Are there places for Negotiation in Politics Regulation of Public School Quality?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sordi, Mara Regina Lemes
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/3387
Resumo: Describe the project of institutional Evaluation developed in municipal district education emphasizing the guiding principles of the propose that values the local school actors strengthening for participate in the negotiation for a public school whose conception of quality is socially relevant. By the actors voices engaged in the process of implementation, the challenges, the capabilities and the vulnerabilities of the propose are emphasized. Can be conclude that the institutional evaluation in elementary schools is an area under construction and needs a politic provision to try alternative models where the regulation can occurs in a negotiated and participatory way.
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spelling Are there places for Negotiation in Politics Regulation of Public School Quality?Há Espaços para a Negociação em Políticas de Regulação da Qualidade da Escola Pública?avaliação institucionalregulação da escola públicanegociaçãoAvaliação InstitucionalDescribe the project of institutional Evaluation developed in municipal district education emphasizing the guiding principles of the propose that values the local school actors strengthening for participate in the negotiation for a public school whose conception of quality is socially relevant. By the actors voices engaged in the process of implementation, the challenges, the capabilities and the vulnerabilities of the propose are emphasized. Can be conclude that the institutional evaluation in elementary schools is an area under construction and needs a politic provision to try alternative models where the regulation can occurs in a negotiated and participatory way.Descreve-se projeto de avaliação institucional desenvolvido em rede municipal de ensino com destaque aos princípios orientadores da proposta que valorizam o fortalecimento dos atores locais da escola para participarem da negociação em prol de uma escola pública cuja concepção de qualidade seja socialmente relevante. Por meio das vozes de atores implicados no processo de implementação são destacados os desafios, as potencialidades e vulnerabilidades da proposta. Conclui-se que a avaliação institucional em escolas de ensino fundamental é campo em construção e que requer a disposição política de experimentar modelos alternativos em que a regulação possa ocorrer de forma negociada e participativa.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2010-09-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/3387Educação: Teoria e Prática; Vol. 20 No. 35 (2010); 147Educação: Teoria e Prática; Vol. 20 Núm. 35 (2010); 147Educação: Teoria e Prática; v. 20 n. 35 (2010); 1471981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/3387/3301Sordi, Mara Regina Lemesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2010-09-23T19:49:33Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/3387Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2010-09-23T19:49:33EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
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