To make semiotics: subsidies for the space concrete examination

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barbalho, Célia Regina Simonetti
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Encontros Bibli
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11nesp3p79
Resumo: Semiotics of the French school discourses on the theory describing its main conceptual slight knowledge. The generative passage of accomplished direction argues for that if manifest pondering that a text if structure through the levels deep, narrative and discoursive. It appraises text under the optics of the semiotics, pointed to be a unit of meaning endowed with an organization. He traces the conceptions on the text architectural to put theoretical elements that allow its analysis. He examines some points to be debated more widely for the agreement of the space concrete of the library pointing indications that produce sensible in the look of the user.
id UFSC-29_a4bc1b068144f0d9bb899af213e23159
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/371
network_acronym_str UFSC-29
network_name_str Encontros Bibli
repository_id_str
spelling To make semiotics: subsidies for the space concrete examinationFazer semiótico: subsídios para exame do espaço concretoSemióticaSemiótica DiscursivaBibliotecaSemioticsDiscoursive semiotics LibrarySemiotics of the French school discourses on the theory describing its main conceptual slight knowledge. The generative passage of accomplished direction argues for that if manifest pondering that a text if structure through the levels deep, narrative and discoursive. It appraises text under the optics of the semiotics, pointed to be a unit of meaning endowed with an organization. He traces the conceptions on the text architectural to put theoretical elements that allow its analysis. He examines some points to be debated more widely for the agreement of the space concrete of the library pointing indications that produce sensible in the look of the user.Discorre sobre a teoria semiótica da escola francesa descrevendo suas principais noções conceituais. Discute o percurso gerativo de sentido efetivado por aquele que se manifesta ponderando que um texto se estrutura através dos níveis profundo, narrativo e discursivo. Conceitua texto sob a ótica da semiótica, apontado ser ele uma unidade de significado dotada de uma organização. Traça as concepções sobre o texto arquitetônico pautando elementos teóricos que permitem sua análise. Examina alguns pontos a serem debatidos mais amplamente para o entendimento do espaço concreto da biblioteca apontando indícios que produzem sentido no olhar do fruidor.Departamento de Ciência da Informação – UFSC2006-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDescritivoapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11nesp3p7910.5007/1518-2924.2006v11nesp3p79Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Especial - segunda do segundo semestre de 2006: Semiótica e informação; 79-96Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Especial - segunda do segundo semestre de 2006: Semiótica e informação; 79-96Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Especial - segunda do segundo semestre de 2006: Semiótica e informação; 79-961518-2924reponame:Encontros Bibliinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11nesp3p79/434Copyright (c) 2007 Célia Regina Simonetti Barbalhohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBarbalho, Célia Regina Simonetti2023-07-31T19:39:27Zoai:periodicos.ufsc.br:article/371Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/oaiencontrosbibli@contato.ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br1518-29241518-2924opendoar:2023-07-31T19:39:27Encontros Bibli - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv To make semiotics: subsidies for the space concrete examination
Fazer semiótico: subsídios para exame do espaço concreto
title To make semiotics: subsidies for the space concrete examination
spellingShingle To make semiotics: subsidies for the space concrete examination
Barbalho, Célia Regina Simonetti
Semiótica
Semiótica Discursiva
Biblioteca
Semiotics
Discoursive semiotics
Library
title_short To make semiotics: subsidies for the space concrete examination
title_full To make semiotics: subsidies for the space concrete examination
title_fullStr To make semiotics: subsidies for the space concrete examination
title_full_unstemmed To make semiotics: subsidies for the space concrete examination
title_sort To make semiotics: subsidies for the space concrete examination
author Barbalho, Célia Regina Simonetti
author_facet Barbalho, Célia Regina Simonetti
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barbalho, Célia Regina Simonetti
dc.subject.por.fl_str_mv Semiótica
Semiótica Discursiva
Biblioteca
Semiotics
Discoursive semiotics
Library
topic Semiótica
Semiótica Discursiva
Biblioteca
Semiotics
Discoursive semiotics
Library
description Semiotics of the French school discourses on the theory describing its main conceptual slight knowledge. The generative passage of accomplished direction argues for that if manifest pondering that a text if structure through the levels deep, narrative and discoursive. It appraises text under the optics of the semiotics, pointed to be a unit of meaning endowed with an organization. He traces the conceptions on the text architectural to put theoretical elements that allow its analysis. He examines some points to be debated more widely for the agreement of the space concrete of the library pointing indications that produce sensible in the look of the user.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-12-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Descritivo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11nesp3p79
10.5007/1518-2924.2006v11nesp3p79
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11nesp3p79
identifier_str_mv 10.5007/1518-2924.2006v11nesp3p79
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11nesp3p79/434
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2007 Célia Regina Simonetti Barbalho
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2007 Célia Regina Simonetti Barbalho
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Departamento de Ciência da Informação – UFSC
publisher.none.fl_str_mv Departamento de Ciência da Informação – UFSC
dc.source.none.fl_str_mv Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Especial - segunda do segundo semestre de 2006: Semiótica e informação; 79-96
Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Especial - segunda do segundo semestre de 2006: Semiótica e informação; 79-96
Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Especial - segunda do segundo semestre de 2006: Semiótica e informação; 79-96
1518-2924
reponame:Encontros Bibli
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Encontros Bibli
collection Encontros Bibli
repository.name.fl_str_mv Encontros Bibli - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv encontrosbibli@contato.ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br
_version_ 1797067775518179328