Education for caring

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Waldow, Vera Regina
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Gaúcha de Enfermagem
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4024
Resumo: The paper approaches an education emphasizing care/caring pointing out some political, philosofical, ethical, and moral aspects which permeate a caring curriculum in nursing. The ethics of caring as an educational component is greatly considered in present society. It is also considered as inherent in the daily practice of nursing towards human development.
id UFRGS-15_ca07c7cb4e1d99b0081891272c16abf7
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/4024
network_acronym_str UFRGS-15
network_name_str Revista Gaúcha de Enfermagem
repository_id_str
spelling Education for caringEducação para o cuidadoEducaçãoEnsinoCurrículoCuidar/cuidadoEnfermagemÉticaThe paper approaches an education emphasizing care/caring pointing out some political, philosofical, ethical, and moral aspects which permeate a caring curriculum in nursing. The ethics of caring as an educational component is greatly considered in present society. It is also considered as inherent in the daily practice of nursing towards human development.O texto aborda uma educação com ênfase no cuidar/cuidado apontando para alguns aspectos políticos, filosóficos, éticos e morais que permeiam um currículo direcionado para o cuidado na enfermagem. A ética do cuidar/cuidado como um componente educacional é considerado de extrema importância na sociedade atual e inerente a prática diária da enfermagem no sentido do desenvolvimento do ser humano.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-05-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4024Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 14 No. 2 (1993); 108Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 14 n. 2 (1993); 1081983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4024/42914Waldow, Vera Reginainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-11T15:00:37Zoai:seer.ufrgs.br:article/4024Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2017-08-11T15:00:37Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Education for caring
Educação para o cuidado
title Education for caring
spellingShingle Education for caring
Waldow, Vera Regina
Educação
Ensino
Currículo
Cuidar/cuidado
Enfermagem
Ética
title_short Education for caring
title_full Education for caring
title_fullStr Education for caring
title_full_unstemmed Education for caring
title_sort Education for caring
author Waldow, Vera Regina
author_facet Waldow, Vera Regina
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Waldow, Vera Regina
dc.subject.por.fl_str_mv Educação
Ensino
Currículo
Cuidar/cuidado
Enfermagem
Ética
topic Educação
Ensino
Currículo
Cuidar/cuidado
Enfermagem
Ética
description The paper approaches an education emphasizing care/caring pointing out some political, philosofical, ethical, and moral aspects which permeate a caring curriculum in nursing. The ethics of caring as an educational component is greatly considered in present society. It is also considered as inherent in the daily practice of nursing towards human development.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-05-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4024
url https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4024
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4024/42914
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 14 No. 2 (1993); 108
Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 14 n. 2 (1993); 108
1983-1447
0102-6933
reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Revista Gaúcha de Enfermagem
collection Revista Gaúcha de Enfermagem
repository.name.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistappgdir@ufrgs.br
_version_ 1789438758614990848