Impressive walkings among calicos and sodas
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista dObra[s] |
Texto Completo: | https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/382 |
Resumo: | This article targets to analyse the cultural complexity that houses textile and clothing commercial zones in the city of São Paulo. Its approach is guided by the concept of mestiçagem” [3], or “movable mosaic” as considered by authors such as José Amálio Pinheiro, Nestor García Canclini and Serge Gruzinski. The study evaluates how neighbor signs interconnect themselves during the buying and selling of cheap articles in order to relate fashion to local lifestyle. Following the routes of popular commerce, this analysis foresees new ways of “being together” that go along with the dynamics of social life in a metropolis. |
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Impressive walkings among calicos and sodasAdmiráveis andanças entre chitas e gasosasfashionlifestyle“mestiçagem”popular commerce25 de Março street.modamodos de vidamestiçagemcomércio popularRua 25 de Março.This article targets to analyse the cultural complexity that houses textile and clothing commercial zones in the city of São Paulo. Its approach is guided by the concept of mestiçagem” [3], or “movable mosaic” as considered by authors such as José Amálio Pinheiro, Nestor García Canclini and Serge Gruzinski. The study evaluates how neighbor signs interconnect themselves during the buying and selling of cheap articles in order to relate fashion to local lifestyle. Following the routes of popular commerce, this analysis foresees new ways of “being together” that go along with the dynamics of social life in a metropolis.Este artigo aborda a complexidade cultural que ambienta as principais regiões de comércio de artigos têxteis e de vestuário na cidade de São Paulo, tendo como ponto de partida o conceito de “mestiçagem”, ou “mosaico movediço”, conforme considerado por José Amálio Pinheiro, Nestor García Canclini e Serge Gruzinski. O estudo avalia como se interconectam os signos que se avizinham nas situações de compra e venda de artigos populares para então relacio nar moda e modos de vida na região. Percorrendo os caminhos do comércio popular, a análise vislumbra novos “modos de estar junto” que acompanham a dinâmica da vida social na metrópole.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2008-02-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/38210.26563/dobras.v2i2.382dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 2 n. 2 (2008); 73-792358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/382/379Copyright (c) 2020 Carol Garciainfo:eu-repo/semantics/openAccessGarcia, Carol2017-08-04T20:02:22Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/382Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:30.231545Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true |
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