IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Paixão, Roberto Brazileiro
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Hastenreiter Filho, Horacio Nelson
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração (São Paulo. Online)
Texto Completo: https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/9
Resumo: This paper aims to analyze the impacts perceived by 124 graduates of an MBA course offered by a Brazilian university. The impacts were divided into three areas: skills and abilities, income and career. Positive impacts were identified in the skills and abilities area, especially for research, critical thinking and integrating information from different sources. Regarding the career area, most graduates experienced an advance in their careers after graduating, with a notable increase in the frequency of board level and CEO roles. As for the third area, income, an increase was noted after finishing the course although despite graduates considering their MBAs as having a positive impact to their incomes, they assigned only an average weight to it.
id ANGRAD-1_f7f6f21ea5d4d33b255b4c17ac7dc40a
oai_identifier_str oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/9
network_acronym_str ANGRAD-1
network_name_str Administração (São Paulo. Online)
repository_id_str
spelling IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US?AUTOAVALIAÇÃO DE IMPACTOS: O QUE NOS DIZEM OS EGRESSOS DE UM MESTRADO PROFISSIONAL EM ADMINISTRAÇÃO?Master in Business AdministrationevaluationgraduatesMestrado ProfissionalavaliaçãoegressosThis paper aims to analyze the impacts perceived by 124 graduates of an MBA course offered by a Brazilian university. The impacts were divided into three areas: skills and abilities, income and career. Positive impacts were identified in the skills and abilities area, especially for research, critical thinking and integrating information from different sources. Regarding the career area, most graduates experienced an advance in their careers after graduating, with a notable increase in the frequency of board level and CEO roles. As for the third area, income, an increase was noted after finishing the course although despite graduates considering their MBAs as having a positive impact to their incomes, they assigned only an average weight to it.O presente artigo pretende analisar o impacto percebido por egressos de um curso de pós-graduação Stricto Sensu em Administração. Assim, foram analisados, com base na visão de 124 egressos de um curso de Mestrado Profissional em Administração (MPA) de uma universidade brasileira, os impactos verificados nos mesmos, subdivididos em três esferas: competências e habilidades, renda e carreira. Foram identificados impactos positivos nas competências e habilidades, notadamente em pesquisar, pensar criticamente e integrar informações de várias fontes. Em relação à carreira, a maioria dos egressos informou ter havido uma evolução nas suas carreiras após a conclusão do curso, notada também pelo aumento da frequência nas categorias de cargo ao nível de diretoria e presidência após a conclusão do curso. Quanto aos salários, foi possível observar a declaração de aumento após a conclusão do curso, mas, apesar de os egressos terem considerado o impacto do MPA positivo na renda, o peso atribuído ao curso foi mediano.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2014-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/910.13058/raep.2014.v15n4.9Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 15 No. 4 (2014): Outubro-Dezembro; 831-859Administração: Ensino e Pesquisa; v. 15 n. 4 (2014): Outubro-Dezembro; 831-8592358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/9/7Paixão, Roberto BrazileiroHastenreiter Filho, Horacio Nelsoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-12-03T14:39:05Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/9Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2016-12-03T14:39:05Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false
dc.title.none.fl_str_mv IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US?
AUTOAVALIAÇÃO DE IMPACTOS: O QUE NOS DIZEM OS EGRESSOS DE UM MESTRADO PROFISSIONAL EM ADMINISTRAÇÃO?
title IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US?
spellingShingle IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US?
Paixão, Roberto Brazileiro
Master in Business Administration
evaluation
graduates
Mestrado Profissional
avaliação
egressos
title_short IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US?
title_full IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US?
title_fullStr IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US?
title_full_unstemmed IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US?
title_sort IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US?
author Paixão, Roberto Brazileiro
author_facet Paixão, Roberto Brazileiro
Hastenreiter Filho, Horacio Nelson
author_role author
author2 Hastenreiter Filho, Horacio Nelson
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Paixão, Roberto Brazileiro
Hastenreiter Filho, Horacio Nelson
dc.subject.por.fl_str_mv Master in Business Administration
evaluation
graduates
Mestrado Profissional
avaliação
egressos
topic Master in Business Administration
evaluation
graduates
Mestrado Profissional
avaliação
egressos
description This paper aims to analyze the impacts perceived by 124 graduates of an MBA course offered by a Brazilian university. The impacts were divided into three areas: skills and abilities, income and career. Positive impacts were identified in the skills and abilities area, especially for research, critical thinking and integrating information from different sources. Regarding the career area, most graduates experienced an advance in their careers after graduating, with a notable increase in the frequency of board level and CEO roles. As for the third area, income, an increase was noted after finishing the course although despite graduates considering their MBAs as having a positive impact to their incomes, they assigned only an average weight to it.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/9
10.13058/raep.2014.v15n4.9
url https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/9
identifier_str_mv 10.13058/raep.2014.v15n4.9
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/9/7
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
dc.source.none.fl_str_mv Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 15 No. 4 (2014): Outubro-Dezembro; 831-859
Administração: Ensino e Pesquisa; v. 15 n. 4 (2014): Outubro-Dezembro; 831-859
2358-0917
2177-6083
reponame:Administração (São Paulo. Online)
instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron:ANGRAD
instname_str Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron_str ANGRAD
institution ANGRAD
reponame_str Administração (São Paulo. Online)
collection Administração (São Paulo. Online)
repository.name.fl_str_mv Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
repository.mail.fl_str_mv angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br
_version_ 1754212518198247424