Commercial media and the legitimacy of public media: a thematic analysis of editorials about EBC
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Compolítica |
Texto Completo: | https://revista.compolitica.org/index.php/revista/article/view/358 |
Resumo: | Public radios and TV stations face institutional, political, economic and cultural challenges to achieve a position of legitimacy and importance in society. Based on the premise that commercial media diffuses visions on particular subjects, this article maps arguments most widely used by big newspapers to refer to public broadcast. Content analysis is the method used to observe 36 editorials, published between 2007 and 2018 by the newspapers Folha de S. Paulo, O Estado de São Paulo and O Globo. In general, public media is presented from a mostly negative perspective, showing that public radio and tv stations are at the service of an official, partisan and propagandistic communication. |
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Commercial media and the legitimacy of public media: a thematic analysis of editorials about EBCA mídia comercial e a legitimidade da mídia pública: uma análise temática dos editoriais sobre a EBCRadiodifusão públicamídia públicaEBCPublic Broadcasting Servicepublic mediaEBCPublic radios and TV stations face institutional, political, economic and cultural challenges to achieve a position of legitimacy and importance in society. Based on the premise that commercial media diffuses visions on particular subjects, this article maps arguments most widely used by big newspapers to refer to public broadcast. Content analysis is the method used to observe 36 editorials, published between 2007 and 2018 by the newspapers Folha de S. Paulo, O Estado de São Paulo and O Globo. In general, public media is presented from a mostly negative perspective, showing that public radio and tv stations are at the service of an official, partisan and propagandistic communication.As rádios e TVs públicas esbarram em desafios institucionais, políticos, econômicos e culturais para alcançar posição de serviço legítimo e socialmente relevante. Partindo da premissa de que a mídia comercial difunde visões sobre determinados temas, este artigo mapeia os argumentos usados por jornais de referência ao abordarem o serviço público de radiodifusão. Metodologicamente, utiliza-se da análise de conteúdo para observar 36 editoriais, publicados entre 2007 e 2018 por Folha de S. Paulo, Estado de São Paulo e O Globo. De forma geral, nota-se que a mídia pública é apresentada por uma ótica predominantemente negativa, evidenciando que estão a serviço de uma comunicação oficial, partidária e propagandística.Associação Brasileira de Pesquisadores em Comunicação e Política2020-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.compolitica.org/index.php/revista/article/view/35810.21878/compolitica.2020.10.3.358Compolítica; Vol. 10 No. 3 (2020): Revista Compolitica; 109-138Compolítica; v. 10 n. 3 (2020): Revista Compolitica; 109-1382236-478110.21878/compolitica.2020.10.3reponame:Revista Compolíticainstname:Associação Brasileira de Pesquisadores em Comunicação e Política (Compolítica)instacron:ABPCPporhttps://revista.compolitica.org/index.php/revista/article/view/358/283Copyright (c) 2020 Gisele Pimenta de Oliveira, Nelia Rodrigues del Biancoinfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Gisele Pimenta dedel Bianco, Nelia Rodrigues2020-12-28T23:58:22Zoai:ojs2.compolitica.ojsbrasil.com.br:article/358RevistaONGhttp://compolitica.org/revista/index.php/revista/oairevista@compolitica.org2236-47812236-4781opendoar:2020-12-28T23:58:22Revista Compolítica - Associação Brasileira de Pesquisadores em Comunicação e Política (Compolítica)false |
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