Princípios de Iconomia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/110 |
Resumo: | As in other critical moments in the history of economic thought, vg. the Linguistic Turn in early 20th century, marked by the contributions of Keynes and Wittgenstein, economics (political economy as well as its technomathematical forms) is challenged by the imperatives of a new, interdisciplinary paradigm, known as the "iconic turn". A necessary and selfevident emergence of an economy of icons is clearly in sight, that is to say, an economy of information and communication systems which produce value and institute markets. |
id |
ANPPC-1_472a1ea6a29974907160ec159ccb773d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/110 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
Princípios de IconomiaIconomiaSemiótica financeiraTeoriaSociedade do conhecimentoEmancipação digitalAs in other critical moments in the history of economic thought, vg. the Linguistic Turn in early 20th century, marked by the contributions of Keynes and Wittgenstein, economics (political economy as well as its technomathematical forms) is challenged by the imperatives of a new, interdisciplinary paradigm, known as the "iconic turn". A necessary and selfevident emergence of an economy of icons is clearly in sight, that is to say, an economy of information and communication systems which produce value and institute markets.Como em outros momentos decisivos na história do pensamento econômico, por exemplo no início do século 20 quando Keynes e Wittgenstein participaram do "linguistic turn" (guinada lingüística), a economia e seus derivados (políticos ou tecno-matemáticos) hoje enfrenta o império de um novo paradigma, interdisciplinar, que marca a atual guinada icônica. É necessária e aos poucos se torna evidente o desenvolvimento de uma economia dos ícones, entendidos como sistemas de informação e comunicação que produzem valor e instauram mercados.ABEC2006-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/11010.30962/ec.110E-Compós; Vol. 7 (2006)E-Compós; Vol. 7 (2006)E-Compós; v. 7 (2006)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/110/109Schwartz, Gilsoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:30:48Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/110Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:30:48E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Princípios de Iconomia |
title |
Princípios de Iconomia |
spellingShingle |
Princípios de Iconomia Schwartz, Gilson Iconomia Semiótica financeira Teoria Sociedade do conhecimento Emancipação digital |
title_short |
Princípios de Iconomia |
title_full |
Princípios de Iconomia |
title_fullStr |
Princípios de Iconomia |
title_full_unstemmed |
Princípios de Iconomia |
title_sort |
Princípios de Iconomia |
author |
Schwartz, Gilson |
author_facet |
Schwartz, Gilson |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Schwartz, Gilson |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Iconomia Semiótica financeira Teoria Sociedade do conhecimento Emancipação digital |
topic |
Iconomia Semiótica financeira Teoria Sociedade do conhecimento Emancipação digital |
description |
As in other critical moments in the history of economic thought, vg. the Linguistic Turn in early 20th century, marked by the contributions of Keynes and Wittgenstein, economics (political economy as well as its technomathematical forms) is challenged by the imperatives of a new, interdisciplinary paradigm, known as the "iconic turn". A necessary and selfevident emergence of an economy of icons is clearly in sight, that is to say, an economy of information and communication systems which produce value and institute markets. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-06-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/110 10.30962/ec.110 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/110 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.110 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/110/109 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 7 (2006) E-Compós; Vol. 7 (2006) E-Compós; v. 7 (2006) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045731802578944 |