As mulheres só querem ser salvas: Sex and the City e o pós-feminismo
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/137 |
Resumo: | In the face of a lack of significant academic attention to serial fiction, especially to sitcoms, I present in this article the results of my dissertation, which I defended in December, 2006. I used, for my analyses, Richard Johnson’s circuit of culture as a tool to understand the North American sitcom Sex and the City. In this article, I try to briefly present my methodological pathway, in order to demonstrate how I used the circuit of culture developed by Johnson to reflect the representation of women and of being single in the show, as well as to question its connection with what is now being called post-feminism. |
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As mulheres só querem ser salvas: Sex and the City e o pós-feminismoPós-feminismoConsumo culturalSex and the CityIn the face of a lack of significant academic attention to serial fiction, especially to sitcoms, I present in this article the results of my dissertation, which I defended in December, 2006. I used, for my analyses, Richard Johnson’s circuit of culture as a tool to understand the North American sitcom Sex and the City. In this article, I try to briefly present my methodological pathway, in order to demonstrate how I used the circuit of culture developed by Johnson to reflect the representation of women and of being single in the show, as well as to question its connection with what is now being called post-feminism.Ante la aún tímida atención académica a la ficción de las series de televisión, especialmente las de sitcom, presento en este artículo los resultados de mi tesina, defendida en diciembre de 2006, la cual utiliza como herramienta el circuito cultural de Richard Johnson, para comprender la sitcom norteamericana Sex and the City. De forma sucinta, intento esbozar mi evolución metodológica en esta investigación, a fin de enseñar como he utilizado este circuito cultural, desarrollado por Johnson, para reflexionar acerca de la representación de la mujer y de la soltería en este programa, así como cuestionar su conexión con lo que se viene llamando de posfeminismo.Diante da ainda tímida atenção acadêmica à ficção seriada, especialmente à sitcom, apresento neste artigo os resultados de minha dissertação, defendida em dezembro de 2006, que utiliza como ferramenta o circuito de cultura de Richard Johnson para entender a sitcom norteamericana Sex and the City. De forma sucinta, tento aqui esboçar meu percurso metodológico a fim de demonstrar como utilizei o circuito cultural desenvolvido por Richard Johnson para refletir acerca da representação da mulher e da “solteirice” no programa em questão, assim como questionar sua conexão com o que vem sendo chamado de pós-feminismo.ABEC2007-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/13710.30962/ec.137E-Compós; Vol. 8 (2007)E-Compós; Vol. 8 (2007)E-Compós; v. 8 (2007)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/137/138Messa, Márcia Rejaneinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:30:32Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/137Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:30:32E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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