The brands acquired sex appeal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gama, Maria Gabriela
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista dObra[s]
Texto Completo: https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/37
Resumo: Briefly, we aim at reflecting how we relate to the brands, how they appear as the ultimate refugees of freedom. A kind of upgrads that tend to fill out blank spaces of our shattered existence. Talking about brands is to talk of affections, emotions, sensations, desires. It is to talk about the strange relationship that we establish with things. We developed a growing bond with brands, we cultivate intense vehicles. Thus, the technoscientific reason, that was intended to desacralize the real, has been exploring other forms of the sacred, producing new mythologies.
id ABEPEM-2_8a4cbf91ce3187845d497cefe841402d
oai_identifier_str oai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/37
network_acronym_str ABEPEM-2
network_name_str Revista dObra[s]
repository_id_str
spelling The brands acquired sex appealAs marcas adquiriram sex appealbrandsex appealemotionconsumer.marcasex appealemoçãoconsumo.Briefly, we aim at reflecting how we relate to the brands, how they appear as the ultimate refugees of freedom. A kind of upgrads that tend to fill out blank spaces of our shattered existence. Talking about brands is to talk of affections, emotions, sensations, desires. It is to talk about the strange relationship that we establish with things. We developed a growing bond with brands, we cultivate intense vehicles. Thus, the technoscientific reason, that was intended to desacralize the real, has been exploring other forms of the sacred, producing new mythologies.De um modo sucinto, tentamos refletir como nos relacionamos com as marcas, como estas nos aparecem como derradeiros refúgios de liberdade. Espécie de upgrads que visam colmatar espaços em branco da nossa existência estilhaçada. Falar de marcas é falar de afetos, emoções, sensações, desejos. É falar sobre relação estranha que estabelecemos com as coisas. Desenvolvemos uma ligação cada vez maior com as marcas, cultivamos, veículos intensos. Assim, a razão tecnocientífica, que tinha a pretensão de dessacralizar o real, foi explorando outras formas de sagrado, produzindo novas mitologias.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2014-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/3710.26563/dobras.v7i16.37dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 7 n. 16 (2014); 97-1032358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/37/37Copyright (c) 2020 Maria Gabriela Gamainfo:eu-repo/semantics/openAccessGama, Maria Gabriela2017-08-04T20:02:21Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/37Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:13.308024Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true
dc.title.none.fl_str_mv The brands acquired sex appeal
As marcas adquiriram sex appeal
title The brands acquired sex appeal
spellingShingle The brands acquired sex appeal
Gama, Maria Gabriela
brand
sex appeal
emotion
consumer.
marca
sex appeal
emoção
consumo.
title_short The brands acquired sex appeal
title_full The brands acquired sex appeal
title_fullStr The brands acquired sex appeal
title_full_unstemmed The brands acquired sex appeal
title_sort The brands acquired sex appeal
author Gama, Maria Gabriela
author_facet Gama, Maria Gabriela
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gama, Maria Gabriela
dc.subject.por.fl_str_mv brand
sex appeal
emotion
consumer.
marca
sex appeal
emoção
consumo.
topic brand
sex appeal
emotion
consumer.
marca
sex appeal
emoção
consumo.
description Briefly, we aim at reflecting how we relate to the brands, how they appear as the ultimate refugees of freedom. A kind of upgrads that tend to fill out blank spaces of our shattered existence. Talking about brands is to talk of affections, emotions, sensations, desires. It is to talk about the strange relationship that we establish with things. We developed a growing bond with brands, we cultivate intense vehicles. Thus, the technoscientific reason, that was intended to desacralize the real, has been exploring other forms of the sacred, producing new mythologies.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-10-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/37
10.26563/dobras.v7i16.37
url https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/37
identifier_str_mv 10.26563/dobras.v7i16.37
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/37/37
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Maria Gabriela Gama
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Maria Gabriela Gama
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem
publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem
dc.source.none.fl_str_mv dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 7 n. 16 (2014); 97-103
2358-0003
1982-0313
reponame:Revista dObra[s]
instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
instacron:ABEPEM
instname_str Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
instacron_str ABEPEM
institution ABEPEM
reponame_str Revista dObra[s]
collection Revista dObra[s]
repository.name.fl_str_mv Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
repository.mail.fl_str_mv dobras.abepem@gmail.com
_version_ 1797054039376003072