Informal learning tracking in the perspective of learning throughout life

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Kawagoe, Akemi Leandra
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Barros Pontes e Silva, Tiago
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: DATJournal
Texto Completo: https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/267
Resumo: Considering learning as a continuum, based on experience, context and individual background, which is acquired and manifested in multiple spaces, it is necessary to assume that most of what we learn does not happen in traditionally educational spaces. This scenario imposes the need to discuss and reveal more of a hidden learning that happens informally. This study seeks to address strategiesfor tracking and recognizing informal learning, which manifests itself in multiple moments and spaces. From the perspective of learning ecosystems, analyze different strategies, especially the TLA xAPI as an alternative for capturing or tracking, analyzing and inform learning. In this way, we discuss the challenges and oportunities to add more elements to the individuals’ learning biography.
id ANHE-1_08ed70b4505cf9a8544c29cf8d27ddc9
oai_identifier_str oai:ojs.datjournal.anhembi.br:article/267
network_acronym_str ANHE-1
network_name_str DATJournal
repository_id_str
spelling Informal learning tracking in the perspective of learning throughout lifeSeguimiento del aprendizaje informal desde la perspectiva del aprendizaje permanenteRastreamento de aprendizagem informal na perspectiva da aprendizagem ao longo da vidaAprendizagem informalaprendizagem ao longo da vidarastreamento de aprendizagemxAPI com LRS.Informal learninglifelong learninglearning trackingxAPI with LRSAprendizaje informalaprendizaje permanenteseguimiento del aprendizajexAPI con LRSConsidering learning as a continuum, based on experience, context and individual background, which is acquired and manifested in multiple spaces, it is necessary to assume that most of what we learn does not happen in traditionally educational spaces. This scenario imposes the need to discuss and reveal more of a hidden learning that happens informally. This study seeks to address strategiesfor tracking and recognizing informal learning, which manifests itself in multiple moments and spaces. From the perspective of learning ecosystems, analyze different strategies, especially the TLA xAPI as an alternative for capturing or tracking, analyzing and inform learning. In this way, we discuss the challenges and oportunities to add more elements to the individuals’ learning biography.Al considerar el aprendizaje como un continuo, basado en la experiencia, situado desde el contexto y la historia de vida del individuo, que ocurre y se manifiesta en múltiples espacios, es necesario asumir que la mayor parte de lo que aprendemos no ocurre en espacios tradicionalmente educativos. Este escenario impone la necesidad de discutir y revelar más de esta parte del aprendizaje que ocurre de manera informal. Este estudio busca abordar estrategias para rastrear y reconocer el aprendizaje informal, que se manifiesta en múltiples tiempos y espacios. Desde la perspectiva de los ecosistemas de aprendizaje, se analizan diferentes estrategias, especialmente el TLA xAPI, como alternativas para la captura o seguimiento, análisis y aprendizaje de información. De esta manera, se discuten los desafíos y potencialidades para agregar más elementos a la biografía de aprendizaje de los individuos.Ao considerar aprendizagem como um contínuo, baseada na experiência, situada a partir do contexto e da história de vida do indivíduo, que contece e se manifesta em múltiplos espaços, é preciso assumir que a maior parte do que aprendemos não acontece em espaços tradicionalmente educacionais. Esse cenário impõe a necessidade de discutir e revelar mais dessa parcela da aprendizagem que acontece informalmente. Este estudo procura abordar estratégias para o rastreamento e reconhecimento de aprendizagem informal, que se manifesta em múltiplos tempos e espaços. Da perspectiva de ecossistemas de aprendizagem, são analisadas as diferentes estratégias, especialmente a xAPI da TLA, como alternativas para captura ou rastreamento, análise e informação de aprendizagem. Nesse caminho, se discute os desafios e potencialidades para acrescentar mais elementos à biografia de aprendizagem dos indivíduos.Universidade Anhambi Murumbi2020-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/26710.29147/dat.v5i3.267DAT Journal; Vol. 5 No. 3 (2020): Curadoria, design expositivo e museu + Dossiê PPG Design UnB; 193-214DAT Journal; Vol. 5 Núm. 3 (2020): Curadoria, design expositivo e museu + Dossiê PPG Design UnB; 193-214DAT Journal; v. 5 n. 3 (2020): Curadoria, design expositivo e museu + Dossiê PPG Design UnB; 193-2142526-178910.29147/dat.v5i3reponame:DATJournalinstname:Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)instacron:ANHEMBIporhttps://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/267/187Kawagoe, Akemi Leandra Barros Pontes e Silva, Tiago info:eu-repo/semantics/openAccess2022-03-29T12:29:10Zoai:ojs.datjournal.anhembi.br:article/267Revistahttps://datjournal.anhembi.br/datPUBhttps://datjournal.anhembi.br/dat/oai||ppgdesign@anhembi.br2526-17892526-1789opendoar:2022-03-29T12:29:10DATJournal - Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)false
dc.title.none.fl_str_mv Informal learning tracking in the perspective of learning throughout life
Seguimiento del aprendizaje informal desde la perspectiva del aprendizaje permanente
Rastreamento de aprendizagem informal na perspectiva da aprendizagem ao longo da vida
title Informal learning tracking in the perspective of learning throughout life
spellingShingle Informal learning tracking in the perspective of learning throughout life
Kawagoe, Akemi Leandra
Aprendizagem informal
aprendizagem ao longo da vida
rastreamento de aprendizagem
xAPI com LRS.
