Princípios de Iconomia

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Schwartz, Gilson
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: E-Compós
Texto Completo: https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/110
Resumo: As in other critical moments in the history of economic thought, vg. the Linguistic Turn in early 20th century, marked by the contributions of Keynes and Wittgenstein, economics (political economy as well as its technomathematical forms) is challenged by the imperatives of a new, interdisciplinary paradigm, known as the "iconic turn". A necessary and selfevident emergence of an economy of icons is clearly in sight, that is to say, an economy of information and communication systems which produce value and institute markets.
id ANPPC-1_472a1ea6a29974907160ec159ccb773d
oai_identifier_str oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/110
network_acronym_str ANPPC-1
network_name_str E-Compós
repository_id_str
spelling Princípios de IconomiaIconomiaSemiótica financeiraTeoriaSociedade do conhecimentoEmancipação digitalAs in other critical moments in the history of economic thought, vg. the Linguistic Turn in early 20th century, marked by the contributions of Keynes and Wittgenstein, economics (political economy as well as its technomathematical forms) is challenged by the imperatives of a new, interdisciplinary paradigm, known as the "iconic turn". A necessary and selfevident emergence of an economy of icons is clearly in sight, that is to say, an economy of information and communication systems which produce value and institute markets.Como em outros momentos decisivos na história do pensamento econômico, por exemplo no início do século 20 quando Keynes e Wittgenstein participaram do "linguistic turn" (guinada lingüística), a economia e seus derivados (políticos ou tecno-matemáticos) hoje enfrenta o império de um novo paradigma, interdisciplinar, que marca a atual guinada icônica. É necessária e aos poucos se torna evidente o desenvolvimento de uma economia dos ícones, entendidos como sistemas de informação e comunicação que produzem valor e instauram mercados.ABEC2006-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/11010.30962/ec.110E-Compós; Vol. 7 (2006)E-Compós; Vol. 7 (2006)E-Compós; v. 7 (2006)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/110/109Schwartz, Gilsoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:30:48Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/110Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:30:48E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Princípios de Iconomia
title Princípios de Iconomia
spellingShingle Princípios de Iconomia
Schwartz, Gilson
Iconomia
Semiótica financeira
Teoria
Sociedade do conhecimento
Emancipação digital
title_short Princípios de Iconomia
title_full Princípios de Iconomia
title_fullStr Princípios de Iconomia
title_full_unstemmed Princípios de Iconomia
title_sort Princípios de Iconomia
author Schwartz, Gilson
author_facet Schwartz, Gilson
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Schwartz, Gilson
dc.subject.por.fl_str_mv Iconomia
Semiótica financeira
Teoria
Sociedade do conhecimento
Emancipação digital
topic Iconomia
Semiótica financeira
Teoria
Sociedade do conhecimento
Emancipação digital
description As in other critical moments in the history of economic thought, vg. the Linguistic Turn in early 20th century, marked by the contributions of Keynes and Wittgenstein, economics (political economy as well as its technomathematical forms) is challenged by the imperatives of a new, interdisciplinary paradigm, known as the "iconic turn". A necessary and selfevident emergence of an economy of icons is clearly in sight, that is to say, an economy of information and communication systems which produce value and institute markets.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-06-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/110
10.30962/ec.110
url https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/110
identifier_str_mv 10.30962/ec.110
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/110/109
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv E-Compós; Vol. 7 (2006)
E-Compós; Vol. 7 (2006)
E-Compós; v. 7 (2006)
1808-2599
reponame:E-Compós
instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron:ANPPC
instname_str Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron_str ANPPC
institution ANPPC
reponame_str E-Compós
collection E-Compós
repository.name.fl_str_mv E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
repository.mail.fl_str_mv revistaecompos@gmail.com
_version_ 1798045731802578944