Performance analysis of micro-business services under the operating strategy perspective
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Produção Online |
Texto Completo: | https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/4052 |
Resumo: | The present work has the objective of analyzing the performance, in the operational scope, of a microenterprise that provides electric installation, residential and building automation services, to provide a direction to search for the alignment between operations and business strategies. A methodological proposed: process mapping, analysis of the matrix importance performance with correlation, suggestion of indicators and action plan. This study allowed the identification of a set of factors by which customers evaluate the company's performance. It was noticed a good performance in the compliance factor, but a low performance in a set of other factors, among which the price factor. One of the proposed indicators made explicitly possible or the company's negative performance in the year analyzed, and using some quality tools, it was possible to elaborate an action plan for the company to use as a starting point in the search for improvements in different business contexts. |
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Performance analysis of micro-business services under the operating strategy perspectiveAnálise de desempenho dos serviços de uma microempresa sob a perspectiva da estratégia de operaçõesOperations strategy. Mapping processes. IPA Matrix. Micro enterprise. System of performance indicators.Estratégia de operações. Mapeamento de processos. Matriz IPA. Microempresa. Sistema de indicadores de desempenho.The present work has the objective of analyzing the performance, in the operational scope, of a microenterprise that provides electric installation, residential and building automation services, to provide a direction to search for the alignment between operations and business strategies. A methodological proposed: process mapping, analysis of the matrix importance performance with correlation, suggestion of indicators and action plan. This study allowed the identification of a set of factors by which customers evaluate the company's performance. It was noticed a good performance in the compliance factor, but a low performance in a set of other factors, among which the price factor. One of the proposed indicators made explicitly possible or the company's negative performance in the year analyzed, and using some quality tools, it was possible to elaborate an action plan for the company to use as a starting point in the search for improvements in different business contexts.O presente trabalho tem como objetivo analisar o desempenho, no âmbito operacional, de uma microempresa prestadora de serviços de instalação elétrica, automação residencial e predial, de modo a proporciona-la o direcionamento para a busca do alinhamento da estratégia de operações com a estratégia do negócio. Uma estrutura metodológica foi proposta, sendo composta sequencialmente pelo: mapeamento de processos; análise de importância e desempenho a partir da aplicação da matriz IPA; construção da matriz de relação; e proposição de um sistema de indicadores e plano de ação. Este estudo permitiu a identificação de um conjunto de fatores pelos quais os clientes avaliam o desempenho da empresa, além de sua avaliação em relação a estes fatores. Destaca-se o bom desempenho no fator conformidade, apesar do baixo desempenho em um conjunto de outros fatores, destacando dentre estes o fator preço. Um dos indicadores propostos possibilitou explicitar o desempenho negativo da empresa no ano analisado, e a partir da utilização de algumas ferramentas da qualidade, foi possível elaborar um plano de ação para que a empresa possa utilizar como ponto de partida na busca por melhorias em diferentes contextos do negócio.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2020-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfvideo/mp4https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/405210.14488/1676-1901.v20i3.4052Revista Produção Online; Vol. 20 No. 3 (2020); 1056-1087Revista Produção Online; v. 20 n. 3 (2020); 1056-10871676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/4052/1968https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/4052/1953Copyright (c) 2020 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Alan BarretoMontesco, Richard Andres Estombelo2020-09-30T09:28:39Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/4052Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2020-09-30T09:28:39Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false |
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