Dificuldade do aprendizado na fase inicial do piloto devido à comunicação deficitária.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Título da fonte: | Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
Texto Completo: | https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/15890 |
Resumo: | The main objective of this monograph is to understand the importance and how the benefits of proper communication between a student and his/her flight instructor in the early stages of a pilot's life can contribute to his/her learning. It is relevant to draw attention to the use of assertive communication throughout the flight instruction process, in which communication plays a fundamental and vital role in the development of effective learning and continuous improvement. Communication used in a clear, objective and appropriate manner within the teaching process improves the student's learning, proficiency and understanding. The nonviolent communication within the air instruction avoids conflicts in the interpersonal relationships between instructor and student, making the air activity safer and it aims at the formation of the development of an adequate learning and collaborates for an education of assertive communicative professionals. This research methodology is exploratory and this study is carried out through bibliographic and documentary research with a qualitative approach. It was found that an assertive communication can directly help in the development of learning; because the more appropriate and clear is the communication between instructor and student within the teaching, the better will be the student’s understanding and learning. |
id |
Ânima_385497b064b5b5b1cd6c9b35d30ba772 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/15890 |
network_acronym_str |
Ânima |
network_name_str |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
repository_id_str |
|
spelling |
Dificuldade do aprendizado na fase inicial do piloto devido à comunicação deficitária.Comunicação AssertivaInstruçãoHabilidades ComunicativasAprendizagemThe main objective of this monograph is to understand the importance and how the benefits of proper communication between a student and his/her flight instructor in the early stages of a pilot's life can contribute to his/her learning. It is relevant to draw attention to the use of assertive communication throughout the flight instruction process, in which communication plays a fundamental and vital role in the development of effective learning and continuous improvement. Communication used in a clear, objective and appropriate manner within the teaching process improves the student's learning, proficiency and understanding. The nonviolent communication within the air instruction avoids conflicts in the interpersonal relationships between instructor and student, making the air activity safer and it aims at the formation of the development of an adequate learning and collaborates for an education of assertive communicative professionals. This research methodology is exploratory and this study is carried out through bibliographic and documentary research with a qualitative approach. It was found that an assertive communication can directly help in the development of learning; because the more appropriate and clear is the communication between instructor and student within the teaching, the better will be the student’s understanding and learning.O objetivo principal desta monografia é compreender a importância e como os benefícios de uma comunicação adequada entre aluno e seu instrutor de voo na fase inicial da vida de um piloto podem colaborar para a aprendizagem; chamando a atenção para a utilização de uma comunicação assertiva ao longo do processo da instrução de voo, em que a comunicação exerce um papel fundamental e vital para o desenvolvimento de um aprendizado efetivo e um aperfeiçoamento contínuo. A comunicação utilizada de forma clara, objetiva e adequada dentro do processo de ensino melhora o aprendizado, a proficiência e a compreensão do aluno. A comunicação não-violenta dentro da instrução aérea evita conflitos nas relações interpessoais entre instrutor e aluno, tornando a atividade aérea mais segura; assim visando a formação do desenvolvimento de um aprendizado adequado e colaborando para uma educação de profissionais comunicativos assertivos. Esta pesquisa pode ser classificada como exploratória, e é realizada através de pesquisas bibliográficas e documentais com uma abordagem qualitativa. Verificou-se que uma comunicação assertiva pode ajudar de forma direta no desenvolvimento do aprendizado; quanto mais adequada e clara for a comunicação entre instrutor e aluno dentro do ensino, melhor será a compreensão e aprendizado do aluno.Meneghel, Patrícia da SilvaLazzari, Renata2020-12-08T14:23:47Z2021-08-04T17:10:59Z2020-12-08T14:23:47Z2021-08-04T17:10:59Z2020info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis71 f.application/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/15890pt_PTCiências Aeronáuticas - Unisul VirtualPalhoçaAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânima2021-08-06T07:44:57Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/15890Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2021-08-06T07:44:57Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Dificuldade do aprendizado na fase inicial do piloto devido à comunicação deficitária. |
title |
Dificuldade do aprendizado na fase inicial do piloto devido à comunicação deficitária. |
spellingShingle |
Dificuldade do aprendizado na fase inicial do piloto devido à comunicação deficitária. Lazzari, Renata Comunicação Assertiva Instrução Habilidades Comunicativas Aprendizagem |
title_short |
Dificuldade do aprendizado na fase inicial do piloto devido à comunicação deficitária. |
title_full |
Dificuldade do aprendizado na fase inicial do piloto devido à comunicação deficitária. |
title_fullStr |
Dificuldade do aprendizado na fase inicial do piloto devido à comunicação deficitária. |
title_full_unstemmed |
Dificuldade do aprendizado na fase inicial do piloto devido à comunicação deficitária. |
title_sort |
Dificuldade do aprendizado na fase inicial do piloto devido à comunicação deficitária. |
author |
Lazzari, Renata |
author_facet |
Lazzari, Renata |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Meneghel, Patrícia da Silva |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lazzari, Renata |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação Assertiva Instrução Habilidades Comunicativas Aprendizagem |
topic |
Comunicação Assertiva Instrução Habilidades Comunicativas Aprendizagem |
description |
The main objective of this monograph is to understand the importance and how the benefits of proper communication between a student and his/her flight instructor in the early stages of a pilot's life can contribute to his/her learning. It is relevant to draw attention to the use of assertive communication throughout the flight instruction process, in which communication plays a fundamental and vital role in the development of effective learning and continuous improvement. Communication used in a clear, objective and appropriate manner within the teaching process improves the student's learning, proficiency and understanding. The nonviolent communication within the air instruction avoids conflicts in the interpersonal relationships between instructor and student, making the air activity safer and it aims at the formation of the development of an adequate learning and collaborates for an education of assertive communicative professionals. This research methodology is exploratory and this study is carried out through bibliographic and documentary research with a qualitative approach. It was found that an assertive communication can directly help in the development of learning; because the more appropriate and clear is the communication between instructor and student within the teaching, the better will be the student’s understanding and learning. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-08T14:23:47Z 2020-12-08T14:23:47Z 2020 2021-08-04T17:10:59Z 2021-08-04T17:10:59Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/15890 |
url |
https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/15890 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt_PT |
language_invalid_str_mv |
pt_PT |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Ciências Aeronáuticas - Unisul Virtual |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
71 f. application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Palhoça |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA) instname:Ânima Educação instacron:Ânima |
instname_str |
Ânima Educação |
instacron_str |
Ânima |
institution |
Ânima |
reponame_str |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
collection |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educação |
repository.mail.fl_str_mv |
contato@animaeducacao.com.br |
_version_ |
1767415854621786112 |