Os modos audio visuais da pintura corporal na contemporaneidade: quatro propostas
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do ANHEMBI |
Texto Completo: | http://sitios.anhembi.br/tedesimplificado/handle/TEDE/1721 |
Resumo: | The objective of this dissertation is to raise some of the transformation processes that body painting presents when it is mediated. The changes dealt with here relate to the appearance of expressive effects that are coupled with their presence in the audiovisual media. It was possible to observe that body painting adds, primarily, to its frequency in the media culture, other representations that go beyond those modeled by its existence in the phenomenal world. In this way, we find that body painting, in the film, in the reality show, in the video clip, in publicity, in experiments of Intel, develops, at first, four expressive modes that we try to study in this work. These expressive modes are produced by coupling the body paint with the media. It is concluded, then, that this coupling ultimately modifies the scope of body painting by extending and modifying its space and function time. |
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In this way, we find that body painting, in the film, in the reality show, in the video clip, in publicity, in experiments of Intel, develops, at first, four expressive modes that we try to study in this work. These expressive modes are produced by coupling the body paint with the media. It is concluded, then, that this coupling ultimately modifies the scope of body painting by extending and modifying its space and function time.O objetivo desta dissertação é levantar alguns dos processos de transformação que a pintura corporal apresenta ao ser midiatizada. As mudanças tratadas aqui dizem respeito ao aparecimento de efeitos expressivos que se acoplam a sua presença nos meios audiovisuais. Foi possível constatar que a pintura corporal acrescenta, primariamente, à sua frequência na cultura midiática, outras representações que vão além daquelas modeladas por sua existência no mundo fenomênico. Dessa forma, verificamos que a pintura corporal, no filme, no reality show, no videoclipe, na publicidade, em experimentos da Intel, desenvolve, de início, quatro modos expressivos que tratamos de estudar neste trabalho. Estes modos expressivos são produzidos a partir da acoplagem da pintura corporal com os meios de comunicação. Conclui-se, então, que essa acoplagem acaba por modificar o âmbito da pintura corporal ao estender e modificar seu espaço e tempo de função.Submitted by Patricia Figuti Venturini (pfiguti@anhembi.br) on 2019-04-01T20:37:16Z No. of bitstreams: 1 Carolina Maria Pereira de A. Lima.pdf: 5096063 bytes, checksum: b3e61ca46ff62939ec4ecd70cccf62d5 (MD5)Approved for entry into archive by Patricia Figuti Venturini (pfiguti@anhembi.br) on 2019-04-03T14:52:17Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Carolina Maria Pereira de A. 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