Bromélia Filminhos and the international adventures of Lottie Dottie Chicken
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/286 |
Resumo: | This case study examines the trajectory of a company in the audiovisual industry, founded in 2006, responsible for the first Brazilian animated series whose artistic and authorial design was produced entirely in Brazil, to reach the one billion views milestone on YouTube. Created in 2007, the series became a massive hit with children by using the internet as a launching platform and so breaking with the established paradigm of using only traditional media (television and cinema) to introduce an animated character. In just 18 months, the company had its brand licensed to more than 600 products, achieving almost 50% of its revenues from licensing in Brazil. In 2012, Bromélia Filminhos began their internationalization process. Management expected that international activities would soon account for 10% of the company revenues. This case study aims to discuss the internationalization of a small animation studio and the business potential for the licensing of Brazilian characters and brands at the national and international levels. |
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Bromélia Filminhos and the international adventures of Lottie Dottie ChickenBROMÉLIA FILMINHOS E AS AVENTURAS INTERNACIONAIS DA GALINHA PINTADINHAAnimationCharactersInternationalizationLicensingBrandingAnimaçãoPersonagensInternacionalizaçãoLicenciamentoMarcaThis case study examines the trajectory of a company in the audiovisual industry, founded in 2006, responsible for the first Brazilian animated series whose artistic and authorial design was produced entirely in Brazil, to reach the one billion views milestone on YouTube. Created in 2007, the series became a massive hit with children by using the internet as a launching platform and so breaking with the established paradigm of using only traditional media (television and cinema) to introduce an animated character. In just 18 months, the company had its brand licensed to more than 600 products, achieving almost 50% of its revenues from licensing in Brazil. In 2012, Bromélia Filminhos began their internationalization process. Management expected that international activities would soon account for 10% of the company revenues. This case study aims to discuss the internationalization of a small animation studio and the business potential for the licensing of Brazilian characters and brands at the national and international levels.Este caso de ensino analisa a trajetória de uma empresa do ramo de audiovisual, fundada em 2006, proprietária da primeira série de animação de concepção artístico-autoral brasileira produzida inteiramente no Brasil, a atingir a marca de um bilhão de visualizações no YouTube. Criada em 2007, a série se transformou em fenômeno de sucesso junto ao público infantil, ao utilizar a internet como plataforma de lançamento, quebrando o paradigma tradicional de construção de personagem de animação apenas por meio de cinema e televisão. Em 18 meses a empresa dispunha de mais de 600 produtos licenciados com a marca, representando aproximadamente 50% do seu faturamento no Brasil. Em 2012, a Bromélia Filminhos iniciou o processo de internacionalização. Os sócios esperavam que as receitas internacionais em breve respondessem por 10% do faturamento da empresa. O caso se propõe a discutir a internacionalização de um pequeno estúdio de animação e o potencial de negócios de licenciamento de personagens e marcas brasileiras no plano nacional e internacional.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2015-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/28610.13058/raep.2015.v16n3.286Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 16 No. 3 (2015): Julho-Setembro; 609-639Administração: Ensino e Pesquisa; v. 16 n. 3 (2015): Julho-Setembro; 609-6392358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/286/191Pinho, Maria Luiza Carvalho de AguillarRocha, Ângela dainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:43:34Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/286Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:43:34Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false |
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