A identificação do brasileiro com a Copa do Mundo de 2014 no Brasil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ávila, Natália de
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
Texto Completo: https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/9108
Resumo: This present work is the result of a study about the "Brazilian citizens identification with the World Cup 2014 in Brazil" based on the influence that the media can cause a population in relation to their identification with the World Cup 2014. We'll see, initially, the concept of identity and identification of Brazilians with soccer and the World Cup. Then, a brief presentation of the host country of the World Cup, Brazil, will be showing the current reality and how the Brazilian media, with sensational news, induced the negative and/or positive identification/identity of this sporting event to the Brazilians. The work will also talk about the relation of media and politics, mainly because 2014 was the year of the presidential election and the demonstrations of "Anti-Cup" demonstrations, as the media shows these events and what were the consequences to the result of the World Cup. Finally, the conclusion will analyze how these communication vehicles and Brazilian citizens reacted to the national team defeat and how was the behavior of the media after the World Cup.
id Ânima_55907fdd858924f89a986b2e2ba54dd5
oai_identifier_str oai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/9108
network_acronym_str Ânima
network_name_str Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
repository_id_str
spelling A identificação do brasileiro com a Copa do Mundo de 2014 no BrasilCopa do MundoMídiaNotíciasIdentificaçãoIdentidadeJornalismo esportivoMídia (publicidade)Copas do mundo (futebol)IdentidadeThis present work is the result of a study about the "Brazilian citizens identification with the World Cup 2014 in Brazil" based on the influence that the media can cause a population in relation to their identification with the World Cup 2014. We'll see, initially, the concept of identity and identification of Brazilians with soccer and the World Cup. Then, a brief presentation of the host country of the World Cup, Brazil, will be showing the current reality and how the Brazilian media, with sensational news, induced the negative and/or positive identification/identity of this sporting event to the Brazilians. The work will also talk about the relation of media and politics, mainly because 2014 was the year of the presidential election and the demonstrations of "Anti-Cup" demonstrations, as the media shows these events and what were the consequences to the result of the World Cup. Finally, the conclusion will analyze how these communication vehicles and Brazilian citizens reacted to the national team defeat and how was the behavior of the media after the World Cup.Esta monografia é o resultado de um estudo sobre “A identificação do brasileiro com a Copa do Mundo de 2014 no Brasil”, baseado na influência que a mídia pode causar numa população, em relação a sua identificação com determinado assunto, neste caso, com o Mundial de 2014. Veremos inicialmente o conceito de identidade e a identificação do brasileiro com o futebol e com as Copas. Em seguida, será feita uma breve apresentação do país-sede da Copa, Brasil, mostrando sua realidade atual e como a mídia brasileira, com suas notícias sensacionalistas, induziu de certa forma os brasileiros a terem uma identificação/identidade negativa e/ou positiva deste evento esportivo. Falaremos também sobre a relação da mídia e da política, principalmente por 2014 ter sido o ano da eleição presidencial e sobre as manifestações “anti-copa”, em suma, como os meios de comunicação abordaram esses acontecimentos e o que isso gerou de consequência ao Mundial. Por fim, apresentaremos o fechamento ou conclusão (desfecho) desta monografia, que abordará como os veículos de comunicação e os cidadãos brasileiros reagiram com a derrota da seleção brasileira e como foi o comportamento da mídia após a Copa.Santos, Antônio Carlos Gonçalves dosÁvila, Natália de2017-05-09T12:51:14Z2020-11-29T01:42:56Z2017-05-09T12:51:14Z2020-11-29T01:42:56Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis62 f.application/pdfapplication/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/9108Jornalismo - Pedra BrancaPalhoçaporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânimainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-12-02T03:42:38Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/9108Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2020-12-02T03:42:38Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv A identificação do brasileiro com a Copa do Mundo de 2014 no Brasil
title A identificação do brasileiro com a Copa do Mundo de 2014 no Brasil
spellingShingle A identificação do brasileiro com a Copa do Mundo de 2014 no Brasil
Ávila, Natália de
Copa do Mundo
Mídia
Notícias
Identificação
Identidade
Jornalismo esportivo
Mídia (publicidade)
Copas do mundo (futebol)
Identidade
title_short A identificação do brasileiro com a Copa do Mundo de 2014 no Brasil
title_full A identificação do brasileiro com a Copa do Mundo de 2014 no Brasil
title_fullStr A identificação do brasileiro com a Copa do Mundo de 2014 no Brasil
title_full_unstemmed A identificação do brasileiro com a Copa do Mundo de 2014 no Brasil
title_sort A identificação do brasileiro com a Copa do Mundo de 2014 no Brasil
author Ávila, Natália de
author_facet Ávila, Natália de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Santos, Antônio Carlos Gonçalves dos
dc.contributor.author.fl_str_mv Ávila, Natália de
dc.subject.por.fl_str_mv Copa do Mundo
Mídia
Notícias
Identificação
Identidade
Jornalismo esportivo
Mídia (publicidade)
Copas do mundo (futebol)
Identidade
topic Copa do Mundo
Mídia
Notícias
Identificação
Identidade
Jornalismo esportivo
Mídia (publicidade)
Copas do mundo (futebol)
Identidade
description This present work is the result of a study about the "Brazilian citizens identification with the World Cup 2014 in Brazil" based on the influence that the media can cause a population in relation to their identification with the World Cup 2014. We'll see, initially, the concept of identity and identification of Brazilians with soccer and the World Cup. Then, a brief presentation of the host country of the World Cup, Brazil, will be showing the current reality and how the Brazilian media, with sensational news, induced the negative and/or positive identification/identity of this sporting event to the Brazilians. The work will also talk about the relation of media and politics, mainly because 2014 was the year of the presidential election and the demonstrations of "Anti-Cup" demonstrations, as the media shows these events and what were the consequences to the result of the World Cup. Finally, the conclusion will analyze how these communication vehicles and Brazilian citizens reacted to the national team defeat and how was the behavior of the media after the World Cup.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014
2017-05-09T12:51:14Z
2017-05-09T12:51:14Z
2020-11-29T01:42:56Z
2020-11-29T01:42:56Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/9108
url https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/9108
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Jornalismo - Pedra Branca
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 62 f.
application/pdf
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Palhoça
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
instname:Ânima Educação
instacron:Ânima
instname_str Ânima Educação
instacron_str Ânima
institution Ânima
reponame_str Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
collection Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
repository.name.fl_str_mv Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educação
repository.mail.fl_str_mv contato@animaeducacao.com.br
_version_ 1767415800713445376