Análise dos índices de qualidade do serviço do sistema de distribuição de energia elétrica da Cooperativa de Eletricidade Grão-Pará - CERGAPA - período 2015/2018
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
Texto Completo: | https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/4206 |
Resumo: | The quality of service provided to consumers of electricity is directly linked to the effectiveness of the company and with that the satisfaction of consumers. The present study aims to identify the main causes that affect the quality of service at CERGAPA. For this, an analysis of the emergency occurrences with interruption in the electricity supply in the period 2015/2018 was carried out, by means of the evaluation of the collective continuity indicators: DEC (Equivalent Duration of Interruption per Consumer Unit), and FEC (Interrupted Equivalent Frequency per Consumer Unit). After analysis were identified the five main causes, which are the focus of the study, the main cause is recorded as "Unidentified". The identification of causes occurred through the Pareto diagram, this diagram is a quality tool and describes that 80% of the consequences are resulting from 20% of the causes. Field visits were carried out to identify possible causes of the faults for the main cause, which is responsible for 55.97% of the total occurrences. The locality that occurred the on-site visit is Aiurê, where the greatest recurrence was identified. At the end of the study, it was found that the contact or fall of trees in the network is the main cause for the cause registered as "Unidentified". |
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Análise dos índices de qualidade do serviço do sistema de distribuição de energia elétrica da Cooperativa de Eletricidade Grão-Pará - CERGAPA - período 2015/2018Qualidade do serviçoIndicadores de continuidadeCausasThe quality of service provided to consumers of electricity is directly linked to the effectiveness of the company and with that the satisfaction of consumers. The present study aims to identify the main causes that affect the quality of service at CERGAPA. For this, an analysis of the emergency occurrences with interruption in the electricity supply in the period 2015/2018 was carried out, by means of the evaluation of the collective continuity indicators: DEC (Equivalent Duration of Interruption per Consumer Unit), and FEC (Interrupted Equivalent Frequency per Consumer Unit). After analysis were identified the five main causes, which are the focus of the study, the main cause is recorded as "Unidentified". The identification of causes occurred through the Pareto diagram, this diagram is a quality tool and describes that 80% of the consequences are resulting from 20% of the causes. Field visits were carried out to identify possible causes of the faults for the main cause, which is responsible for 55.97% of the total occurrences. The locality that occurred the on-site visit is Aiurê, where the greatest recurrence was identified. At the end of the study, it was found that the contact or fall of trees in the network is the main cause for the cause registered as "Unidentified".A qualidade do serviço prestado aos consumidores de energia elétrica está diretamente ligada a eficácia da empresa e com isso a satisfação dos consumidores. O presente estudo tem como objetivo identificar quais as principais causas que afetam a qualidade do serviço na CERGAPA. Para isto, foi realizada análise das ocorrências emergenciais com interrupção no fornecimento de energia elétrica no período 2015/2018, por meio da avaliação dos indicadores de continuidade coletivos: DEC (Duração Equivalente de Interrupção por Unidade Consumidora), e FEC (Frequência Equivalente de Interrupção por Unidade Consumidora). Após análise foram identificadas as cinco principais causas, quais são o foco do estudo, a principal causa está registrada como “Não identificada”. A identificação das causas ocorreu através do diagrama de Pareto, este diagrama é uma ferramenta da qualidade e descreve que 80% das consequências são resultantes de 20% das causas. Foram realizadas visitas a campo com o objetivo de identificar possíveis causas das faltas para a causa principal, qual é responsável por 55,97% do total das ocorrências. A localidade que ocorreu a visita in loco é Aiurê, onde foi identificada a maior reincidência. Ao término do estudo, constatou-se que o contato ou queda de árvores na rede é a principal causa para a causa registrada como “Não identificada”.Coelho, Vilson LuizRascke, Antonio Carlos LeandroPereira, Deyvid Da Coregio2019-07-08T15:20:01Z2020-11-26T23:20:51Z2019-07-08T15:20:01Z2020-11-26T23:20:51Z2019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis111 f.application/pdfimage/jpeghttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/4206Engenharia Elétrica - TubarãoTubarãoAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânima2020-12-01T17:19:47Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/4206Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2020-12-01T17:19:47Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse |
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