Rituals to come in or come out the fashion
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista dObra[s] |
DOI: | 10.26563/dobras.v4i8.238 |
Texto Completo: | https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/238 |
Resumo: | In opposition to the hegemonic idea that the so-called fashion industry “imposes” ways of being and to get dressed, we want to affirm that people can be creative against the media charges, because this same repertoire, once become public, can be used “savagely”, since it maintains the possibility of combinations of the same fashion aesthetic objects which escape the manual of use. This paper intends to explore the procedures of conscientious rupture of “fashion rules”, reinventing to itself a singular way of being and to dress up through the stories and body compositions of Beth and Davi. |
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Rituals to come in or come out the fashionRituais para entrar ou sair da modafashioninventioninteractivity.modainvençãointeratividadeIn opposition to the hegemonic idea that the so-called fashion industry “imposes” ways of being and to get dressed, we want to affirm that people can be creative against the media charges, because this same repertoire, once become public, can be used “savagely”, since it maintains the possibility of combinations of the same fashion aesthetic objects which escape the manual of use. This paper intends to explore the procedures of conscientious rupture of “fashion rules”, reinventing to itself a singular way of being and to dress up through the stories and body compositions of Beth and Davi.Contra a ideia hegemônica de que a chamada indústria da moda “dita” modos de ser e de se vestir, queremos afirmar que os sujeitos podem ser criadores a contrapelo das “imposições” midiáticas, porque esse mesmo repertório, tornado público, pode ser apropriado “selvagemente”, uma vez que permanece a possibilidade de combinações dos mesmos objetos estéticos da moda que escapam aos manuais de uso. Este texto pretende explorar procedimentos de ruptura consciente das “regras da moda”, reinventando para si um modo singular de ser e de se vestir por meio das histórias e composições corporais de Beth e Davi.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2010-01-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/23810.26563/dobras.v4i8.238dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 4 n. 8 (2010); 89-952358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/238/237Copyright (c) 2020 Andréa L. Portela, Ludmila Brandãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPortela, Andréa L.Brandão, Ludmila2017-08-04T20:02:22Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/238Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:22.899502Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true |
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