Informal learning
lifelong learning
learning tracking
xAPI with LRS
Aprendizaje informal
aprendizaje permanente
seguimiento del aprendizaje
xAPI con LRS
title_short Informal learning tracking in the perspective of learning throughout life
title_full Informal learning tracking in the perspective of learning throughout life
title_fullStr Informal learning tracking in the perspective of learning throughout life
title_full_unstemmed Informal learning tracking in the perspective of learning throughout life
title_sort Informal learning tracking in the perspective of learning throughout life
author Kawagoe, Akemi Leandra
author_facet Kawagoe, Akemi Leandra
Barros Pontes e Silva, Tiago
author_role author
author2 Barros Pontes e Silva, Tiago
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Kawagoe, Akemi Leandra
Barros Pontes e Silva, Tiago
dc.subject.por.fl_str_mv Aprendizagem informal
aprendizagem ao longo da vida
rastreamento de aprendizagem
xAPI com LRS.
Informal learning
lifelong learning
learning tracking
xAPI with LRS
Aprendizaje informal
aprendizaje permanente
seguimiento del aprendizaje
xAPI con LRS
topic Aprendizagem informal
aprendizagem ao longo da vida
rastreamento de aprendizagem
xAPI com LRS.
Informal learning
lifelong learning
learning tracking
xAPI with LRS
Aprendizaje informal
aprendizaje permanente
seguimiento del aprendizaje
xAPI con LRS
description Considering learning as a continuum, based on experience, context and individual background, which is acquired and manifested in multiple spaces, it is necessary to assume that most of what we learn does not happen in traditionally educational spaces. This scenario imposes the need to discuss and reveal more of a hidden learning that happens informally. This study seeks to address strategiesfor tracking and recognizing informal learning, which manifests itself in multiple moments and spaces. From the perspective of learning ecosystems, analyze different strategies, especially the TLA xAPI as an alternative for capturing or tracking, analyzing and inform learning. In this way, we discuss the challenges and oportunities to add more elements to the individuals’ learning biography.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/267
10.29147/dat.v5i3.267
url https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/267
identifier_str_mv 10.29147/dat.v5i3.267
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/267/187
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Anhambi Murumbi
publisher.none.fl_str_mv Universidade Anhambi Murumbi
dc.source.none.fl_str_mv DAT Journal; Vol. 5 No. 3 (2020): Curadoria, design expositivo e museu + Dossiê PPG Design UnB; 193-214
DAT Journal; Vol. 5 Núm. 3 (2020): Curadoria, design expositivo e museu + Dossiê PPG Design UnB; 193-214
DAT Journal; v. 5 n. 3 (2020): Curadoria, design expositivo e museu + Dossiê PPG Design UnB; 193-214
2526-1789
10.29147/dat.v5i3
reponame:DATJournal
instname:Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)
instacron:ANHEMBI
instname_str Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)
instacron_str ANHEMBI
institution ANHEMBI
reponame_str DATJournal
collection DATJournal
repository.name.fl_str_mv DATJournal - Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)
repository.mail.fl_str_mv ||ppgdesign@anhembi.br
_version_ 1797239921265606656