Analysis of supply chain strategies: a case study in a small-sized enterprise

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fontana, Marcele Elisa
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Pereira, Fernanda Raquel Roberto, Ferraz Segundo, Dallas Walber
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
por
Título da fonte: Revista Produção Online
Texto Completo: https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/3393
Resumo: Through well-defined Supply Chain Strategies (SCS), a company establishes long-term relationships with customers and suppliers, and also explores new options for processes, increases productive efficiency, and consequently delivers better customer service. There are methodologies developed to assist companies assessing their SCS performance. They are usually applied to large-sized companies, where there is a well-defined structure. Nevertheless, this scenario is generally not observed in micro and small-size enterprises (MSEs), where a limited number of employees accumulates functions, and there is no clear division of departments. Therefore, the main aim of this work was to adapt a SCS evaluation methodology to MSE. A case study was analysed to demonstrate the proposed adaptation. The proposed methodology allowed the manager to identify and understand the relationships between the objectives in a logical way. In addition, it allowed a better assessment of the context, acting as a guide in the strategy formulation process.
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spelling Analysis of supply chain strategies: a case study in a small-sized enterpriseAnálise das estratégias da cadeia de fornecimento: um estudo de caso em uma pequena empresaConceptual system. Strategy in Organizations. Business Unit. Soft operational research. Apparel industry.Sistema conceitual. Estratégia nas Organizações. Unidade de negócio. Pesquisa Operacinal Soft. Indústria de confecção.Through well-defined Supply Chain Strategies (SCS), a company establishes long-term relationships with customers and suppliers, and also explores new options for processes, increases productive efficiency, and consequently delivers better customer service. There are methodologies developed to assist companies assessing their SCS performance. They are usually applied to large-sized companies, where there is a well-defined structure. Nevertheless, this scenario is generally not observed in micro and small-size enterprises (MSEs), where a limited number of employees accumulates functions, and there is no clear division of departments. Therefore, the main aim of this work was to adapt a SCS evaluation methodology to MSE. A case study was analysed to demonstrate the proposed adaptation. The proposed methodology allowed the manager to identify and understand the relationships between the objectives in a logical way. In addition, it allowed a better assessment of the context, acting as a guide in the strategy formulation process.Através de Estratégias de Cadeia de Suprimentos (SCS) bem definidas, uma empresa estabelece relacionamentos de longo prazo com clientes e fornecedores e, também, explora novas opções para processos, aumenta a eficiência produtiva e, consequentemente, oferece melhor atendimento ao cliente. Existem metodologias desenvolvidas para auxiliar as empresas na avaliação do desempenho do SCS. Elas geralmente são aplicadas em empresas de grande porte, onde há uma estrutura bem definida. No entanto, esse cenário geralmente não é observado em micro e pequenas empresas (MPEs), onde as funções são acumuladas por um número limitado de funcionários e não há divisão clara de departamentos. Portanto, o principal objetivo deste trabalho foi adaptar uma metodologia de avaliação da SCS para uma MPE. Um estudo de caso foi analisado para demonstrar a adaptação proposta. A metodologia proposta permitiu ao gestor identificar e compreender as relações entre os objetivos de forma lógica. Além disso, permitiu uma melhor avaliação do contexto, atuando como um guia no processo de formulação da estratégia.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2019-12-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfvideo/mp4https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/339310.14488/1676-1901.v19i4.3393Revista Produção Online; Vol. 19 No. 4 (2019); 1262-1288Revista Produção Online; v. 19 n. 4 (2019); 1262-12881676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROengporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/3393/1854https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/3393/1855Copyright (c) 2019 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessFontana, Marcele ElisaPereira, Fernanda Raquel RobertoFerraz Segundo, Dallas Walber2019-12-19T22:26:14Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/3393Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2019-12-19T22:26:14Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false
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