Heróis na janela
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/179 |
Resumo: | This article intends to argue if its possible to affirm that journalistic television shows which main subject is the corporate social responsibility can be classified as narrative gender. This hypothesis appears of the perception that these programs, while communicative practices, beyond incorporating proper elements of the narrative (like the story organized as a timeline), tend to heroicize the caracters of the story and to tell facts as epics or conquests of individuals or more rarely, of groups, using technical resources and television language. |
id |
ANPPC-1_1a85cbc5bebea6b816ba009b674a34b2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/179 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
Heróis na janelaJornalismoResponsabilidade socialTelevisãoNarrativa jornalísticaThis article intends to argue if its possible to affirm that journalistic television shows which main subject is the corporate social responsibility can be classified as narrative gender. This hypothesis appears of the perception that these programs, while communicative practices, beyond incorporating proper elements of the narrative (like the story organized as a timeline), tend to heroicize the caracters of the story and to tell facts as epics or conquests of individuals or more rarely, of groups, using technical resources and television language.Este artículo se prepone discutir si es posible afirmar que los productos periodísticos de la televisión cuyo tema principal es la responsabilidad social corporativa se puedan clasificar como género narrativo. Esta hipótesis aparece de la opinión que estos programas, mientras que las prácticas comunicativas, más allá de incorporar los elementos apropiados de la narrativa (como la historia organizada como timeline), tienden a heroicize los personages de la historia y narrar hechos como las epopeyas o conquistas de individuos o más raramente, de grupos, usando recursos y lengua técnicos de la televisiónEste artigo pretende discutir se é possível afirmarmos que programas jornalísticos de televisão que elegem como pauta principal o tema da Responsabilidade Social Empresarial se situam dentro do gênero narrativo. Esta hipótese surge da percepção que estes programas, enquanto práticas comunicativas, além de incorporarem elementos próprios da narrativa, como o relato de ações que se desenrolam sobre uma linha temporal, tendem a heroicizar personagens de suas reportagens e a relatar fatos como epopéias ou conquistas de indivíduos ou eventualmente de grupos, valendo-se para isso dos recursos técnicos e de linguagem do meio televisivo.ABEC2007-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/17910.30962/ec.179E-Compós; Vol. 9 (2007)E-Compós; Vol. 9 (2007)E-Compós; v. 9 (2007)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/179/180Cruz, Lucia Santainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:30:10Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/179Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:30:10E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Heróis na janela |
title |
Heróis na janela |
spellingShingle |
Heróis na janela Cruz, Lucia Santa Jornalismo Responsabilidade social Televisão Narrativa jornalística |
title_short |
Heróis na janela |
title_full |
Heróis na janela |
title_fullStr |
Heróis na janela |
title_full_unstemmed |
Heróis na janela |
title_sort |
Heróis na janela |
author |
Cruz, Lucia Santa |
author_facet |
Cruz, Lucia Santa |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cruz, Lucia Santa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Jornalismo Responsabilidade social Televisão Narrativa jornalística |
topic |
Jornalismo Responsabilidade social Televisão Narrativa jornalística |
description |
This article intends to argue if its possible to affirm that journalistic television shows which main subject is the corporate social responsibility can be classified as narrative gender. This hypothesis appears of the perception that these programs, while communicative practices, beyond incorporating proper elements of the narrative (like the story organized as a timeline), tend to heroicize the caracters of the story and to tell facts as epics or conquests of individuals or more rarely, of groups, using technical resources and television language. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-06-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/179 10.30962/ec.179 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/179 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.179 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/179/180 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 9 (2007) E-Compós; Vol. 9 (2007) E-Compós; v. 9 (2007) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045731916873728 |