To make semiotics: subsidies for the space concrete examination
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Encontros Bibli |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11nesp3p79 |
Resumo: | Semiotics of the French school discourses on the theory describing its main conceptual slight knowledge. The generative passage of accomplished direction argues for that if manifest pondering that a text if structure through the levels deep, narrative and discoursive. It appraises text under the optics of the semiotics, pointed to be a unit of meaning endowed with an organization. He traces the conceptions on the text architectural to put theoretical elements that allow its analysis. He examines some points to be debated more widely for the agreement of the space concrete of the library pointing indications that produce sensible in the look of the user. |
id |
UFSC-29_a4bc1b068144f0d9bb899af213e23159 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/371 |
network_acronym_str |
UFSC-29 |
network_name_str |
Encontros Bibli |
repository_id_str |
|
spelling |
To make semiotics: subsidies for the space concrete examinationFazer semiótico: subsídios para exame do espaço concretoSemióticaSemiótica DiscursivaBibliotecaSemioticsDiscoursive semiotics LibrarySemiotics of the French school discourses on the theory describing its main conceptual slight knowledge. The generative passage of accomplished direction argues for that if manifest pondering that a text if structure through the levels deep, narrative and discoursive. It appraises text under the optics of the semiotics, pointed to be a unit of meaning endowed with an organization. He traces the conceptions on the text architectural to put theoretical elements that allow its analysis. He examines some points to be debated more widely for the agreement of the space concrete of the library pointing indications that produce sensible in the look of the user.Discorre sobre a teoria semiótica da escola francesa descrevendo suas principais noções conceituais. Discute o percurso gerativo de sentido efetivado por aquele que se manifesta ponderando que um texto se estrutura através dos níveis profundo, narrativo e discursivo. Conceitua texto sob a ótica da semiótica, apontado ser ele uma unidade de significado dotada de uma organização. Traça as concepções sobre o texto arquitetônico pautando elementos teóricos que permitem sua análise. Examina alguns pontos a serem debatidos mais amplamente para o entendimento do espaço concreto da biblioteca apontando indícios que produzem sentido no olhar do fruidor.Departamento de Ciência da Informação – UFSC2006-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDescritivoapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11nesp3p7910.5007/1518-2924.2006v11nesp3p79Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Especial - segunda do segundo semestre de 2006: Semiótica e informação; 79-96Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Especial - segunda do segundo semestre de 2006: Semiótica e informação; 79-96Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Especial - segunda do segundo semestre de 2006: Semiótica e informação; 79-961518-2924reponame:Encontros Bibliinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11nesp3p79/434Copyright (c) 2007 Célia Regina Simonetti Barbalhohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBarbalho, Célia Regina Simonetti2023-07-31T19:39:27Zoai:periodicos.ufsc.br:article/371Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/oaiencontrosbibli@contato.ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br1518-29241518-2924opendoar:2023-07-31T19:39:27Encontros Bibli - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
To make semiotics: subsidies for the space concrete examination Fazer semiótico: subsídios para exame do espaço concreto |
title |
To make semiotics: subsidies for the space concrete examination |
spellingShingle |
To make semiotics: subsidies for the space concrete examination Barbalho, Célia Regina Simonetti Semiótica Semiótica Discursiva Biblioteca Semiotics Discoursive semiotics Library |
title_short |
To make semiotics: subsidies for the space concrete examination |
title_full |
To make semiotics: subsidies for the space concrete examination |
title_fullStr |
To make semiotics: subsidies for the space concrete examination |
title_full_unstemmed |
To make semiotics: subsidies for the space concrete examination |
title_sort |
To make semiotics: subsidies for the space concrete examination |
author |
Barbalho, Célia Regina Simonetti |
author_facet |
Barbalho, Célia Regina Simonetti |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barbalho, Célia Regina Simonetti |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Semiótica Semiótica Discursiva Biblioteca Semiotics Discoursive semiotics Library |
topic |
Semiótica Semiótica Discursiva Biblioteca Semiotics Discoursive semiotics Library |
description |
Semiotics of the French school discourses on the theory describing its main conceptual slight knowledge. The generative passage of accomplished direction argues for that if manifest pondering that a text if structure through the levels deep, narrative and discoursive. It appraises text under the optics of the semiotics, pointed to be a unit of meaning endowed with an organization. He traces the conceptions on the text architectural to put theoretical elements that allow its analysis. He examines some points to be debated more widely for the agreement of the space concrete of the library pointing indications that produce sensible in the look of the user. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-12-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Descritivo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11nesp3p79 10.5007/1518-2924.2006v11nesp3p79 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11nesp3p79 |
identifier_str_mv |
10.5007/1518-2924.2006v11nesp3p79 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11nesp3p79/434 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2007 Célia Regina Simonetti Barbalho https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2007 Célia Regina Simonetti Barbalho https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Ciência da Informação – UFSC |
publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Ciência da Informação – UFSC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Especial - segunda do segundo semestre de 2006: Semiótica e informação; 79-96 Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Especial - segunda do segundo semestre de 2006: Semiótica e informação; 79-96 Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Especial - segunda do segundo semestre de 2006: Semiótica e informação; 79-96 1518-2924 reponame:Encontros Bibli instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Encontros Bibli |
collection |
Encontros Bibli |
repository.name.fl_str_mv |
Encontros Bibli - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
encontrosbibli@contato.ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br |
_version_ |
1797067775518179328 |