Evaluation of logistic service level of an automotive parts distribution firm
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Produção Online |
Texto Completo: | https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1657 |
Resumo: | The stock management theories have a mathematical and statistical trend, usually failing in exposing the business side of decisions regarding inventory costs and the related service levels. The article tests the theory of defining the service level by building the profit mathematical model, using for such some available historical data. With this theory it is possible to find the optimal service level by deriving the profit curve and equaling the marginal profit to zero. The research is characterized as a case research of an auto parts distribution company. The calculated optimal service level was compared to the data available from the company. The results of such analysis revealed the fact that only the theory of calculating the optimal service level through the profit curve derivation is not sufficient to explain how the company defines which service level is going to be used. |
id |
ABEPRO-2_2a240f623c91e7825ee5f83dd02f1de1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1657 |
network_acronym_str |
ABEPRO-2 |
network_name_str |
Revista Produção Online |
repository_id_str |
|
spelling |
Evaluation of logistic service level of an automotive parts distribution firmAvaliação do nível de serviço logístico de uma empresa distribuidora de autopeçasService level. Supply chain. Distribution logistics. Stock policies. Demand management.Nível de serviço. Cadeias de suprimentos. Logística de distribuição. Política de estoques. Gestão da demanda.The stock management theories have a mathematical and statistical trend, usually failing in exposing the business side of decisions regarding inventory costs and the related service levels. The article tests the theory of defining the service level by building the profit mathematical model, using for such some available historical data. With this theory it is possible to find the optimal service level by deriving the profit curve and equaling the marginal profit to zero. The research is characterized as a case research of an auto parts distribution company. The calculated optimal service level was compared to the data available from the company. The results of such analysis revealed the fact that only the theory of calculating the optimal service level through the profit curve derivation is not sufficient to explain how the company defines which service level is going to be used.As teorias acerca da gestão de estoques têm um viés eminentemente matemático e estatístico, mas pouca atenção é dada à discussão das necessidades inerentes do ambiente competitivo no qual as empresas estão inseridas, como nível de serviço ótimo e respectivos custos de inventário. O objetivo desta pesquisa é avaliar o nível de serviço logístico de uma empresa distribuidora de autopeças. Por meio de um estudo de caso, foi realizada uma análise de regressão nos dados históricos de inventário e vendas mensais entre 2008 e 2012, o que permitiu encontrar a curva real de lucro em função do nível de serviço. O nível serviço ótimo, encontrado por meio da derivação dessa curva, foi comparado com os níveis de serviço praticados pela empresa. Os resultados dessa análise apontam para o fato de que essa teoria não é suficiente para, sozinha, explicar como a empresa estudada define seu nível de serviço.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2014-11-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfvideo/mp4https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/165710.14488/1676-1901.v14i4.1657Revista Produção Online; Vol. 14 No. 4 (2014); 1348-1377Revista Produção Online; v. 14 n. 4 (2014); 1348-13771676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1657/1219https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1657/1220Copyright (c) 2014 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessCardoso, Fábio GermanoVieira, José Geraldo VidalSilva, João Eduardo Azevedo RamosFigueiredo, Adelson Martins2015-11-11T17:25:32Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1657Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2015-11-11T17:25:32Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluation of logistic service level of an automotive parts distribution firm Avaliação do nível de serviço logístico de uma empresa distribuidora de autopeças |
title |
Evaluation of logistic service level of an automotive parts distribution firm |
spellingShingle |
Evaluation of logistic service level of an automotive parts distribution firm Cardoso, Fábio Germano Service level. Supply chain. Distribution logistics. Stock policies. Demand management. Nível de serviço. Cadeias de suprimentos. Logística de distribuição. Política de estoques. Gestão da demanda. |
title_short |
Evaluation of logistic service level of an automotive parts distribution firm |
title_full |
Evaluation of logistic service level of an automotive parts distribution firm |
title_fullStr |
Evaluation of logistic service level of an automotive parts distribution firm |
title_full_unstemmed |
Evaluation of logistic service level of an automotive parts distribution firm |
title_sort |
Evaluation of logistic service level of an automotive parts distribution firm |
author |
Cardoso, Fábio Germano |
author_facet |
Cardoso, Fábio Germano Vieira, José Geraldo Vidal Silva, João Eduardo Azevedo Ramos Figueiredo, Adelson Martins |
author_role |
author |
author2 |
Vieira, José Geraldo Vidal Silva, João Eduardo Azevedo Ramos Figueiredo, Adelson Martins |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cardoso, Fábio Germano Vieira, José Geraldo Vidal Silva, João Eduardo Azevedo Ramos Figueiredo, Adelson Martins |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Service level. Supply chain. Distribution logistics. Stock policies. Demand management. Nível de serviço. Cadeias de suprimentos. Logística de distribuição. Política de estoques. Gestão da demanda. |
topic |
Service level. Supply chain. Distribution logistics. Stock policies. Demand management. Nível de serviço. Cadeias de suprimentos. Logística de distribuição. Política de estoques. Gestão da demanda. |
description |
The stock management theories have a mathematical and statistical trend, usually failing in exposing the business side of decisions regarding inventory costs and the related service levels. The article tests the theory of defining the service level by building the profit mathematical model, using for such some available historical data. With this theory it is possible to find the optimal service level by deriving the profit curve and equaling the marginal profit to zero. The research is characterized as a case research of an auto parts distribution company. The calculated optimal service level was compared to the data available from the company. The results of such analysis revealed the fact that only the theory of calculating the optimal service level through the profit curve derivation is not sufficient to explain how the company defines which service level is going to be used. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-11-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1657 10.14488/1676-1901.v14i4.1657 |
url |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1657 |
identifier_str_mv |
10.14488/1676-1901.v14i4.1657 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1657/1219 https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1657/1220 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Produção Online info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Produção Online |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf video/mp4 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Produção Online; Vol. 14 No. 4 (2014); 1348-1377 Revista Produção Online; v. 14 n. 4 (2014); 1348-1377 1676-1901 reponame:Revista Produção Online instname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) instacron:ABEPRO |
instname_str |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) |
instacron_str |
ABEPRO |
institution |
ABEPRO |
reponame_str |
Revista Produção Online |
collection |
Revista Produção Online |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) |
repository.mail.fl_str_mv |
||producaoonline@gmail.com |
_version_ |
1761536949336670208 |