Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Thesing, Mariana Luzia Corrêa
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Costas, Fabiane Adela Tonetto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426
Resumo: This paper presents an analysis of the researches published in the last six Annual Scientific Meetings of ANPEd (2010, 2011, 2012, 2013, 2015 and 2017), specifically in the Special Education Working Group (WG 15). Data analysis showed, among other elements, that a significant number of researches are focused on public policies, deafness, pedagogical practices and Specialized Educational Attendance, research interests that may be related to the National Special Education Policy proposition of 2008.
id UNESP-15_587f020720eb1c5f67005302f7774404
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12426
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetingsLas investigaciones en educación especial en la ANPEd: la producción del conocimiento en las reuniones científicas nacionalesAs pesquisas em educação especial na ANPEd: a produção do conhecimento nas reuniões científicas nacionaisSpecial educationANPEDGT special education.Educación especialANPEDGT educación especial.Educação EspecialANPEdGT educação especial.This paper presents an analysis of the researches published in the last six Annual Scientific Meetings of ANPEd (2010, 2011, 2012, 2013, 2015 and 2017), specifically in the Special Education Working Group (WG 15). Data analysis showed, among other elements, that a significant number of researches are focused on public policies, deafness, pedagogical practices and Specialized Educational Attendance, research interests that may be related to the National Special Education Policy proposition of 2008.Este texto presenta un análisis de los trabajos publicados en las últimas seis Reuniones Científicas anuales de la ANPEd (2010, 2011, 2012, 2013, 2015 y 2017), específicamente en el Grupo de Trabajo Educación Especial (GT 15). El análisis de los datos mostró, entre otros elementos, que un significativo número de investigaciones está orientado a las políticas públicas, a la sordera, a las prácticas pedagógicas ya la Atención Educativa Especializada, intereses de investigación que pueden estar relacionados a la proposición de la Política Nacional de Educación Especial 2008.Este texto apresenta uma análise dos trabalhos publicados nas últimas seis Reuniões Científicas Anuais da ANPEd (2010, 2011, 2012, 2013, 2015 e 2017), especificamente no Grupo de Trabalho Educação Especial (GT 15). A análise dos dados mostrou, dentre outros elementos, que um significativo número de pesquisas está voltado às políticas públicas, à surdez, às práticas pedagógicas e ao Atendimento Educacional Especializado, interesses de pesquisa que podem estar relacionados à proposição da Política Nacional da Educação Especial de 2008.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2020-02-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1242610.21723/riaee.v15i3.12426Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1146-1166Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1146-11661982-55872446-860610.21723/riaee.v15i3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426/9100https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426/10154Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessThesing, Mariana Luzia CorrêaCostas, Fabiane Adela Tonetto2021-01-22T02:50:06Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12426Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2021-01-22T02:50:06Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings
Las investigaciones en educación especial en la ANPEd: la producción del conocimiento en las reuniones científicas nacionales
As pesquisas em educação especial na ANPEd: a produção do conhecimento nas reuniões científicas nacionais
title Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings
spellingShingle Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings
Thesing, Mariana Luzia Corrêa
Special education
ANPED
GT special education.
Educación especial
ANPED
GT educación especial.
Educação Especial
ANPEd
GT educação especial.
title_short Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings
title_full Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings
title_fullStr Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings
title_full_unstemmed Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings
title_sort Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings
author Thesing, Mariana Luzia Corrêa
author_facet Thesing, Mariana Luzia Corrêa
Costas, Fabiane Adela Tonetto
author_role author
author2 Costas, Fabiane Adela Tonetto
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Thesing, Mariana Luzia Corrêa
Costas, Fabiane Adela Tonetto
dc.subject.por.fl_str_mv Special education
ANPED
GT special education.
Educación especial
ANPED
GT educación especial.
Educação Especial
ANPEd
GT educação especial.
topic Special education
ANPED
GT special education.
Educación especial
ANPED
GT educación especial.
Educação Especial
ANPEd
GT educação especial.
description This paper presents an analysis of the researches published in the last six Annual Scientific Meetings of ANPEd (2010, 2011, 2012, 2013, 2015 and 2017), specifically in the Special Education Working Group (WG 15). Data analysis showed, among other elements, that a significant number of researches are focused on public policies, deafness, pedagogical practices and Specialized Educational Attendance, research interests that may be related to the National Special Education Policy proposition of 2008.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-02-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426
10.21723/riaee.v15i3.12426
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v15i3.12426
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
language por
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426/9100
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426/10154
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1146-1166
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1146-1166
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v15i3
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1788171046491258880