Periodic capacitated arc routing problem applied in a real context
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Produção Online |
Texto Completo: | https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1962 |
Resumo: | A good inspection and maintenance planning in railways is essential to ensure the flow of trains and avoid possible accidents. This inspection should be performed periodically by vehicle traveling on rails collecting data and identifying gaps that need to be corrected. The aim of this paper is to present a mathematical model based on binary linear programming, capable of solving this problem, which is a real application of Periodic Capacitated Arc Routing Problem (PCARP). In the PCARP each arc of a network has a demand over a well-defined time horizon and routes must be created for each car so that it covers all the requests in the best way possible without exceeding the vehicles capacity at service. The proposed application has different characteristics to those already proposed in the literature because the vehicle does not need to come back to the depot at the end of the day and the service can be delayed if necessary. The result is satisfactory, covering the demands with a synchronized movement of vehicles. |
id |
ABEPRO-2_a0c012b389417bde876fafff965e4fa3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1962 |
network_acronym_str |
ABEPRO-2 |
network_name_str |
Revista Produção Online |
repository_id_str |
|
spelling |
Periodic capacitated arc routing problem applied in a real contextProblema de roteamento em arcos capacitado e periódico aplicado a um contexto realPeriodic Capacitated Arc Routing Problem (PCARP)RailwaysMaintenanceInspectionMathematical ModellingProblema de Roteamento em Arcos Capacitado e Periódico (PCARP)FerroviasManutençãoInspeçãoModelagem MatemáticaA good inspection and maintenance planning in railways is essential to ensure the flow of trains and avoid possible accidents. This inspection should be performed periodically by vehicle traveling on rails collecting data and identifying gaps that need to be corrected. The aim of this paper is to present a mathematical model based on binary linear programming, capable of solving this problem, which is a real application of Periodic Capacitated Arc Routing Problem (PCARP). In the PCARP each arc of a network has a demand over a well-defined time horizon and routes must be created for each car so that it covers all the requests in the best way possible without exceeding the vehicles capacity at service. The proposed application has different characteristics to those already proposed in the literature because the vehicle does not need to come back to the depot at the end of the day and the service can be delayed if necessary. The result is satisfactory, covering the demands with a synchronized movement of vehicles.Um bom planejamento de inspeção e manutenção em ferrovias é essencial para garantir o fluxo dos trens e evitar possíveis acidentes. Essa inspeção deve ser feita periodicamente por veículos que transitam sobre os trilhos coletando dados e identificando falhas que precisam ser corrigidas. O objetivo desse artigo é apresentar uma modelagem matemática, baseada em programação linear binária, capaz de solucionar esse problema. Este problema é uma aplicação real do Problema de Roteamento em Arcos Capacitado e Periódico (PCARP). No PCARP cada um dos arcos de uma rede tem demandas periódicas ao longo de um horizonte de tempo bem definido, devendo ser criadas rotas para cada carro de modo que todas as necessidades sejam atendidas da melhor maneira possível sem exceder a capacidade dos carros. A aplicação proposta apresenta características diferenciadas das já apresentadas na literatura devido ao fato de não necessitar voltar a um depósito ao final de um dia e poder atrasar algum atendimento se necessário. O resultado obtido é satisfatório, atendendo as demandas com um movimento sincronizado dos veículos.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2015-09-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpeghttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/196210.14488/1676-1901.v15i3.1962Revista Produção Online; Vol. 15 No. 3 (2015); 1080-1098Revista Produção Online; v. 15 n. 3 (2015); 1080-10981676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1962/1325https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1962/1324Copyright (c) 2015 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessBatista, Guilherme VinicyusScarpin, Cassius Tadeu2015-11-11T17:25:26Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1962Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2015-11-11T17:25:26Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Periodic capacitated arc routing problem applied in a real context Problema de roteamento em arcos capacitado e periódico aplicado a um contexto real |
title |
Periodic capacitated arc routing problem applied in a real context |
spellingShingle |
Periodic capacitated arc routing problem applied in a real context Batista, Guilherme Vinicyus Periodic Capacitated Arc Routing Problem (PCARP) Railways Maintenance Inspection Mathematical Modelling Problema de Roteamento em Arcos Capacitado e Periódico (PCARP) Ferrovias Manutenção Inspeção Modelagem Matemática |
title_short |
Periodic capacitated arc routing problem applied in a real context |
title_full |
Periodic capacitated arc routing problem applied in a real context |
title_fullStr |
Periodic capacitated arc routing problem applied in a real context |
title_full_unstemmed |
Periodic capacitated arc routing problem applied in a real context |
title_sort |
Periodic capacitated arc routing problem applied in a real context |
author |
Batista, Guilherme Vinicyus |
author_facet |
Batista, Guilherme Vinicyus Scarpin, Cassius Tadeu |
author_role |
author |
author2 |
Scarpin, Cassius Tadeu |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Batista, Guilherme Vinicyus Scarpin, Cassius Tadeu |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Periodic Capacitated Arc Routing Problem (PCARP) Railways Maintenance Inspection Mathematical Modelling Problema de Roteamento em Arcos Capacitado e Periódico (PCARP) Ferrovias Manutenção Inspeção Modelagem Matemática |
topic |
Periodic Capacitated Arc Routing Problem (PCARP) Railways Maintenance Inspection Mathematical Modelling Problema de Roteamento em Arcos Capacitado e Periódico (PCARP) Ferrovias Manutenção Inspeção Modelagem Matemática |
description |
A good inspection and maintenance planning in railways is essential to ensure the flow of trains and avoid possible accidents. This inspection should be performed periodically by vehicle traveling on rails collecting data and identifying gaps that need to be corrected. The aim of this paper is to present a mathematical model based on binary linear programming, capable of solving this problem, which is a real application of Periodic Capacitated Arc Routing Problem (PCARP). In the PCARP each arc of a network has a demand over a well-defined time horizon and routes must be created for each car so that it covers all the requests in the best way possible without exceeding the vehicles capacity at service. The proposed application has different characteristics to those already proposed in the literature because the vehicle does not need to come back to the depot at the end of the day and the service can be delayed if necessary. The result is satisfactory, covering the demands with a synchronized movement of vehicles. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-09-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1962 10.14488/1676-1901.v15i3.1962 |
url |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1962 |
identifier_str_mv |
10.14488/1676-1901.v15i3.1962 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1962/1325 https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1962/1324 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Revista Produção Online info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Revista Produção Online |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf audio/mpeg |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Produção Online; Vol. 15 No. 3 (2015); 1080-1098 Revista Produção Online; v. 15 n. 3 (2015); 1080-1098 1676-1901 reponame:Revista Produção Online instname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) instacron:ABEPRO |
instname_str |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) |
instacron_str |
ABEPRO |
institution |
ABEPRO |
reponame_str |
Revista Produção Online |
collection |
Revista Produção Online |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) |
repository.mail.fl_str_mv |
||producaoonline@gmail.com |
_version_ |
1761536949877735424 |