“What I wish in you - the other shore”: poetry and foreignness in Max Martins
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Texto Poético |
Texto Completo: | https://textopoetico.emnuvens.com.br/rtp/article/view/896 |
Resumo: | This paper proposes a study of Max Martins’ poetry from the point of view of foreignness. For this analysis, we consider poems from the wide historical arc of his production, between 1951 and 2001. It is argued here that Max’s poetry thinks about the idea of foreignness, a constant topic in his work. This paper studies Max’s “thinking of poetry,” that is, how poetry calls poetry itself into question. Max’s texts under analysis are approached with Maurice Blanchot, Jean-Luc Nancy, and Jacques Derrida. |
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“What I wish in you - the other shore”: poetry and foreignness in Max Martins“Lo que anhelo en ti - la otra orilla”: poesía y extranjería en Max Martins“Que almejo em ti – A outra margem”: poesia e estrangeiridade em Max MartinsMax MartinsEstrangeiridadePensamento da poesiaMax MartinsForeignnessThought of poetryMax MartinsExtranjeríaPensamiento poéticoThis paper proposes a study of Max Martins’ poetry from the point of view of foreignness. For this analysis, we consider poems from the wide historical arc of his production, between 1951 and 2001. It is argued here that Max’s poetry thinks about the idea of foreignness, a constant topic in his work. This paper studies Max’s “thinking of poetry,” that is, how poetry calls poetry itself into question. Max’s texts under analysis are approached with Maurice Blanchot, Jean-Luc Nancy, and Jacques Derrida.Este artículo propone un estudio de la poesía de Max Martins desde el punto de vista de la extranjería. Para este análisis, consideramos poemas del amplio arco histórico de su producción, entre 1951 y 2001. Se argumenta aquí que la poesía de Max piensa la idea de extranjería, un tema constante en su obra. Este artículo estudia el “pensamiento de la poesía” de Max, es decir, cómo la poesía cuestiona a la poesía misma. Los textos de Max objeto de análisis se abordan con Maurice Blanchot, Jean-Luc Nancy y Jacques Derrida.Estudo sobre a poesia de Max Martins a partir da linha de força da estrangeiridade. Considera-se para esta análise poemas do amplo arco histórico da sua produção, entre 1951 e 2001. Defende-se aqui que a poesia de Max pensa a ideia de estrangeiridade, tópica constante na sua obra. Neste artigo estuda-se o “pensamento da poesia” de Max, isto é, como a poesia coloca em questão a própria poesia. Os textos de Max Martins em análise são abordados com Maurice Blanchot, Jean-Luc Nancy e Jacques Derrida.GT Teoria do Texto Poético ANPOLL2023-05-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://textopoetico.emnuvens.com.br/rtp/article/view/89610.25094/rtp.2023n39a896Texto Poético; v. 19 n. 39 (2023): Diálogos/debates poéticos ibero-americanos no século XX; 178-1951808-5385reponame:Texto Poéticoinstname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)instacron:Anpollporhttps://textopoetico.emnuvens.com.br/rtp/article/view/896/616Copyright (c) 2023 Texto Poéticoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMelo Coroa, LeilaRibeiro Guimarães, Mayara 2023-05-29T10:01:34Zoai:ojs.textopoetico.emnuvens.com.br:article/896Revistahttp://revistatextopoetico.com.br/index.php/rtpPUBhttps://textopoetico.emnuvens.com.br/rtp/oai||solfiuza@gmail.com|| idafalves@gmail.com1808-53851808-5385opendoar:2023-05-29T10:01:34Texto Poético - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)false |
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This paper proposes a study of Max Martins’ poetry from the point of view of foreignness. For this analysis, we consider poems from the wide historical arc of his production, between 1951 and 2001. It is argued here that Max’s poetry thinks about the idea of foreignness, a constant topic in his work. This paper studies Max’s “thinking of poetry,” that is, how poetry calls poetry itself into question. Max’s texts under analysis are approached with Maurice Blanchot, Jean-Luc Nancy, and Jacques Derrida. |
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