A brief history of happiness in national advertising (1960-2010)
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
DOI: | 10.30962/ec.1263 |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1263 |
Resumo: | The article aims to present and discuss changes in representations of happiness in the advertisements published in magazines Veja and O Cruzeiro between 1960 and 2010, in order to reflect on the moral values that informed the national advertising discourse. We identify three moments that mark different ways to represent happiness in the ads: 1) an association of the happy life to the collective experience of family or nation; 2) the narrowing between happiness and to the notion social status; 3) the sedimentation of relations between happiness and self-expression. Finally, these changes are interpreted from works of author as MacIntyre, Taylor and Lipovetsky. |
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A brief history of happiness in national advertising (1960-2010)Una breve historia de la felicidad en la publicidad nacional (1960-2010)Uma breve história da felicidade na publicidade nacional (1960-2010)PublicidadeFelicidadeMoralidadeThe article aims to present and discuss changes in representations of happiness in the advertisements published in magazines Veja and O Cruzeiro between 1960 and 2010, in order to reflect on the moral values that informed the national advertising discourse. We identify three moments that mark different ways to represent happiness in the ads: 1) an association of the happy life to the collective experience of family or nation; 2) the narrowing between happiness and to the notion social status; 3) the sedimentation of relations between happiness and self-expression. Finally, these changes are interpreted from works of author as MacIntyre, Taylor and Lipovetsky.El artículo tiene como objetivo presentar y discutir los cambios en las representaciones de la felicidad en los anuncios publicados en las revistas Veja y O Cruzeiro en el período de 1960 y 2010, con el fin de reflexionar sobre los valores morales que informan al discurso publicitario nacional. Identificamos tres momentos distintos que marcan diferentes formas de representar la felicidad en los anuncios: 1) una asociación de la vida feliz con la experiencia colectiva de la familia o nación; 2) el estrechamiento de la vida plena con el status social; 3) el establecimiento de relaciones entre la felicidad y la auto-expresión. Por último, estos cambios son interpretados con la ayuda de trabajos de autores como MacIntyre, Taylor y LipovetskyO artigo tem o objetivo de apresentar e discutir as transformações nas representações de felicidade em anúncios publicitários veiculados nas revistas Veja e O Cruzeiro entre 1960 a 2010, com o intuito de refletir sobre os valores morais que informam o discurso publicitário nacional. Identificamos três momentos que marcam formas diferentes de representar a felicidade nos anúncios: 1) uma associação da vida feliz à experiência coletiva da família ou da nação; 2), uma aproximação da noção de vida plena à exibição de status social; 3) a sedimentação das relações entre felicidade e autoexpressão. Por fim, tais alterações são interpretadas a partir de trabalhos de autores como MacIntyre, Taylor e Lipovetsky.ABEC2016-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/126310.30962/ec.1263E-Compós; Vol. 19 No. 3 (2016)E-Compós; Vol. 19 Núm. 3 (2016)E-Compós; v. 19 n. 3 (2016)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1263/912Mazetti, Henrique Moreirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-11T12:13:10Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1263Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2021-06-11T12:13:10E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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