A introdução da injeção eletrônica nos motores aeronáuticos a pistão
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
Texto Completo: | https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/8050 |
Resumo: | The present work has as main objective to understand the evolution of the methods of use of the electronics in favor of the better performance of the aeronautical engines. To this end, an analysis of the old methods by using purely mechanical engines and their limitations for the evolution of air activity was performed. In parallel was presented the new model of motorization that could be used in the near future. After conducting the studies it was possible to verify the main benefits that the technology applied to the aeronautic engine will be able to deliver to the users. However, the carbureted engine system still exists and is used by the vast majority of general aviation, causing the cost of flying time to rise and possible disinterest for those using it as a means of transport due to the high costs associated with the flight, especially the excess of fuel consumption. Thus this work exposes the differences between old and new technologies, and also puts the users' opinion on the issues of new technologies in relation to old engines. While Brazil does not implement an agreement to lower aviation fuel taxes to lower overall aviation costs, it will be necessary to look for technologies for better value for money among all users. |
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A introdução da injeção eletrônica nos motores aeronáuticos a pistãoInjeção eletrônicaMotores aeronáuticosEvolução da eletrônicaSustentabilidadeThe present work has as main objective to understand the evolution of the methods of use of the electronics in favor of the better performance of the aeronautical engines. To this end, an analysis of the old methods by using purely mechanical engines and their limitations for the evolution of air activity was performed. In parallel was presented the new model of motorization that could be used in the near future. After conducting the studies it was possible to verify the main benefits that the technology applied to the aeronautic engine will be able to deliver to the users. However, the carbureted engine system still exists and is used by the vast majority of general aviation, causing the cost of flying time to rise and possible disinterest for those using it as a means of transport due to the high costs associated with the flight, especially the excess of fuel consumption. Thus this work exposes the differences between old and new technologies, and also puts the users' opinion on the issues of new technologies in relation to old engines. While Brazil does not implement an agreement to lower aviation fuel taxes to lower overall aviation costs, it will be necessary to look for technologies for better value for money among all users.O presente trabalho tem como objetivo principal compreender a evolução dos métodos de utilização da eletrônica em favor do melhor desempenho dos motores aeronáuticos. Para tanto se realizou uma analise dos métodos antigos de utilização de motores puramente mecânicos e suas limitações para a evolução da atividade aérea. Em paralelo foi apresentado o novo modelo de motorização que poderá ser utilizado no futuro próximo. Após a realização dos estudos foi possível constatar os principais benefícios que a tecnologia aplicada á motorização aeronáutica conseguirá entregar aos usuários. Porém o sistema de motores carburados ainda existe e é utilizado pela grande maioria da aviação geral, causando o aumento do custo da hora voada e possível desinteresse dos que a utilizam como meio de transporte, devido aos altos custos atrelados ao voo, especialmente o excesso de consumo de combustível. Deste modo este trabalho vem expor as diferenças entre as tecnologias antigas e novas, e também colocar a opinião de um grupo de usuários acerca das questões das novas tecnologias em relação aos motores antigos. Enquanto o Brasil não implementa um acordo para a diminuição de impostos sobre o combustível aeronáutico para diminuir os custos da aviação geral, será necessário ir em busca de tecnologias para uma melhor relação custo e beneficio entre todos os usuários.Tavares, Angelo DamigoMillnitz, Gustavo2019-12-11T14:36:53Z2020-11-28T23:09:38Z2019-12-11T14:36:53Z2020-11-28T23:09:38Z2019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis36 f.application/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/8050Ciências Aeronáuticas - Unisul VirtualPalhoçaAttribution-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânima2020-12-01T18:42:38Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/8050Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2020-12-01T18:42:38Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse |
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