Improvementin product categorization from machine learning algorithms and similarity coefficients
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Produção Online |
Texto Completo: | https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/4483 |
Resumo: | Product categorization is an ordinary task in every business, but it involves some pitfalls when it is made by people’s judgment only. Inconsistences in product’s attributes can lead to wrong analysis, and wrongbusiness decisions at the end. Thus,the use of machine learning techniques can contribute to improve this process. The present study evaluated the use of different machine learning algorithms and problem-solving strategies in a product categorization activity based on their descriptions taking into accounta company with high speed of creation of new products, and therefore more susceptible to errors when this task is made manuallyandproposeda new process for this activity that integrates technology asa support.A new process was proposed from the best algorithm, converting the process from manual to semiautomatic. Besides the specific benefits to the company, this study also contributes to practice in unveiling the processes of building, validating and choosing machine learning models. |
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Improvementin product categorization from machine learning algorithms and similarity coefficientsMelhoria da categorização de produtos a partir do uso de algoritmos de aprendizado de máquina e medidas de similaridadeProduct categorization Machine LearningDecision-TreeNeural NetworkNaive BayesCadastro de produtosAprendizado de máquinaÁrvore de decisãoRedes NeuraisNaive BayesProduct categorization is an ordinary task in every business, but it involves some pitfalls when it is made by people’s judgment only. Inconsistences in product’s attributes can lead to wrong analysis, and wrongbusiness decisions at the end. Thus,the use of machine learning techniques can contribute to improve this process. The present study evaluated the use of different machine learning algorithms and problem-solving strategies in a product categorization activity based on their descriptions taking into accounta company with high speed of creation of new products, and therefore more susceptible to errors when this task is made manuallyandproposeda new process for this activity that integrates technology asa support.A new process was proposed from the best algorithm, converting the process from manual to semiautomatic. Besides the specific benefits to the company, this study also contributes to practice in unveiling the processes of building, validating and choosing machine learning models.O cadastro de produtos é uma atividade primária e essencial de qualquer negócio, mas pode estar cercada por várias armadilhas quando é feitaexclusivamente de forma manual, pois inconsistências nos cadastros podem gerar análises incorretas sobre o negócio, resultando emdecisões equivocadas. Nesse sentido, o uso de técnicas de aprendizado demáquina pode contribuir para melhorar esse processo. O presente estudo avaliou o uso de diferentes algoritmos e estratégias de aprendizado de máquina em uma atividade de categorização de produtos a partir de suas descrições em uma empresa com alta frequênciade criação de novos produtos. Um novo processo foi sugerido a partirda escolha do melhor algoritmo, que apresentou potencial para a redução de erros e revisou o tipo de processo de totalmente manual para semiautomatizado. Além do ganho específico parao caso analisado, o artigo também apresenta o caminho de construção, validação e escolha de modelos de aprendizado, o que contribui para a reprodutibilidade em outros contextos. Associação Brasileira de Engenharia de Produção2022-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfvideo/mp4https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/448310.14488/1676-1901.v21i4.4483Revista Produção Online; Vol. 21 No. 4 (2021); 2093-2124Revista Produção Online; v. 21 n. 4 (2021); 2093-21241676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/4483/2125https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/4483/2126Copyright (c) 2022 Revista Produção Onlinehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBrandão, Maicom SergioGodinho-Filho, MoacirAzzolini Junior, WaltherBattissacco, Bruna Christina Astorino Marçola, Josadak2022-03-25T20:29:32Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/4483Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2022-03-25T20:29:32Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false |
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