Gestão Democrática e Participação Familiar no Âmbito da Educação Infantil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Côrrea, Bianca Cristina
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2475
Resumo: The present work presents reflections concerning democratic administration and family participation in the infantile education that were part of my Dissertation of Master's degree. The main objective of the research was to observe existent practices or potentials of participation of the families in the infantile education. The work incuded as the bibliographical research as field research, this last one accomplished along one year in municipal school of infantile education (EMEI) in the city of São Paulo that assists children from 4 to 6 years. The results of the research indicated that, although there was effort on the part of the professionals of the school in accomplishing a quality work to involve the participation of the families, also counted with institutionalized mechanisms of participation and adopted other actions to promote it, it lacked speakers to discuss its practice heading to the wanted objectives.
id UNESP-7_fd6e70e2f4da7575b888ea8b1d3bfdd5
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2475
network_acronym_str UNESP-7
network_name_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository_id_str
spelling Gestão Democrática e Participação Familiar no Âmbito da Educação Infantilgestão democráticaparticipação familiareducação infantil.The present work presents reflections concerning democratic administration and family participation in the infantile education that were part of my Dissertation of Master's degree. The main objective of the research was to observe existent practices or potentials of participation of the families in the infantile education. The work incuded as the bibliographical research as field research, this last one accomplished along one year in municipal school of infantile education (EMEI) in the city of São Paulo that assists children from 4 to 6 years. The results of the research indicated that, although there was effort on the part of the professionals of the school in accomplishing a quality work to involve the participation of the families, also counted with institutionalized mechanisms of participation and adopted other actions to promote it, it lacked speakers to discuss its practice heading to the wanted objectives.O presente trabalho apresenta reflexões acerca de gestão democrática e participação familiar na educação infantil que fizeram parte de minha Dissertação de Mestrado. O objetivo principal da pesquisa foi observar práticas existentes ou potenciais de participação das famílias na educação infantil. O trabalho compreendeu tanto a pesquisa bibliográfica, quanto a de campo, esta última realizada ao longo de um ano em escola municipal de educação infantil (EMEI) da cidade de São Paulo que atende crianças de 4 a 6 anos de idade. Os resultados da pesquisa indicaram que, embora houvesse esforço por parte das profissionais da escola em realizar um trabalho de qualidade que envolvesse a participação das famílias, contasse com mecanismos institucionalizados de participação e adotasse outras medidas para promovê-la, faltavam-lhe interlocutores para discutir sua prática rumo aos objetivos desejados.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2009-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2475Educação: Teoria e Prática; Vol. 14 No. 26 (2006)Educação: Teoria e Prática; Vol. 14 Núm. 26 (2006)Educação: Teoria e Prática; v. 14 n. 26 (2006)1981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2475/2190Côrrea, Bianca Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-04-01T19:24:43Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2475Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-04-01T19:24:43EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Gestão Democrática e Participação Familiar no Âmbito da Educação Infantil
title Gestão Democrática e Participação Familiar no Âmbito da Educação Infantil
spellingShingle Gestão Democrática e Participação Familiar no Âmbito da Educação Infantil
Côrrea, Bianca Cristina
gestão democrática
participação familiar
educação infantil.
title_short Gestão Democrática e Participação Familiar no Âmbito da Educação Infantil
title_full Gestão Democrática e Participação Familiar no Âmbito da Educação Infantil
title_fullStr Gestão Democrática e Participação Familiar no Âmbito da Educação Infantil
title_full_unstemmed Gestão Democrática e Participação Familiar no Âmbito da Educação Infantil
title_sort Gestão Democrática e Participação Familiar no Âmbito da Educação Infantil
author Côrrea, Bianca Cristina
author_facet Côrrea, Bianca Cristina
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Côrrea, Bianca Cristina
dc.subject.por.fl_str_mv gestão democrática
participação familiar
educação infantil.
topic gestão democrática
participação familiar
educação infantil.
description The present work presents reflections concerning democratic administration and family participation in the infantile education that were part of my Dissertation of Master's degree. The main objective of the research was to observe existent practices or potentials of participation of the families in the infantile education. The work incuded as the bibliographical research as field research, this last one accomplished along one year in municipal school of infantile education (EMEI) in the city of São Paulo that assists children from 4 to 6 years. The results of the research indicated that, although there was effort on the part of the professionals of the school in accomplishing a quality work to involve the participation of the families, also counted with institutionalized mechanisms of participation and adopted other actions to promote it, it lacked speakers to discuss its practice heading to the wanted objectives.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2475
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2475
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2475/2190
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Educação: Teoria e Prática; Vol. 14 No. 26 (2006)
Educação: Teoria e Prática; Vol. 14 Núm. 26 (2006)
Educação: Teoria e Prática; v. 14 n. 26 (2006)
1981-8106
reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
collection EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository.name.fl_str_mv EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br
_version_ 1800215810992504832