Fashion and espionage in El tiempo entre costuras, of María Dueñas
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista dObra[s] |
Texto Completo: | https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/100 |
Resumo: | El tiempo entre costuras is a novel of the Spanish writer María Dueñas whose narrative thread is the experience of dressmaker Sira Quiroga, as a spy, between the Spanish Civil War and World War II. This article seeks to raise the main elements of the plot that prove the role of fashion in the construction of the characters and the plot of the work, focusing on Sira Quiroga and Rosalinda Powel Fox, more specifically. The dressmaker profession becomes, at the war scenario, the perfect alibi, the possibility of a woman to infiltrate into the strategic environments of war planning, almost entirely male, without bringing any suspicion. Are also observed some female characters in their particular war experiences. |
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Fashion and espionage in El tiempo entre costuras, of María DueñasModa e espionagem em El tiempo entre costuras, de María Dueñasfashionespionagewar literaturefemale.modaespionagemliteratura de guerrafeminino.El tiempo entre costuras is a novel of the Spanish writer María Dueñas whose narrative thread is the experience of dressmaker Sira Quiroga, as a spy, between the Spanish Civil War and World War II. This article seeks to raise the main elements of the plot that prove the role of fashion in the construction of the characters and the plot of the work, focusing on Sira Quiroga and Rosalinda Powel Fox, more specifically. The dressmaker profession becomes, at the war scenario, the perfect alibi, the possibility of a woman to infiltrate into the strategic environments of war planning, almost entirely male, without bringing any suspicion. Are also observed some female characters in their particular war experiences.El tiempo entre costuras é um romance da escritora espanhola María Dueñas que tem como fio narrativo a experiência da modista Sira Quiroga, como espiã, no período entre a Guerra Civil Espanhola e a Segunda Guerra Mundial. Este artigo procura levantar os principais elementos da trama que comprovam o papel da moda na construção das personagens e no enredo da obra, tendo como foco Sira Quiroga e Rosalinda Powel Fox, mais especificamente. A profissão de modista torna-se, no cenário de guerra, o álibi perfeito, a possibilidade de uma mulher se infiltrar nos ambientes estratégicos de planejamento de guerra, quase totalmente masculinos,sem trazer suspeitas. Também são observadas algumas personagens femininas em suas experiências particulares de guerra.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2015-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/10010.26563/dobras.v8i18.100dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 8 n. 18 (2015); 14-282358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/100/99Copyright (c) 2020 Geanneti Tavares Salomoninfo:eu-repo/semantics/openAccessSalomon, Geanneti Tavares2017-08-04T20:02:21Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/100Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:16.140500Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true |
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