THE GRAVITATION OF THE ETHICS OF CARE IN MEDIATION: SOCIAL INTERVENTION AND SCHOOL EDUCATION IN SCHOOLS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, Ernesto Candeias
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: MARTINS, SUSANA BARTOLO
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/2927
Resumo: In conflict resolution, in breach of regulations and in cases of indiscipline, it is required school mediators and mediation programs. In the implementation of these programs is essential to train mediators to intervene in educational context with students, teachers and family, being required to these professionals, ethics professional mediator. The need to educate students to integrate mediation teams implies the promotion of values of coexistence and ethics of care with others. The ethics of care and of the meeting allow for more possibilities of conviviality and new forms of human existence. We try to interpret the views of some authors about mediation, mediators (models and programs), emphasizing education for tolerance, solidarity, responsibility and citizenship, which are requirements of the school within the framework of education for values. Mediation helps to resolve conflicts, improving communication, relationships and coexistence.
id UNISUL-4_774b5e3c112c3751066a3693d6dc4ecd
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2927
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling THE GRAVITATION OF THE ETHICS OF CARE IN MEDIATION: SOCIAL INTERVENTION AND SCHOOL EDUCATION IN SCHOOLSLA GRAVITACIÓN DE LA ÉTICA DE LA ATENCIÓN EN LA MEDIACIÓN: INTERVENCIÓN SOCIAL Y ESCOLAR EN LAS ESCUELASA GRAVITAÇÃO DA ÉTICA DO CUIDADO NA MEDIAÇÃO: INTERVENÇÃO SOCIAL E ESCOLAR NAS ESCOLASSchool and social mediation. Ethics of care. School intervention. School coexistence. Values.Mediación escolar y social. Ética de la atención. Intervención escolar. Convivio escolar. Valores.Mediação escolar e social. Ética do cuidado. Intervenção escolar. Convivência escolar. Valores.In conflict resolution, in breach of regulations and in cases of indiscipline, it is required school mediators and mediation programs. In the implementation of these programs is essential to train mediators to intervene in educational context with students, teachers and family, being required to these professionals, ethics professional mediator. The need to educate students to integrate mediation teams implies the promotion of values of coexistence and ethics of care with others. The ethics of care and of the meeting allow for more possibilities of conviviality and new forms of human existence. We try to interpret the views of some authors about mediation, mediators (models and programs), emphasizing education for tolerance, solidarity, responsibility and citizenship, which are requirements of the school within the framework of education for values. Mediation helps to resolve conflicts, improving communication, relationships and coexistence.En la resolución de conflictos, en no cumplir las normas y en las situaciones de indisciplina en la escuela, se exigen mediadores y programas de mediación. En la implementación de estos programas es esencial formar mediadores para intervinieren en contexto socioeducativo con alumnos, profesores y familia, y se exige a eses profesionales una ética profesional mediadora. La necesidad de educar los alumnos para integraren los equipos de mediación implica la promoción de valores de convivencia y una ética de atención con los otros. La ética del cuidado y del encuentro permite más posibilidades de convivir y nuevas formas de existencia humana. Procuramos interpretar los puntos de vista de algunos autores sobre la mediación (modelos y programas), destacando la educación para la tolerancia, solidaridad, responsabilidad y ciudadanía, que son exigencias de la escuela en el ámbito de la educación para los valores. La mediación contribuye para resolver conflictos, mejorar la comunicación, las relaciones y el convivio.Na resolução de conflitos, no incumprimento de normas e nas situações de indisciplina escolar, exigem-se mediadores e programas de mediação. Na implementação destes programas é essencial formar mediadores para intervirem em contexto socioeducativo com alunos, professores e família, sendo exigido a esses profissionais uma ética profissional mediadora. A necessidade de educar os alunos para integrarem as equipes de mediação implica a promoção de valores de convivência e uma ética do cuidado com os outros. A ética do cuidado e do encontro permite mais possibilidades de convívio e novas formas de existência humana. Procuramos interpretar os pontos de vista de alguns autores sobre a mediação (modelos e programas), destacando a educação para a tolerância, solidariedade, responsabilidade e cidadania, que são exigências da escola no âmbito da educação para os valores. A mediação contribui para resolver conflitos, melhorar a comunicação, as relações e a convivência.