Scientific initiation in brazilian legal education
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ciências do Estado (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/revice/article/view/e33075 |
Resumo: | This research is situated in the debate between the importance and relevance of scientific initiation in Brazilian legal education. The objective of the study was to demonstrate the importance of scientific initiation and how it developed in Brazil, to analyze how Scientific research is developed in the Law course and for that purpose it used the technique of exploratory research, a study that involves bibliographic survey , analysis of data made available by the agencies that promote development to research in Brazilian universities to confirm or refute the hypothesis that scientific initiation is relevant to science and society. However, Scientific research has greater relevance in legal education for students who wish to pursue an academic career, since a specific qualification will be necessary for this. |
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Scientific initiation in brazilian legal educationIniciación científica en la educación jurídica brasileñaA iniciação científica no ensino jurídico brasileiroScienceScientific researchResearchTeachingLegalCiênciaIniciação CientíficaPesquisaEnsinoJurídicoCienciaEnseñandoIniciación CientíficaInvestigarLegalThis research is situated in the debate between the importance and relevance of scientific initiation in Brazilian legal education. The objective of the study was to demonstrate the importance of scientific initiation and how it developed in Brazil, to analyze how Scientific research is developed in the Law course and for that purpose it used the technique of exploratory research, a study that involves bibliographic survey , analysis of data made available by the agencies that promote development to research in Brazilian universities to confirm or refute the hypothesis that scientific initiation is relevant to science and society. However, Scientific research has greater relevance in legal education for students who wish to pursue an academic career, since a specific qualification will be necessary for this.Esta investigación se sitúa en el debate entre la importancia y la relevancia de la iniciación científica en la educación jurídica brasileña. El estudio tuvo como objetivo demostrar la importancia de la iniciación científica y cómo se desarrolló en Brasil, para analizar cómo se desarrolla la Iniciación Científica en la carrera de Derecho. Para ello, se utilizó la técnica de investigación exploratoria, estudio que involucra un relevamiento bibliográfico, análisis de datos proporcionados por agencias de desarrollo para la investigación en universidades brasileñas para confirmar o refutar la hipótesis de que la iniciación científica es relevante para la ciencia y para la sociedad. Sin embargo, a pesar de este avance, la Iniciación Científica tiene mayor relevancia en la formación jurídica para los estudiantes que deseen seguir una carrera académica, ya que para ello se requerirá una titulación específica.Esta pesquisa está situada no debate entre a importância e relevância da iniciação científica no ensino jurídico brasileiro. O estudo teve como objetivo demonstrar a importância da iniciação científica e como se deu o desenvolvimento da mesma no Brasil, analisar como a Iniciação Científica é desenvolvida no curso de Direito. Para tanto utilizou-se da técnica de pesquisa exploratória, um estudo que envolve levantamento bibliográfico, analise de dados disponibilizados pelos órgãos de fomento do desenvolvimento à pesquisa nas universidades brasileiras para confirmar ou refutar a hipótese de que a iniciação científica é relevante para a ciência e para a sociedade. Entretanto, mesmo diante deste avanço, a Iniciação Científica tem maior relevância no ensino jurídico para os estudantes que desejam seguir a carreira acadêmica, visto que, será necessária uma qualificação específica para isto.Universidade Federal de Minas Gerais2021-08-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revice/article/view/e3307510.35699/2525-8036.2021.33075Revista de Ciências do Estado; Vol. 6 No. 2 (2021): Estudos brasileiros: utopias democráticas e imaginação institucional; 1 - 16Revista de Ciências do Estado; Vol. 6 Núm. 2 (2021): Estudos brasileiros: utopias democráticas e imaginação institucional; 1 - 16Revista de Ciências do Estado; v. 6 n. 2 (2021): Estudos brasileiros: utopias democráticas e imaginação institucional; 1 - 162525-80362595-6051reponame:Revista de Ciências do Estado (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revice/article/view/e33075/e33075Copyright (c) 2021 Elenice Rolemberg Santoshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Elenice Rolemberg2023-07-17T15:38:59Zoai:periodicos.ufmg.br:article/33075Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revicePUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revice/oairevistadece@gmail.com || Gabriel.afns1@gmail.com2525-80362525-8036opendoar:2023-07-17T15:38:59Revista de Ciências do Estado (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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