher education quality policies in Germany and United Kingdom: quo vadis?
title_sort Higher education quality policies in Germany and United Kingdom: quo vadis?
author Pereira, Cleber Augusto
author_facet Pereira, Cleber Augusto
Araújo, Joaquim Filipe
Machado-Taylor, Maria de Lourdes
author_role author
author2 Araújo, Joaquim Filipe
Machado-Taylor, Maria de Lourdes
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade do Minho
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Cleber Augusto
Araújo, Joaquim Filipe
Machado-Taylor, Maria de Lourdes
dc.subject.por.fl_str_mv Higher education
Quality
Accreditation
Assessment
Ensino superior
Qualidade
Acreditação
Avaliação
Enseñanza superior
Calidad
Acreditación
Evaluación
Ciências Sociais::Ciências da Educação
topic Higher education
Quality
Accreditation
Assessment
Ensino superior
Qualidade
Acreditação
Avaliação
Enseñanza superior
Calidad
Acreditación
Evaluación
Ciências Sociais::Ciências da Educação
description The objective of this study is to discuss the accreditation systems in Higher Education (HE) currently in Europe. The specific goals include describing the context of HE in Germany and the UK, identifying the main policies implemented. The studies are systematically mapped and contextualized and they will analyse quality assurance and evaluation. This research describes the assessment of the social phenomenon and the accreditation of HE based on the performance of European rating agencies. This paper will also present the main points of action of the quality policy and the quality of HE agencies and their development. It was created a concept mapping of HE in these countries and it was also discussed the characteristics, restrictions and evolution of the processes of accreditation, evaluation and peer review. The main points of action of quality policies and quality agencies in HE, and their current situation of development were demonstrated.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019
2019-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/1822/83409
url https://hdl.handle.net/1822/83409
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv Pereira, C. A., Araújo, J. F. F. E. de ., & Machado-Taylor, M. de L. (2019, May 24). Higher education quality policies in Germany and United Kingdom:. Revista Educação em Questão. Universidade Federal do Rio Grande do Norte - UFRN. http://doi.org/10.21680/1981-1802.2019v57n53id17097
0102-7735
1981-1802
10.21680/1981-1802.2019v57n53ID17097
http://educa.fcc.org.br/scielo.php?pid=S0102-77352019000300003&script=sci_abstract&tlng=en
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN)
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1777303830698917888