Choosing Course Dilemma in Distance Education: Engineering by Vocation or Management by Need
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
Texto Completo: | https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/370 |
Resumo: | Abstract This paper aims to identify the Management students’ choice motivations and their subareas in distance learning. The survey was collected from a structured questionnaire from students already enrolled in the management courses, from bachelor and technologist programs, with 1953 answers from all over Brazil. The collected data received quantitative treatment, being the main techniques, Descriptive Statistics, Multivariate Analysis and Exploratory Factor Analysis. The result of the analysis pointed as main motivations the personal vocation (career) and financial motivations, as much of the distance learning modality as in comparison with other courses like the Engineering. It was possible to verify the existence of interest on the part of these Management students to continue studies with emphasis in the exact and engineering courses in the future, as another undergraduate and postgraduate in the distance learning modality. Keywords: Distance Education, Management, Engineering, Baccalaureate and Technologist |
id |
ABED-1_fd005a2c1f3ae9b7be3f80dbf9708e8d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/370 |
network_acronym_str |
ABED-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
repository_id_str |
|
spelling |
Choosing Course Dilemma in Distance Education: Engineering by Vocation or Management by NeedEl Dilema en la Eleccíon Del Alumnado por una Carrera EaD: ¿Ingeniería por Vocación o Gestión por Necesidad?O Dilema na Escolha de Curso por Alunos EAD: Engenharia por Vocação ou Gestão Por Necessidade Distance educationBaccalaureate and TechnologistEngineeringEducação a distânciaBacharelado e tecnológico.EngenhariaAbstract This paper aims to identify the Management students’ choice motivations and their subareas in distance learning. The survey was collected from a structured questionnaire from students already enrolled in the management courses, from bachelor and technologist programs, with 1953 answers from all over Brazil. The collected data received quantitative treatment, being the main techniques, Descriptive Statistics, Multivariate Analysis and Exploratory Factor Analysis. The result of the analysis pointed as main motivations the personal vocation (career) and financial motivations, as much of the distance learning modality as in comparison with other courses like the Engineering. It was possible to verify the existence of interest on the part of these Management students to continue studies with emphasis in the exact and engineering courses in the future, as another undergraduate and postgraduate in the distance learning modality. Keywords: Distance Education, Management, Engineering, Baccalaureate and TechnologistResumen El presente trabajo tiene como objetivo identificar las motivaciones en la elección de los estudiantes para estudiar graduación en Gestión y sus subáreas en educación a distancia, incluso si hay una oferta presencial. La encuesta se recopiló de un cuestionario estructurado con estudiantes ya matriculados en las áreas de gestión, tanto de licenciatura como tecnólogos, con 1953 respuestas de todo Brasil. Los datos recogidos recibieron tratamiento cuantitativo, siendo las técnicas principales, Estadística descriptiva, Análisis multivariante y Análisis factorial exploratorio. El resultado del análisis señaló como motivaciones principales la vocación personal (carrera), seguida de motivaciones financieras, como gran parte de la modalidad en comparación con otros cursos como la Ingeniería, presente en las respuestas. Fue posible verificar la existencia de interés de los estudiantes matriculados en cursos de Administración en el futuro, para continuar estudios con énfasis en cursos exactos y de ingeniería, tanto de graduación como de posgrado en la modalidad de educación a distancia. Palabras claves: Educación a distancia, Gestión, Ingeniería, Bachillerato y TecnólogoO presente trabalho tem como objetivo identificar as motivações na escolha dos alunos emcursar graduações na área de Gestão e suas subáreas, ofertados na modalidade EAD. Apesquisa foi desenvolvida a partir da aplicação de um questionário estruturado com alunosmatriculados em cursos, tanto em bacharelado como em tecnólogo de uma instituição deensino privado, tendo obtido 1953 respostas advindas de todas as regiões Brasil. Os dadoscoletados receberam tratamento quantitativo, sendo as principais técnicas, a EstatísticaDescritiva, Análise Multivariada e a Análise Fatorial Exploratória. O resultado da análiseapontou como principais motivações a vocação pessoal (carreira), seguida por motivaçõesfinanceiras. Foi possível constatar a existência de interesse por parte dos alunos matriculadosem cursos de Gestão em, no futuro, prosseguirem estudos com ênfase em cursos de exatas edas engenharias, tanto de graduação como de pós-graduação na modalidade EAD. Palavras-chave: Educação a Distância. Gestão. Engenharia. Bacharelado e tecnológico. Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância2020-02-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/37010.17143/rbaad.v19i1.370Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância; v. 19 n. 1 (2020); 251806-13622359-034310.17143/rbaad.v19i1reponame:Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distânciainstname:Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)instacron:ABEDporenghttps://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/370/324https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/370/338***Copyright (c) 2020 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distânciainfo:eu-repo/semantics/openAccessTripoli, Angela Cristina2020-08-15T22:01:25Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/370Revistahttp://seer.abed.net.br/index.php/RBAAD/ONGhttp://seer.abed.net.br/index.php/RBAAD/oairbaad@abed.org.br || abed@abed.org.br1806-13622359-0343opendoar:2020-08-15T22:01:25Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância - Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Choosing Course Dilemma in Distance Education: Engineering by Vocation or Management by Need El Dilema en la Eleccíon Del Alumnado por una Carrera EaD: ¿Ingeniería por Vocación o Gestión por Necesidad? O Dilema na Escolha de Curso por Alunos EAD: Engenharia por Vocação ou Gestão Por Necessidade |
title |
Choosing Course Dilemma in Distance Education: Engineering by Vocation or Management by Need |
spellingShingle |
Choosing Course Dilemma in Distance Education: Engineering by Vocation or Management by Need Tripoli, Angela Cristina Distance education Baccalaureate and Technologist Engineering Educação a distância Bacharelado e tecnológico. Engenharia |
title_short |
Choosing Course Dilemma in Distance Education: Engineering by Vocation or Management by Need |
title_full |
Choosing Course Dilemma in Distance Education: Engineering by Vocation or Management by Need |
title_fullStr |
Choosing Course Dilemma in Distance Education: Engineering by Vocation or Management by Need |
title_full_unstemmed |
Choosing Course Dilemma in Distance Education: Engineering by Vocation or Management by Need |
title_sort |
Choosing Course Dilemma in Distance Education: Engineering by Vocation or Management by Need |
author |
Tripoli, Angela Cristina |
author_facet |
Tripoli, Angela Cristina |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tripoli, Angela Cristina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Distance education Baccalaureate and Technologist Engineering Educação a distância Bacharelado e tecnológico. Engenharia |
topic |
Distance education Baccalaureate and Technologist Engineering Educação a distância Bacharelado e tecnológico. Engenharia |
description |
Abstract This paper aims to identify the Management students’ choice motivations and their subareas in distance learning. The survey was collected from a structured questionnaire from students already enrolled in the management courses, from bachelor and technologist programs, with 1953 answers from all over Brazil. The collected data received quantitative treatment, being the main techniques, Descriptive Statistics, Multivariate Analysis and Exploratory Factor Analysis. The result of the analysis pointed as main motivations the personal vocation (career) and financial motivations, as much of the distance learning modality as in comparison with other courses like the Engineering. It was possible to verify the existence of interest on the part of these Management students to continue studies with emphasis in the exact and engineering courses in the future, as another undergraduate and postgraduate in the distance learning modality. Keywords: Distance Education, Management, Engineering, Baccalaureate and Technologist |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/370 10.17143/rbaad.v19i1.370 |
url |
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/370 |
identifier_str_mv |
10.17143/rbaad.v19i1.370 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/370/324 https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/370/338 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
* * * |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância; v. 19 n. 1 (2020); 25 1806-1362 2359-0343 10.17143/rbaad.v19i1 reponame:Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância instname:Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED) instacron:ABED |
instname_str |
Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED) |
instacron_str |
ABED |
institution |
ABED |
reponame_str |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
collection |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância - Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED) |
repository.mail.fl_str_mv |
rbaad@abed.org.br || abed@abed.org.br |
_version_ |
1798046170956693504 |