Academic performance during the COVID-19 pandemic: A systematic review
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa eng |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/16666 |
Resumo: | The objective of this study was to investigate the impact of social isolation on the academic and psychological performance of university students in on-line classes during COVID-19. A systematic review was carried out with searches in five electronic databases. Of 187 studies identified, seven were included for the qualitative synthesis. Students and teachers expose challenges experienced in this pandemic period, such as lack of infrastructure and technological resources, socioeconomic difficulties and psychological factors. However, given the impossibility of face-to-face classes, there is a positive evaluation of the universities' decision, but most of the target audience is looking forward to fully face-to-face academic feedback. |
id |
UNESP-15_3c56496a7b09b233c1bd5fb45ee8e837 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/16666 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Academic performance during the COVID-19 pandemic: A systematic reviewRendimiento académico durante la pandemia de COVID-19: Una revisión sistemáticaDesempenho acadêmico durante a pandemia da COVID-19: Uma revisão sistemáticaAnsiedadeDesempenho AcadêmicoDepressãoEducação a DistânciaCOVID-19Revisão sistemáticaDesempenho acadêmicoSarsCov2AnxietyAcademic PerformanceDepressionEducation distanceCOVID-19AnsiedadRendimiento AcadémicoDepresiónEducación a distanciaCOVID-19The objective of this study was to investigate the impact of social isolation on the academic and psychological performance of university students in on-line classes during COVID-19. A systematic review was carried out with searches in five electronic databases. Of 187 studies identified, seven were included for the qualitative synthesis. Students and teachers expose challenges experienced in this pandemic period, such as lack of infrastructure and technological resources, socioeconomic difficulties and psychological factors. However, given the impossibility of face-to-face classes, there is a positive evaluation of the universities' decision, but most of the target audience is looking forward to fully face-to-face academic feedback.El objetivo de este estudio fue investigar el impacto del aislamiento social en el rendimiento académico y psicológico de estudiantes universitarios en clases en línea durante el COVID-19. Se realizó una revisión sistemática con búsquedas en cinco bases de datos electrónicas. De 187 estudios identificados, siete se incluyeron para la síntesis cualitativa. Estudiantes y docentes exponen desafíos vividos en este período de pandemia, como la falta de infraestructura y recursos tecnológicos, dificultades socioeconómicas y factores psicológicos. Sin embargo, ante la imposibilidad de las clases presenciales, se valora positivamente la decisión de las universidades, pero la mayor parte del público objetivo espera con ansias una vuelta académica totalmente presencial.O objetivo deste estudo foi investigar o impacto do isolamento social no desempenho acadêmico e psicológico de universitários em aulas on-line durante a COVID-19. Foi realizada uma revisão sistemática com buscas em cinco bases de dados eletrônicas. De 187 estudos identificados, sete foram incluídos para a síntese qualitativa. Alunos e professores expõem desafios vivenciados neste período pandêmico, como falta de infraestrutura e recursos tecnológicos, dificuldades socioeconômicas e fatores psicológicos. Entretanto, frente à impossibilidade de aulas presenciais, há uma avaliação positiva da decisão das universidades, mas a maior parte do público-alvo anseia pelo retorno acadêmico totalmente presencial.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2023-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1666610.21723/riaee.v18i00.16666Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2023), v. 18, Publicação Contínua; e023137Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2023), v. 18, Publicação Contínua; e0231371982-55872446-860610.21723/riaee.v18i00reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspaenghttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/16666/17218https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/16666/17219https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/16666/17220https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/16666/17221https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/16666/17222Copyright (c) 2023 Lynna Stefany Furtado Morais, Giselda Tavares de Araújo, Leonardo Augusto Lombardi, Patrícia Pauletto, Fernando Seiji Silva, Luis Fernando Santana, Ana Paula Espindulahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMorais, Lynna Stefany Furtadode Araújo, Giselda TavaresLombardi, Leonardo AugustoPauletto, PatríciaSeiji Silva, FernandoSantana, Luis FernandoEspindula, Ana Paula2023-12-18T15:11:37Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/16666Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2023-12-18T15:11:37Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Academic performance during the COVID-19 pandemic: A systematic review Rendimiento académico durante la pandemia de COVID-19: Una revisión sistemática Desempenho acadêmico durante a pandemia da COVID-19: Uma revisão sistemática |
title |
Academic performance during the COVID-19 pandemic: A systematic review |
spellingShingle |
Academic performance during the COVID-19 pandemic: A systematic review Morais, Lynna Stefany Furtado Ansiedade Desempenho Acadêmico Depressão Educação a Distância COVID-19 Revisão sistemática Desempenho acadêmico SarsCov2 Anxiety Academic Performance Depression Education distance COVID-19 Ansiedad Rendimiento Académico Depresión Educación a distancia COVID-19 |
title_short |
Academic performance during the COVID-19 pandemic: A systematic review |
title_full |
Academic performance during the COVID-19 pandemic: A systematic review |
title_fullStr |
Academic performance during the COVID-19 pandemic: A systematic review |
title_full_unstemmed |
Academic performance during the COVID-19 pandemic: A systematic review |
title_sort |
Academic performance during the COVID-19 pandemic: A systematic review |
author |
Morais, Lynna Stefany Furtado |
author_facet |
Morais, Lynna Stefany Furtado de Araújo, Giselda Tavares Lombardi, Leonardo Augusto Pauletto, Patrícia Seiji Silva, Fernando Santana, Luis Fernando Espindula, Ana Paula |
author_role |
author |
author2 |
de Araújo, Giselda Tavares Lombardi, Leonardo Augusto Pauletto, Patrícia Seiji Silva, Fernando Santana, Luis Fernando Espindula, Ana Paula |
author2_role |
author author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Morais, Lynna Stefany Furtado de Araújo, Giselda Tavares Lombardi, Leonardo Augusto Pauletto, Patrícia Seiji Silva, Fernando Santana, Luis Fernando Espindula, Ana Paula |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ansiedade Desempenho Acadêmico Depressão Educação a Distância COVID-19 Revisão sistemática Desempenho acadêmico SarsCov2 Anxiety Academic Performance Depression Education distance COVID-19 Ansiedad Rendimiento Académico Depresión Educación a distancia COVID-19 |
topic |
Ansiedade Desempenho Acadêmico Depressão Educação a Distância COVID-19 Revisão sistemática Desempenho acadêmico SarsCov2 Anxiety Academic Performance Depression Education distance COVID-19 Ansiedad Rendimiento Académico Depresión Educación a distancia COVID-19 |
description |
The objective of this study was to investigate the impact of social isolation on the academic and psychological performance of university students in on-line classes during COVID-19. A systematic review was carried out with searches in five electronic databases. Of 187 studies identified, seven were included for the qualitative synthesis. Students and teachers expose challenges experienced in this pandemic period, such as lack of infrastructure and technological resources, socioeconomic difficulties and psychological factors. However, given the impossibility of face-to-face classes, there is a positive evaluation of the universities' decision, but most of the target audience is looking forward to fully face-to-face academic feedback. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/16666 10.21723/riaee.v18i00.16666 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/16666 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v18i00.16666 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa eng |
language |
por spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/16666/17218 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/16666/17219 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/16666/17220 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/16666/17221 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/16666/17222 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf text/html text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2023), v. 18, Publicação Contínua; e023137 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2023), v. 18, Publicação Contínua; e023137 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v18i00 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1788171039662931968 |