Uso do hipertexto: enunciação digital hibrida - na educação a distância

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Faraco, Sabrina de Farias
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
Texto Completo: https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/3259
Resumo: With the intention of presenting the use of the hypertext in the relations dialógicas between pupils and teachers in the forums of the virtual environments of apprenticeship, like possible tool motivadora of the reading, we try to identify in two cutting out of forums of a virtual course of computer science, marks that were proving his use, as well as if this practice influences or not in the leituras during developing the discussions. Finding the hypertext an expressed digital hybrid (verbal resonant appearance), while a new enunciative technology, we present the principal characteristics that differentiate the hypertexts of the continuous linear texts, and discuss his implications so much in the development of new skills of reading and consequent increase of the interactivity, how much in the appearance of the conception of new authorships and in the construction of knowledge. Key words: Hypertext, Reading, Interactivity
id Ânima_3badba89f9b25de1cfa081c186354584
oai_identifier_str oai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/3259
network_acronym_str Ânima
network_name_str Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
repository_id_str
spelling Uso do hipertexto: enunciação digital hibrida - na educação a distânciaHipertextoLeituraInteratividadeWith the intention of presenting the use of the hypertext in the relations dialógicas between pupils and teachers in the forums of the virtual environments of apprenticeship, like possible tool motivadora of the reading, we try to identify in two cutting out of forums of a virtual course of computer science, marks that were proving his use, as well as if this practice influences or not in the leituras during developing the discussions. Finding the hypertext an expressed digital hybrid (verbal resonant appearance), while a new enunciative technology, we present the principal characteristics that differentiate the hypertexts of the continuous linear texts, and discuss his implications so much in the development of new skills of reading and consequent increase of the interactivity, how much in the appearance of the conception of new authorships and in the construction of knowledge. Key words: Hypertext, Reading, InteractivityCom o intuito de apresentar o uso do hipertexto nas relações dialógicas entre alunos e professores nos fóruns dos ambientes virtuais de aprendizagem, como possível ferramenta motivadora da leitura, procuramos identificar em dois recortes de fóruns de um curso virtual de informática, marcas que comprovassem seu uso, bem como se essa prática influencia ou não nas leituras durante o desenvolver das discussões. Considerando o hipertexto um enunciado híbrido digital (verbal + visual + sonoro), enquanto uma nova tecnologia enunciativa, apresentamos as principais características que diferenciam os hipertextos dos textos contínuos lineares, e discutimos as suas implicações tanto no desenvolvimento de novas habilidades de leitura e aumento conseqüente da interatividade, quanto no surgimento da concepção de novas autorias e na construção de conhecimento.Messa, Fábio de CarvalhoFaraco, Sabrina de Farias2018-01-17T17:19:52Z2020-11-26T21:19:46Z2018-01-17T17:19:52Z2020-11-26T21:19:46Z2008info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis125 f.application/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/3259Programa de Pós-Graduação em Ciências da LinguagemPalhoçaporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânimainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-12-01T16:52:42Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/3259Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2020-12-01T16:52:42Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Uso do hipertexto: enunciação digital hibrida - na educação a distância
title Uso do hipertexto: enunciação digital hibrida - na educação a distância
spellingShingle Uso do hipertexto: enunciação digital hibrida - na educação a distância
Faraco, Sabrina de Farias
Hipertexto
Leitura
Interatividade
title_short Uso do hipertexto: enunciação digital hibrida - na educação a distância
title_full Uso do hipertexto: enunciação digital hibrida - na educação a distância
title_fullStr Uso do hipertexto: enunciação digital hibrida - na educação a distância
title_full_unstemmed Uso do hipertexto: enunciação digital hibrida - na educação a distância
title_sort Uso do hipertexto: enunciação digital hibrida - na educação a distância
author Faraco, Sabrina de Farias
author_facet Faraco, Sabrina de Farias
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Messa, Fábio de Carvalho
dc.contributor.author.fl_str_mv Faraco, Sabrina de Farias
dc.subject.por.fl_str_mv Hipertexto
Leitura
Interatividade
topic Hipertexto
Leitura
Interatividade
description With the intention of presenting the use of the hypertext in the relations dialógicas between pupils and teachers in the forums of the virtual environments of apprenticeship, like possible tool motivadora of the reading, we try to identify in two cutting out of forums of a virtual course of computer science, marks that were proving his use, as well as if this practice influences or not in the leituras during developing the discussions. Finding the hypertext an expressed digital hybrid (verbal resonant appearance), while a new enunciative technology, we present the principal characteristics that differentiate the hypertexts of the continuous linear texts, and discuss his implications so much in the development of new skills of reading and consequent increase of the interactivity, how much in the appearance of the conception of new authorships and in the construction of knowledge. Key words: Hypertext, Reading, Interactivity
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008
2018-01-17T17:19:52Z
2018-01-17T17:19:52Z
2020-11-26T21:19:46Z
2020-11-26T21:19:46Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/3259
url https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/3259
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Ciências da Linguagem
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 125 f.
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Palhoça
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
instname:Ânima Educação
instacron:Ânima
instname_str Ânima Educação
instacron_str Ânima
institution Ânima
reponame_str Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
collection Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
repository.name.fl_str_mv Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educação
repository.mail.fl_str_mv contato@animaeducacao.com.br
_version_ 1767415856498737152