The TV show Esquadrão da Moda and the construction of credibility: fashion pedagogies in question
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista dObra[s] |
Texto Completo: | https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/1293 |
Resumo: | The objective of the article, based on Cultural Studies in a post-modern andpost-structuralist perspective, is to analyze the construction of credibility through thefashion pedagogies that operate in Esquadrão da Moda program. Fashion is a wide field ofmeanings and its pedagogies work in order to shape bodies and build identities, helping inthe positioning of subjects in society and in the representation of specific characteristicsthat these subjects need to have. It is evident that the reality show Esquadrão da Moda, aimedat female audience, produces an idea of credibility from pieces coming from the malewardrobe, as well as altering the body and, sometimes, the conduct of the participants,framing them in a series of social stereotypes. |
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The TV show Esquadrão da Moda and the construction of credibility: fashion pedagogies in questionO programa de TV Esquadrão da Moda e a construção da credibilidade: pedagogias da moda em questãoFashion pedagogiesCultural studiesIdentityRepresentationPedagogias da modaEstudos culturaisIdentidadeRepresentaçãoThe objective of the article, based on Cultural Studies in a post-modern andpost-structuralist perspective, is to analyze the construction of credibility through thefashion pedagogies that operate in Esquadrão da Moda program. Fashion is a wide field ofmeanings and its pedagogies work in order to shape bodies and build identities, helping inthe positioning of subjects in society and in the representation of specific characteristicsthat these subjects need to have. It is evident that the reality show Esquadrão da Moda, aimedat female audience, produces an idea of credibility from pieces coming from the malewardrobe, as well as altering the body and, sometimes, the conduct of the participants,framing them in a series of social stereotypes.O objetivo do artigo, baseado nos Estudos Culturais a partir de uma vertentepós-moderna e pós-estruturalista, é analisar a construção da credibilidade por meio daspedagogias da moda que operam no programa Esquadrão da Moda. A moda é um campoamplo de significados e suas pedagogias funcionam de maneira a moldar corpos e construiridentidades, auxiliando no posicionamento dos sujeitos na sociedade e na representaçãode características específicas que eles precisam ter. Evidencia-se que o reality showEsquadrão da Moda, voltado para uma audiência feminina, produz uma ideia de credibilidadea partir de peças oriundas do guarda-roupa masculino, bem como altera o corpoe, por vezes, a conduta das participantes, enquadrando-as em uma série de estereótipossociais.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2021-04-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/129310.26563/dobras.i31.1293dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; n. 31 (2021); 186-2062358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/1293/675Wagner, Priscila GilRipoll, Danielainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-23T16:59:39Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/1293Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:44.586776Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true |
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