CRIME DELICADO: EROTICISM AND ART
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3422 |
Resumo: | The purpose of this article is to analyze the movie “Crime Delicado” (by BetoBrant, 2005), aiming to find in the movie the emergence of the eroticism and the way it isbuilt through the arts, in particular, painting. Brant’s movie deals, specifically, with arts anderoticism as a way to raise questions about intimacy and human beings’ doubts. Eroticism hasbeen addressed by the movie industry in different ways. Brant has chosen the duality,focusing both, the construction and the demolition of the erotica. Through transgressionsand the breaking of taboos, as the girl without one leg and the critic who has doubts aboutart, “Crime Delicado” rejects the commonplace, searching instead for new possibilities toshow eroticism in the cinema. |
id |
Unioeste-1_fa0b253a685eacf83e5d42135f6c8869 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3422 |
network_acronym_str |
Unioeste-1 |
network_name_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
CRIME DELICADO: EROTICISM AND ARTCRIME DELICADO: EROTISMO E ARTECinemaArteErotismoCrime Delicado.The purpose of this article is to analyze the movie “Crime Delicado” (by BetoBrant, 2005), aiming to find in the movie the emergence of the eroticism and the way it isbuilt through the arts, in particular, painting. Brant’s movie deals, specifically, with arts anderoticism as a way to raise questions about intimacy and human beings’ doubts. Eroticism hasbeen addressed by the movie industry in different ways. Brant has chosen the duality,focusing both, the construction and the demolition of the erotica. Through transgressionsand the breaking of taboos, as the girl without one leg and the critic who has doubts aboutart, “Crime Delicado” rejects the commonplace, searching instead for new possibilities toshow eroticism in the cinema.O presente artigo objetiva analisar o filme Crime Delicado (Beto Brant, 2005) como intuito de ir buscar na obra o surgimento do erotismo e como ele é construído através dasartes, em especial, da pintura. O filme de Brant tem como especificidade tratar das artes e doerotismo de forma a levantar questões acerca do intimismo e dúvidas do ser humano. Oerotismo vem sendo tratado pelo cinema de diversas formas, Brant optou pela dualidade,retratando tanto a construção quanto a desconstrução do erótico. Através da transgressão e aquebra de tabus, como a moça sem uma das pernas e do crítico que duvida da arte, CrimeDelicado sai do lugar comum e busca novas possibilidades de se apresentar o erotismo nocinema.Unioeste2009-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3422Travessias; Vol. 3 No. 3 (2009)Travessias; Vol. 3 Núm. 3 (2009)Travessias; v. 3 n. 3 (2009)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3422/2717Copyright (c) 2009 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessGulka, Carla2020-12-08T11:43:09Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3422Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:09Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
CRIME DELICADO: EROTICISM AND ART CRIME DELICADO: EROTISMO E ARTE |
title |
CRIME DELICADO: EROTICISM AND ART |
spellingShingle |
CRIME DELICADO: EROTICISM AND ART Gulka, Carla Cinema Arte Erotismo Crime Delicado. |
title_short |
CRIME DELICADO: EROTICISM AND ART |
title_full |
CRIME DELICADO: EROTICISM AND ART |
title_fullStr |
CRIME DELICADO: EROTICISM AND ART |
title_full_unstemmed |
CRIME DELICADO: EROTICISM AND ART |
title_sort |
CRIME DELICADO: EROTICISM AND ART |
author |
Gulka, Carla |
author_facet |
Gulka, Carla |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gulka, Carla |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cinema Arte Erotismo Crime Delicado. |
topic |
Cinema Arte Erotismo Crime Delicado. |
description |
The purpose of this article is to analyze the movie “Crime Delicado” (by BetoBrant, 2005), aiming to find in the movie the emergence of the eroticism and the way it isbuilt through the arts, in particular, painting. Brant’s movie deals, specifically, with arts anderoticism as a way to raise questions about intimacy and human beings’ doubts. Eroticism hasbeen addressed by the movie industry in different ways. Brant has chosen the duality,focusing both, the construction and the demolition of the erotica. Through transgressionsand the breaking of taboos, as the girl without one leg and the critic who has doubts aboutart, “Crime Delicado” rejects the commonplace, searching instead for new possibilities toshow eroticism in the cinema. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-12-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3422 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3422 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3422/2717 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
dc.source.none.fl_str_mv |
Travessias; Vol. 3 No. 3 (2009) Travessias; Vol. 3 Núm. 3 (2009) Travessias; v. 3 n. 3 (2009) 1982-5935 reponame:Travessias (Cascavel. Online) instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) instacron:Unioeste |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
instacron_str |
Unioeste |
institution |
Unioeste |
reponame_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
collection |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.travessias@unioeste.br |
_version_ |
1798044915559563264 |