Upgrade do Macaco: expanded graffiti
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/278 |
Resumo: | Graffiti is not an unusual object in Communication studies. However, there is a certain naturalization of the debate on the subject. In the majority of the works that, since the 1980s, have been dedicated to the subject, graffiti is understood as a typical communicational form of the city environment. In other cases, less numerous, graffiti is generically equalized to some media forms (such as cartoons and music videos, for example). Anyway, in both perspectives, we don’t have the perception that a communicational other, in a much more specific sense, is probably being engendered in the history of graffiti. |
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Upgrade do Macaco: expanded graffitiUpgrade do Macaco: grafiti expandidoUpgrade do Macaco: grafite expandidografitecomunicação urbanaremediaçãoGraffiti is not an unusual object in Communication studies. However, there is a certain naturalization of the debate on the subject. In the majority of the works that, since the 1980s, have been dedicated to the subject, graffiti is understood as a typical communicational form of the city environment. In other cases, less numerous, graffiti is generically equalized to some media forms (such as cartoons and music videos, for example). Anyway, in both perspectives, we don’t have the perception that a communicational other, in a much more specific sense, is probably being engendered in the history of graffiti.Los grafitis no son un objeto inusual en los estudios de la Comunicación. Sin embargo, hay cierta naturalización de la discusión alrededor del tema. En la mayoría de los trabajos que, desde los años 1980, están dedicados al tema, los grafitis se afirman entendiendo sus aspectos comunicacionales diluidos en la cultura urbana. El grafiti sería así una forma de comunicación típica del ambiente de la ciudad. En otros casos, menos numerosos, el grafiti genéricamente se iguala rápidamente a formas mediáticas más instituidas (como los cartoons y los vídeos musicales, por ejemplo). De todas maneras, en una u otra perspectiva, no hay la percepción de que un “otro” comunicacional, en un sentido mucho más específico, puede estar engendrado en lo histórico del grafiti.O grafite não é um objeto inusual no campo de estudos da Comunicação. Entretanto, há pelo menos uma certa naturalização do debate em torno do tema. Na imensa maioria dos trabalhos que, desde os anos 80, têm-se dedicado ao assunto, afirma-se o grafite entendendo seus aspectos comunicacionais muito diluídos na cultura urbana. O grafite seria assim uma forma de comunicação típica do ambiente da cidade. Em outros casos, menos numerosos, o grafite é muito rápida e genericamente equiparado a formas midiáticas mais instituídas (como o cartoon e o videoclipe, por exemplo). De qualquer modo, numa ou noutra perspectiva, não há a percepção de que um outro comunicacional, num sentido muito mais específico, pode estar sendo engendrado no histórico mesmo da grafitagem.ABEC2008-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/27810.30962/ec.278E-Compós; Vol. 11 No. 1 (2008)E-Compós; Vol. 11 Núm. 1 (2008)E-Compós; v. 11 n. 1 (2008)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/278/261Silveira, Fabrícioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:29:44Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/278Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:29:44E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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