Contributions of knowledge of modeling for the construction of project thinking in fashion design.
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista dObra[s] |
Texto Completo: | https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/784 |
Resumo: | This article reflects on the importance of clothing modeling knowledge during design thinking construction. From a bibliographic review associated with the professional experience of the researchers in the areas of modeling and project methodology, it interweaves the approaches of the area of modeling, with the area of design and education. Starting from a view towards integrated teaching-learning, connections are established linking knowledge of the area of modeling of clothing to the design context, as a formative part of the fashion design professional. |
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Contributions of knowledge of modeling for the construction of project thinking in fashion design.Contribuições do conhecimento de modelagem para a construção do pensamento de projeto no design de modafashion designclothing modelingsignificant learning.design de modamodelagem do vestuárioaprendizagem significativa.This article reflects on the importance of clothing modeling knowledge during design thinking construction. From a bibliographic review associated with the professional experience of the researchers in the areas of modeling and project methodology, it interweaves the approaches of the area of modeling, with the area of design and education. Starting from a view towards integrated teaching-learning, connections are established linking knowledge of the area of modeling of clothing to the design context, as a formative part of the fashion design professional.Este artigo reflete sobre a importância do conhecimento de modelagem do vestuário durante a construção do pensamento de projeto em design de moda. A partir de revisão bibliográfica associada à experiência profissional das pesquisadoras nas áreas de modelagem e metodologia de projeto, busca-se entrelaçar as abordagens da área de modelagem com o design e a educação. Estabelece-se conexões a partir de um olhar voltado para o ensino-aprendizagem integrado, associando os conhecimentos da área de modelagem aos contextos projetuais como parte formativa do profissional de design de moda.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2018-12-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/78410.26563/dobras.v11i24.784dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 11 n. 24 (2018); 272-2872358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/784/516Copyright (c) 2020 Thassiana de Almeida Miotto Barbosa, Lucimar de Fátima Bilmaia Emídioinfo:eu-repo/semantics/openAccessBarbosa, Thassiana de Almeida MiottoEmídio, Lucimar de Fátima Bilmaia2020-04-24T18:33:51Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/784Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:36.987609Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true |
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