O uso de óculos de visão noturna (OVN) na aviação civil
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
Texto Completo: | https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/8306 |
Resumo: | This research aimed to understand the theory of operation, limitations and legislation regarding the use of Night Vision Goggles (NVG) in civil aviation using an exploratory research with bibliographic and documentary procedure through the consultation of national and international books and documents restricted to the qualitative field method. The study points out that the use of NVGs might increase flight safety in night operations despite their limitations. Operators who intend to use of this technology should be aware of the need for crew training as well as the aircraft's adaptation to NVG compatible lighting. Countries in the European Union, USA, Australia and the United Kingdom already use NVGs in civil aviation and also have presented specific standards for their use. Brazil still has no regulation of the use of this technology, although it has begun efforts to elaborate norms on the subject within the scope of the Agência Nacional de Aviação Civil (ANAC) demonstrated by a Public Hearing held in the year 2015. One of the conclusions pointed out that the use of NVGs by civil aviation might be beneficial as long as its limitations are known, crews are properly trained, and there is a appropriate qualification process for the use of this state-regulated night vision system. |
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O uso de óculos de visão noturna (OVN) na aviação civilÓculos de visão noturnaRegulamentaçãoAviação civilThis research aimed to understand the theory of operation, limitations and legislation regarding the use of Night Vision Goggles (NVG) in civil aviation using an exploratory research with bibliographic and documentary procedure through the consultation of national and international books and documents restricted to the qualitative field method. The study points out that the use of NVGs might increase flight safety in night operations despite their limitations. Operators who intend to use of this technology should be aware of the need for crew training as well as the aircraft's adaptation to NVG compatible lighting. Countries in the European Union, USA, Australia and the United Kingdom already use NVGs in civil aviation and also have presented specific standards for their use. Brazil still has no regulation of the use of this technology, although it has begun efforts to elaborate norms on the subject within the scope of the Agência Nacional de Aviação Civil (ANAC) demonstrated by a Public Hearing held in the year 2015. One of the conclusions pointed out that the use of NVGs by civil aviation might be beneficial as long as its limitations are known, crews are properly trained, and there is a appropriate qualification process for the use of this state-regulated night vision system.Esta pesquisa teve como objetivo compreender a teoria de funcionamento, as limitações operacionais e as legislações referentes à utilização dos óculos de visão noturna (OVN) na aviação civil utilizando a pesquisa exploratória com procedimento de pesquisa bibliográfico e documental, através da consulta de livros e documentos nacionais e internacionais restringindo-se ao campo qualitativo. O estudo verificou que o uso dos OVN pode aumentar a segurança do voo nas operações noturnas de aeronaves civis, apesar de suas limitações de uso. Os operadores que desejam fazer uso desta tecnologia devem estar cientes de que é necessário o preparo da tripulação, bem como a adaptação da aeronave para uma iluminação compatível com os OVN. Países da União Europeia, EUA, Austrália e Reino Unido já utilizam os OVN na aviação civil e possuem normas especificas para o seu uso. O Brasil ainda não possui regulamentação para o uso desta tecnologia, apesar de ter iniciado esforços no sentido de elaborar normas sobre o assunto no âmbito da Agência Nacional de Aviação Civil (ANAC), demonstrado por uma Audiência Pública realizada no ano de 2015. Concluiu-se que o uso dos OVN pela aviação civil pode ser benéfico, desde que sejam conhecidas suas limitações, as tripulações tenham o treinamento adequado e haja um processo de habilitação adequado para o uso deste sistema de visão noturno normatizado pelo Estado.Silva, Orlando FlávioFrancisco, Marcelo José2017-12-06T19:04:32Z2020-11-28T23:42:55Z2017-12-06T19:04:32Z2020-11-28T23:42:55Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis46 f.application/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/8306Ciências Aeronáuticas - Unisul VirtualPalhoçaAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânima2020-12-01T23:13:56Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/8306Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2020-12-01T23:13:56Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse |
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