Projeto de identidade visual para Claudia S. Rossoni Advocacia

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Rafaela dos
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
Texto Completo: https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/15846
Resumo: The present study aimed to develop a visual identity system for Claudia S. Rossoni advocacy that did not have any previous visual representation, therefore, in order to make this system possible, the Wheeler methodology (2008) was used. Thus, the visual identity was designed to represent the concepts of the lawyer's personal brand that were established through research and data collection. Furthermore, in this project the brand manual was also developed, where all the application rules and reproductions of the visual elements were specified. In short, the objectives were established to determine the main guidelines and to help delimit the research, its execution being necessary for a good result of the project. In the theoretical foundation it will be possible to understand the main concepts of the Law, Design, Visual Identity, Brand, among other important themes for this study.
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spelling Projeto de identidade visual para Claudia S. Rossoni AdvocaciaIdentidade VisualDesign GráficoAdvocaciaThe present study aimed to develop a visual identity system for Claudia S. Rossoni advocacy that did not have any previous visual representation, therefore, in order to make this system possible, the Wheeler methodology (2008) was used. Thus, the visual identity was designed to represent the concepts of the lawyer's personal brand that were established through research and data collection. Furthermore, in this project the brand manual was also developed, where all the application rules and reproductions of the visual elements were specified. In short, the objectives were established to determine the main guidelines and to help delimit the research, its execution being necessary for a good result of the project. In the theoretical foundation it will be possible to understand the main concepts of the Law, Design, Visual Identity, Brand, among other important themes for this study.O presente estudo teve como objetivo desenvolver um sistema de identidade visual para Claudia S. Rossoni advocacia que não possuía nenhuma representação visual anterior, sendo assim, para que fosse possível a elaboração deste sistema foi utilizada a metodologia da Wheeler (2008). Dessa forma, a identidade visual foi elaborada para representar os conceitos da marca pessoal da advogada, sendo eles: profissional, elegante, acolhimento, justiça e empatia, todos foram estabelecidos através de pesquisas, briefing e coletas de dados realizadas durante o projeto. Além disso, neste projeto também foi desenvolvido o manual da marca, onde foram especificadas todas as regras de aplicações e reproduções dos elementos visuais. Em suma, os objetivos foram estabelecidos para determinar as principais diretrizes e também ajudar na delimitação da pesquisa, sendo necessário sua execução para o resultado do projeto. Na fundamentação teórica será possível compreender os principais conceitos da área do Direito, Design, Identidade Visual, Marca, entre outros temas importantes para este estudo.Pereira, Roberto ForlinSantos, Rafaela dos2020-12-17T21:03:30Z2021-08-04T17:06:00Z2020-12-17T21:03:30Z2021-08-04T17:06:00Z2020info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis198 f.application/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/15846Design - FlorianópolisFlorianópolisAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânima2021-08-04T20:20:36Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/15846Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2021-08-04T20:20:36Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse
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