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionFenomenológico e hermenêutica de análiseapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/292710.19177/prppge.v10e182016371-388Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 18 (2016); 371-3882179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/2927/2924Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Ernesto CandeiasMARTINS, SUSANA BARTOLO2016-12-20T18:46:05Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2927Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-12-20T18:46:05Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv THE GRAVITATION OF THE ETHICS OF CARE IN MEDIATION: SOCIAL INTERVENTION AND SCHOOL EDUCATION IN SCHOOLS
LA GRAVITACIÓN DE LA ÉTICA DE LA ATENCIÓN EN LA MEDIACIÓN: INTERVENCIÓN SOCIAL Y ESCOLAR EN LAS ESCUELAS
A GRAVITAÇÃO DA ÉTICA DO CUIDADO NA MEDIAÇÃO: INTERVENÇÃO SOCIAL E ESCOLAR NAS ESCOLAS
title THE GRAVITATION OF THE ETHICS OF CARE IN MEDIATION: SOCIAL INTERVENTION AND SCHOOL EDUCATION IN SCHOOLS
spellingShingle THE GRAVITATION OF THE ETHICS OF CARE IN MEDIATION: SOCIAL INTERVENTION AND SCHOOL EDUCATION IN SCHOOLS
Martins, Ernesto Candeias
School and social mediation. Ethics of care. School intervention. School coexistence. Values.
Mediación escolar y social. Ética de la atención. Intervención escolar. Convivio escolar. Valores.
Mediação escolar e social. Ética do cuidado. Intervenção escolar. Convivência escolar. Valores.
title_short THE GRAVITATION OF THE ETHICS OF CARE IN MEDIATION: SOCIAL INTERVENTION AND SCHOOL EDUCATION IN SCHOOLS
title_full THE GRAVITATION OF THE ETHICS OF CARE IN MEDIATION: SOCIAL INTERVENTION AND SCHOOL EDUCATION IN SCHOOLS
title_fullStr THE GRAVITATION OF THE ETHICS OF CARE IN MEDIATION: SOCIAL INTERVENTION AND SCHOOL EDUCATION IN SCHOOLS
title_full_unstemmed THE GRAVITATION OF THE ETHICS OF CARE IN MEDIATION: SOCIAL INTERVENTION AND SCHOOL EDUCATION IN SCHOOLS
title_sort THE GRAVITATION OF THE ETHICS OF CARE IN MEDIATION: SOCIAL INTERVENTION AND SCHOOL EDUCATION IN SCHOOLS
author Martins, Ernesto Candeias
author_facet Martins, Ernesto Candeias
MARTINS, SUSANA BARTOLO
author_role author
author2 MARTINS, SUSANA BARTOLO
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Martins, Ernesto Candeias
MARTINS, SUSANA BARTOLO
dc.subject.por.fl_str_mv School and social mediation. Ethics of care. School intervention. School coexistence. Values.
Mediación escolar y social. Ética de la atención. Intervención escolar. Convivio escolar. Valores.
Mediação escolar e social. Ética do cuidado. Intervenção escolar. Convivência escolar. Valores.
topic School and social mediation. Ethics of care. School intervention. School coexistence. Values.
Mediación escolar y social. Ética de la atención. Intervención escolar. Convivio escolar. Valores.
Mediação escolar e social. Ética do cuidado. Intervenção escolar. Convivência escolar. Valores.
description In conflict resolution, in breach of regulations and in cases of indiscipline, it is required school mediators and mediation programs. In the implementation of these programs is essential to train mediators to intervene in educational context with students, teachers and family, being required to these professionals, ethics professional mediator. The need to educate students to integrate mediation teams implies the promotion of values of coexistence and ethics of care with others. The ethics of care and of the meeting allow for more possibilities of conviviality and new forms of human existence. We try to interpret the views of some authors about mediation, mediators (models and programs), emphasizing education for tolerance, solidarity, responsibility and citizenship, which are requirements of the school within the framework of education for values. Mediation helps to resolve conflicts, improving communication, relationships and coexistence.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Fenomenológico e hermenêutica de análise
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/2927
10.19177/prppge.v10e182016371-388
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/2927
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v10e182016371-388
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/2927/2924
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 18 (2016); 371-388
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218747684782080