Media and Religion: a receiver study about Romaria of Medianeira

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Borelli, Viviane
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Samuel Sanchotene, Carlos Renan
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: E-Compós
Texto Completo: https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/294
Resumo: The Romaria of Medianeira isn't just a event religious, cultural, sociological, but also by a phenomenon by media who envelops the process of midiatization, from the relations among the social fields, what the strategies of media ago the procurement between the areas, constructing and structure the its own ceremony. The search analyzed how the receivers santa-marienses dealded with the offer discourse by media from Rede Vida of Television , producing the its own senses on a context what the process by television to represent an specific social activity from building of another sociability. In other words, searches understand how the receivers to consume contents constructing own references senses.
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spelling Media and Religion: a receiver study about Romaria of MedianeiraMedia e Religión: un estudio de recepción sobre la Romaria da MedianeiraMídia e Religião: um estudo de recepção sobre a Romaria da MedianeiramidiatizaçãorecepçãoreligiãoRomaria da MedianeiraThe Romaria of Medianeira isn't just a event religious, cultural, sociological, but also by a phenomenon by media who envelops the process of midiatization, from the relations among the social fields, what the strategies of media ago the procurement between the areas, constructing and structure the its own ceremony. The search analyzed how the receivers santa-marienses dealded with the offer discourse by media from Rede Vida of Television , producing the its own senses on a context what the process by television to represent an specific social activity from building of another sociability. In other words, searches understand how the receivers to consume contents constructing own references senses.La Romaria da Medianeira no es solamente un acontecimiento de religiosidad, cultural, sociologico, pero aún un fenomeno midiatico que envuelve los procesos de mediatización, de las relaciones entre los campos sociales, donde el midiatico hace la mediación entre los demás, construyendo y estructurando a su propria ceremonia. La pesquisa estudia como los receptores santa-marienses tratan con la oferta discursiva de la Rede Vida de Televisión, produciendo sus proprios sentidos en un contexto en que los procesos por la televisión representan una atividad sociale específica a partir de la construcción de otras sociabilidades. O sea, se busca comprender como los receptores se aproprian de los conteudos construyendo a sus proprias referencias de sentidos.A Romaria da Medianeira não é apenas um acontecimento religioso, cultural, sociológico, mas também um fenômeno midiático que envolve os processos de midiatização, das relações entre campos sociais, em que o midiático faz a mediação entre os demais, construindo e estruturando a sua própria cerimônia. A pesquisa estuda como os receptores santa-marienses lidam com a oferta discursiva midiática da Rede Vida de Televisão, produzindo os seus próprios sentidos num contexto em que os processos via televisão representam uma atividade social específica a partir da construção de outras sociabilidades. Ou seja, busca-se compreender como os receptores se apropriam dos conteúdos construindo as suas próprias referências de sentidos.ABEC2009-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/29410.30962/ec.294E-Compós; Vol. 11 No. 3 (2008)E-Compós; Vol. 11 Núm. 3 (2008)E-Compós; v. 11 n. 3 (2008)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/294/294Borelli, VivianeSamuel Sanchotene, Carlos Renaninfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-04-30T21:31:03Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/294Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-04-30T21:31:03E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse
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