A teoria das inteligências múltiplas como contribuição para superação do fracasso escolar

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Golin, Alice Felisbino
Data de Publicação: 2003
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
Texto Completo: https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/15240
Resumo: For believing that the scholarly education exerts an important paper in the person's life and that ones that fail in the school are precociously dispossess of the basic right to learn, this dissertation proposed it to analyze the school failure and its possible overcoming through the Theory of Multiple Intelligences. The present research characterized as a study predominantly descriptive and exploratory searched through the case study to know the view of the repeating students, as well as, the teacher’s attitudes and positions in front of the school failure. The main intention of the datum collection was to try to trace a perspective of the education on the theory of the multiple intelligences being acted mainly on the teacher’s unilateral position. To show ways to overcome the school failure, through the use of the theoretical approach of the multiple intelligences, finished for becoming one of the main constitutions of this study.
id Ânima_0a66111c83aa002103cdcbc2e0c26d91
oai_identifier_str oai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/15240
network_acronym_str Ânima
network_name_str Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
repository_id_str
spelling A teoria das inteligências múltiplas como contribuição para superação do fracasso escolarInteligências múltiplasFracasso escolarAlunosProfessoresRepetênciaFor believing that the scholarly education exerts an important paper in the person's life and that ones that fail in the school are precociously dispossess of the basic right to learn, this dissertation proposed it to analyze the school failure and its possible overcoming through the Theory of Multiple Intelligences. The present research characterized as a study predominantly descriptive and exploratory searched through the case study to know the view of the repeating students, as well as, the teacher’s attitudes and positions in front of the school failure. The main intention of the datum collection was to try to trace a perspective of the education on the theory of the multiple intelligences being acted mainly on the teacher’s unilateral position. To show ways to overcome the school failure, through the use of the theoretical approach of the multiple intelligences, finished for becoming one of the main constitutions of this study.Por acreditar que a educação escolar exerce importante papel na vida da pessoa e que os que fracassam na escola, são precocemente expropriados do direito básico de aprender, esta dissertação se propôs a analisar o fracasso escolar e sua possível superação através da Teoria das Inteligências Múltiplas. A presente pesquisa caracterizada como um estudo predominantemente descritivo e exploratório, buscou através de um estudo de caso, conhecer o olhar dos alunos repetentes bem como as atitudes e posturas de seus professores frente ao fracasso escolar. O propósito fundamental da coleta de dados foi a de tentar traçar uma perspectiva de ensino baseado na teoria das inteligências múltiplas agindo, principalmente, sobre a postura unilateral do professor. Apontar caminhos para a superação do fracasso escolar, através do uso da abordagem teórica das Inteligências Múltiplas, acabou por tornar-se uma das principais constituições deste trabalho.Kassick, Clóvis NicanorGolin, Alice Felisbino2018-02-28T17:01:32Z2021-08-04T15:57:19Z2018-02-28T17:01:32Z2021-08-04T15:57:19Z2003info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis124 f.application/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/15240Programa de Pós-Graduação em EducaçãoTubarãoporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânimainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-08-06T07:38:30Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/15240Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2021-08-06T07:38:30Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv A teoria das inteligências múltiplas como contribuição para superação do fracasso escolar
title A teoria das inteligências múltiplas como contribuição para superação do fracasso escolar
spellingShingle A teoria das inteligências múltiplas como contribuição para superação do fracasso escolar
Golin, Alice Felisbino
Inteligências múltiplas
Fracasso escolar
Alunos
Professores
Repetência
title_short A teoria das inteligências múltiplas como contribuição para superação do fracasso escolar
title_full A teoria das inteligências múltiplas como contribuição para superação do fracasso escolar
title_fullStr A teoria das inteligências múltiplas como contribuição para superação do fracasso escolar
title_full_unstemmed A teoria das inteligências múltiplas como contribuição para superação do fracasso escolar
title_sort A teoria das inteligências múltiplas como contribuição para superação do fracasso escolar
author Golin, Alice Felisbino
author_facet Golin, Alice Felisbino
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Kassick, Clóvis Nicanor
dc.contributor.author.fl_str_mv Golin, Alice Felisbino
dc.subject.por.fl_str_mv Inteligências múltiplas
Fracasso escolar
Alunos
Professores
Repetência
topic Inteligências múltiplas
Fracasso escolar
Alunos
Professores
Repetência
description For believing that the scholarly education exerts an important paper in the person's life and that ones that fail in the school are precociously dispossess of the basic right to learn, this dissertation proposed it to analyze the school failure and its possible overcoming through the Theory of Multiple Intelligences. The present research characterized as a study predominantly descriptive and exploratory searched through the case study to know the view of the repeating students, as well as, the teacher’s attitudes and positions in front of the school failure. The main intention of the datum collection was to try to trace a perspective of the education on the theory of the multiple intelligences being acted mainly on the teacher’s unilateral position. To show ways to overcome the school failure, through the use of the theoretical approach of the multiple intelligences, finished for becoming one of the main constitutions of this study.
publishDate 2003
dc.date.none.fl_str_mv 2003
2018-02-28T17:01:32Z
2018-02-28T17:01:32Z
2021-08-04T15:57:19Z
2021-08-04T15:57:19Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/15240
url https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/15240
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Educação
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 124 f.
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Tubarão
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
instname:Ânima Educação
instacron:Ânima
instname_str Ânima Educação
instacron_str Ânima
institution Ânima
reponame_str Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
collection Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
repository.name.fl_str_mv Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educação
repository.mail.fl_str_mv contato@animaeducacao.com.br
_version_ 1767415840792117248