IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/9 |
Resumo: | This paper aims to analyze the impacts perceived by 124 graduates of an MBA course offered by a Brazilian university. The impacts were divided into three areas: skills and abilities, income and career. Positive impacts were identified in the skills and abilities area, especially for research, critical thinking and integrating information from different sources. Regarding the career area, most graduates experienced an advance in their careers after graduating, with a notable increase in the frequency of board level and CEO roles. As for the third area, income, an increase was noted after finishing the course although despite graduates considering their MBAs as having a positive impact to their incomes, they assigned only an average weight to it. |
id |
ANGRAD-1_f7f6f21ea5d4d33b255b4c17ac7dc40a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/9 |
network_acronym_str |
ANGRAD-1 |
network_name_str |
Administração (São Paulo. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US?AUTOAVALIAÇÃO DE IMPACTOS: O QUE NOS DIZEM OS EGRESSOS DE UM MESTRADO PROFISSIONAL EM ADMINISTRAÇÃO?Master in Business AdministrationevaluationgraduatesMestrado ProfissionalavaliaçãoegressosThis paper aims to analyze the impacts perceived by 124 graduates of an MBA course offered by a Brazilian university. The impacts were divided into three areas: skills and abilities, income and career. Positive impacts were identified in the skills and abilities area, especially for research, critical thinking and integrating information from different sources. Regarding the career area, most graduates experienced an advance in their careers after graduating, with a notable increase in the frequency of board level and CEO roles. As for the third area, income, an increase was noted after finishing the course although despite graduates considering their MBAs as having a positive impact to their incomes, they assigned only an average weight to it.O presente artigo pretende analisar o impacto percebido por egressos de um curso de pós-graduação Stricto Sensu em Administração. Assim, foram analisados, com base na visão de 124 egressos de um curso de Mestrado Profissional em Administração (MPA) de uma universidade brasileira, os impactos verificados nos mesmos, subdivididos em três esferas: competências e habilidades, renda e carreira. Foram identificados impactos positivos nas competências e habilidades, notadamente em pesquisar, pensar criticamente e integrar informações de várias fontes. Em relação à carreira, a maioria dos egressos informou ter havido uma evolução nas suas carreiras após a conclusão do curso, notada também pelo aumento da frequência nas categorias de cargo ao nível de diretoria e presidência após a conclusão do curso. Quanto aos salários, foi possível observar a declaração de aumento após a conclusão do curso, mas, apesar de os egressos terem considerado o impacto do MPA positivo na renda, o peso atribuído ao curso foi mediano.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2014-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/910.13058/raep.2014.v15n4.9Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 15 No. 4 (2014): Outubro-Dezembro; 831-859Administração: Ensino e Pesquisa; v. 15 n. 4 (2014): Outubro-Dezembro; 831-8592358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/9/7Paixão, Roberto BrazileiroHastenreiter Filho, Horacio Nelsoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-12-03T14:39:05Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/9Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2016-12-03T14:39:05Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US? AUTOAVALIAÇÃO DE IMPACTOS: O QUE NOS DIZEM OS EGRESSOS DE UM MESTRADO PROFISSIONAL EM ADMINISTRAÇÃO? |
title |
IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US? |
spellingShingle |
IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US? Paixão, Roberto Brazileiro Master in Business Administration evaluation graduates Mestrado Profissional avaliação egressos |
title_short |
IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US? |
title_full |
IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US? |
title_fullStr |
IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US? |
title_full_unstemmed |
IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US? |
title_sort |
IMPACT SELF-ASSESSMENT: WHAT CAN MBA GRADUATES TELL US? |
author |
Paixão, Roberto Brazileiro |
author_facet |
Paixão, Roberto Brazileiro Hastenreiter Filho, Horacio Nelson |
author_role |
author |
author2 |
Hastenreiter Filho, Horacio Nelson |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Paixão, Roberto Brazileiro Hastenreiter Filho, Horacio Nelson |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Master in Business Administration evaluation graduates Mestrado Profissional avaliação egressos |
topic |
Master in Business Administration evaluation graduates Mestrado Profissional avaliação egressos |
description |
This paper aims to analyze the impacts perceived by 124 graduates of an MBA course offered by a Brazilian university. The impacts were divided into three areas: skills and abilities, income and career. Positive impacts were identified in the skills and abilities area, especially for research, critical thinking and integrating information from different sources. Regarding the career area, most graduates experienced an advance in their careers after graduating, with a notable increase in the frequency of board level and CEO roles. As for the third area, income, an increase was noted after finishing the course although despite graduates considering their MBAs as having a positive impact to their incomes, they assigned only an average weight to it. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/9 10.13058/raep.2014.v15n4.9 |
url |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/9 |
identifier_str_mv |
10.13058/raep.2014.v15n4.9 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/9/7 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 15 No. 4 (2014): Outubro-Dezembro; 831-859 Administração: Ensino e Pesquisa; v. 15 n. 4 (2014): Outubro-Dezembro; 831-859 2358-0917 2177-6083 reponame:Administração (São Paulo. Online) instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) instacron:ANGRAD |
instname_str |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
instacron_str |
ANGRAD |
institution |
ANGRAD |
reponame_str |
Administração (São Paulo. Online) |
collection |
Administração (São Paulo. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
repository.mail.fl_str_mv |
angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br |
_version_ |
1754212518198247424 |